Isobel Campbell & Mark Lanegan - Ballad of the Broken Seas (2006)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: V2

1. Deus Ibi Est (2:52)
  2. Black Mountain (3:10)
  3. The False Husband (3:54)
  4. Ballad of the Broken Seas (2:42)
  5. Revolver (2:41)
  6. Ramblin' Man (3:29)
  7. (Do You Wanna) Come Walk with Me? (3:27)
  8. Saturday's Gone (4:37)
  9. It's Hard to Kill a Bad Thing (2:54)
  10. Honey Child What Can I Do? (3:44)
  11. Dusty Wreath (3:44)
  12. The Circus Is Leaving Town (5:34)
avatar van starbright boy
Wat een mooie, spannende combinatie!

En de nummers die ik er al van gehoord heb zijn erg goed naar mijn idee! Alleen al de single Ramblin' Man: geweldig!
Ook (Do You Wanna) Come Walk with Me? wist me gelijk te pakken.

Ik las ook klaagzangen van anderen dat het niet zo mooi uitpakt als de combi Cave/Kylie, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Mocht Tarantino weer een goede film in de maak hebben: zie hier de soundtrack

Ik ben nu al verslaafd aan Deus Ibi Est, Ramblin' Man en Do You Wanna) Come Walk with Me?

avatar van Koenr
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zij is van Belle & Sebastian, toch?

Koenr schreef:
Zij is van Belle & Sebastian, toch?

(en dit is haar 2e album: oorspronkelijk niet eens bedoeld als compleet album samen met Mark Lanegan; maar de samenwerking beviel blijkbaar).

avatar van T.O.
En Lanegan is dus van Queens of the Stone Age

T.O. schreef:
En Lanegan is dus van Queens of the Stone Age

Niet helemaal: Lanegan is van the Screaming Trees.

Hij was wel continue van de partij bij QotSA .....

avatar van Paalhaas
Continu? Toch alleen op Songs for the deaf?

Dit plaatje kabbelde trouwens een beetje onopvallend langs mij heen bij de eerste luisterbeurt. Hopen dat dat nog gaat veranderen...

Paalhaas schreef:
Continu? Toch alleen op Songs for the deaf?

En live ook

avatar van Yak
Yak
3*. Aardig, maar heel warm word ik er nou ook weer niet van.

Yak schreef:
maar heel warm word ik er nou ook weer niet van.

Mooie cd, alhoewel ik stiekum nog op een beetje meer had gehoopt, waardoor ik 4,5 kon gaan uitdelen.
Dat is (nog) niet aan de orde, daarvoor kabbelt het soms iets te veel door en zijn het de sterkere nummers die dit album toch wel erg mooi maken en zorgen voor 4*.
Helaas dus ook wat nummers die een beetje langs me heen gaan.
Maar: het is wel een album dat je volgens mij gewoon heel veel moet luisteren, en dat ben ik zeker wel van plan, want Yak: ik werd er best wel warm van hoor
En wie weet komt dat halfje meer er dan alsnog aan.

Electro_
Ik ga nu iets heel stoms zeggen;

Ik ken allebei de artiesten niet. Had er nog nooit van gehoord, en zo aan de CD-hoes te zien verwachtte ik een soort Vive La Fête.
Dat is dus absoluut niet het geval, maar ik zal dit wel wat vaker gaan beluisteren.

avatar van johan de witt
Ben hem nu aan het beluisteren via de Luisterpaal, en idd, een uitstekende cd! Wacht nog even met een beoordeling, maar toch zeker 3,5 en dat is al evenveel als B&S' laatste.

Dit is een echt groeiplaatje. Met elke luisterbeurt ga ik me er steeds meer en meer aan ergeren.

2/5

bubbachups schreef:

2/5

O, dat had ik nou nèt andersom

Geinige videoclip van Ramblin' Man wat overigens een heerlijk nummer is.

avatar van musicfriek
Vind dit album ook steeds irritanter worden... Vreselijk die 2 stemmen samen... 2*

musicfriek schreef:

En ik heb het tegenovergestelde: ik vind het steeds heerlijker worden. Halfje erbij!

avatar van Amongvedder
Lekker relaxt plaatje als tussendoortje.
Kan niet concureren met z'n solo werk.

Trouwens vorige week een 7" single van Ramblin' man gewonnen via 3voor12!

aERodynamIC schreef:

En live ook

Samenwerking is al wat langer en de laatste uitgebrachte cd heeft lanegan naar mijn idee voor de helft ingezongen. Met name met het eerste nummer van Lullabies... heeft ie zijn handelsmerk neergezet.
overigens is die man live als performance een draak, geen contact met publiek en geen bezieling in wat ie doet. Wat een schril contrast met de kwaliteit van zijn solowerk.
Aanraders zijn Whiskey for the holy ghost en Bubblegum.

Ace
Ik luister het album nu voor de derde keer en het doet me net zoveel als Qotsa, vrij weinig dus. Het klinkt leuk, maar het is nou niet zo dat ik wanneer hij afgelopen is weer uitkijk naar de volgende luisterbeurt. Isobel in B&S of het solowerk van Lanegan vind ik een stuk beter te pruimen!

Blind gekocht en nog steeds heel gelukkig. Het zijn helaas geen echte duetten, maar qua sfeer mooi gedaan. Persoonlijk raakt me Mark meer dan Isobel, maar ik ben ook niet zo in feeen muziek. Als Mark zijn stem zich zo verder ontwikkeld dan ben ik zeer benieuwd naar zijn volgende soloplaat. Ik kan mij voorstellen dat je als Mark Lanegan fan je ergert aan Isobel. Geniaal vind ik het niet, maar als tussendoortje van Mark Lanegan erg goed gedaan. (tja ik heb gelezen dat het idee van Isobel was, nou dan heeft ze een goede partner uitgekozen). Mark Lanegan heeft wel eens mindere momenten gehad.

avatar van twin
Is Mark Lanegan niet die man van de QOTSA waar geen lachje afkan, nogal zwart en duister figuur of heb ik het verkeerd ??

avatar van Paalhaas
Klopt

beaster1256
goed plaatje zonder meer , er wordt weer te veel opgeschept wat later in het jaar maar een gewoon leuk plaatje te zijn , en weer veel te overroepen toen hij uitkwam, zoals 90 % van al wat uitkomt een zachte stille dood sterft

Isobel Campbell zingt prachtig. Zijn haar solo-cd's ook zo mooi? Jammer dat ze niet meer bij Belle & Sebastian is.
Dit is een mooie CD.

E
zzz & aaai

avatar van pauljojo
E schreef:
zzz & aaai

Dit klinkt als een heerlijk plaatje. Waar anderen kennelijk de 2 stemmen geen gepaste combinatie vinden, vind ik het erg mooi. Sommige nummers kabbelen wat door zonder dat je het door hebt. Mijn aandacht verslapt dus af en toe. Alles bij elkaar zorgt het voor een mooie 3,5* met kans op meer...

Dit is al maanden mijn favoriete plaat. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

avatar van timhardt
Wat een tamme reacties hier. Een geweldig plaatje, ongelofelijke samenwerking, je voelt de elektriciteit. 5*