RZA - Ghost Dog: The Way of the Samurai (II) (2000)

Hip-Hop / Score
Label: Razor Sharp

1. Samurai Code Quote (0:15)
  2. Strange Eyes (5:04)

met Sunz of Man

3. 4 Sho Sho (4:43)

met North Star

4. Zip Code (3:07)

met Black Nights

5. Samurai Code Quote (0:17)
  6. Cakes (5:00)

met Kool G Rap

7. Samurai Code Quote (0:17)
  8. Don't Test / Wu Stallion (5:18)

met Suga Bang Bang

9. Walking Through the Darkness (5:17)

met Tekitha

10. The Man (4:13)

met Superb en Masta Killa

11. Samurai Code Quote (0:14)
  12. Walk the Dogs (4:04)

met Royal Fam

13. Stay with Me (3:23)

met Melodie en 12 O'Clock

14. East New York Stamp (2:04)

met Jeru the Damaja en Afu Ra

15. Samurai Code Quote (0:32)
  16. Fast Shadow (3:02)

met Wu-Tang Clan

17. Samurai Code Quote (0:20)
  18. Samurai Showdown (3:59)
  19. Samurai Code Final Quote (0:34)
avatar van Jordy
Ik weet nog niet zo goed wat we met de Japanse versie van de Ghost Dog soundtrack aanmoeten (als nieuw album toevoegen of niet), want dat is echt een TOTAAL ander album.

Die is veel beter, want die bestaat uit de echte instrumentale tracks zoals ze in de film te horen zijn. Dit is een redelijk leuke verzamelaar van nummers geïnspireerd op die tracks.

avatar van Kos
Kos
Ik had minimaal verwacht dat 'Ice Cream' er op zou staan, zit ook in de film.

Stukken beter dan de gemiddelde Wu compilatie, met Walk The Dogs en Fast Shadow als mijn persoonlijke favorieten.

avatar van JoeHallenbeck
Jordy schreef:
Ik weet nog niet zo goed wat we met de Japanse versie van de Ghost Dog soundtrack aanmoeten (als nieuw album toevoegen of niet),.

Absoluut toevoegen als nieuw album.

Ik zou ook RZA schrappen als artiest hier. Het album is bij soundtracks volgens mij duidelijker op te zoeken als hij onder de titel van de film staat. Als je nu op 'ghost dog' zoekt vind je niks nl. Overigens vind ik Walking Through the Darkness erg lekker.

avatar van Jordy
PartyMarty schreef:

Als je nu op 'ghost dog' zoekt vind je niks nl.

Een (tijdelijke) bug in het zoeksysteem

Maar deze muziek zit allemaal in de film? Heb hem wel gezien en wist dat RZA de muziek deed.

Als muziek erin zit dan de film nog keer een kijken en beoordele. Ik weet wel dat ik de film gaaf vond

avatar van Gyzzz
Waarom staat dit album bij RZA en niet gewoon bij compilatie?

avatar van orbit
Ik weet niet precies welke tracks wat waren, maar ik vond de soundtrack van deze film fantastisch! Beslist de betere hiphop.

avatar van Sjaakspeare
Ik vind het nogal vaag, dat the RZA -lid van Wu-Tang Clan, dus geobsedeerd door low budget shaolin kungfufilms- het zo vaak over samurais heeft... Het spreekt elkaar namelijk een beetje tegen...

Ook in een documentaire over die ene shaolinmonnik van wie ik de naam ben vergeten die zich in '93 in New York heeft gevestigd had RZA het ineens over samurais, terwijl dat wel heel duidelijk ging over shaolin, en de impact die het op de straatcultuur daar heeft gehad. Was allemaal wel interessant trouwens

avatar van BoordAppel
Ik denk dat RZA ook best een fan is van samoeraifilms.

JustaRascal
Dit is geen moviemeter, maar de film viel me wel een beetje tegen .

avatar van thomzi50
Gyzzz schreef:
Waarom staat dit album bij RZA en niet gewoon bij compilatie?

Dat vraag ik me ook af.
Vandaag maar weer eens uit de kast getrokken, en toch gewoon een erg lekkere plaat. alle Wu-liefhebbers doen er goed aan het nummer Fast Shadow eens te luisteren. Geweldig. Half sterretje erbij.

avatar van Psycholamp
Een van de weinige soundtracks, waarop elk nummer vet is. Zelfs het zoetsappige Stay with me klinkt gewoon lekker. En ik ben erg fan van de stem van Tekitha (Walking through...), past precies bij RZA-beats.
De film is ook erg goed (velen zullen het daar niet mee eens zijn), maar als je de muziek uit de film wilt hebben, dan moet je niet dit album kopen.

avatar van funkdoc
totaal andere soundtrack, maar daarom zeker niet slecht. Hoewel de meeste tracks niet eens in de film voorkomen, geeft het album nog steeds de sfeer van Jarmusch' film weer. RZA zegt zelfs dat hij nummers maakt als een film. Elke track ziet hij visueel, vandaar de zalige beatkeuze en samoerairhymes (vlijmscherp).

avatar van ZAP!
Idd wel wat minder dan (I), maar goed te doen. Zeven.