Isobel Campbell & Mark Lanegan - Ballad of the Broken Seas (2006)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: V2

1. Deus Ibi Est (2:52)
  2. Black Mountain (3:10)
  3. The False Husband (3:54)
  4. Ballad of the Broken Seas (2:42)
  5. Revolver (2:41)
  6. Ramblin' Man (3:29)
  7. (Do You Wanna) Come Walk with Me? (3:27)
  8. Saturday's Gone (4:37)
  9. It's Hard to Kill a Bad Thing (2:54)
  10. Honey Child What Can I Do? (3:44)
  11. Dusty Wreath (3:44)
  12. The Circus Is Leaving Town (5:34)
avatar van Tribal Gathering
Schitterend album dat steeds maar mooier wordt. Een prachtige combinatie van stemmen met het fee-achtige stemgeluid van Isobel en de melodieus rauwe stem van Mark.

Speciale vermeldingen voor het ongelofelijk lieve Honey Child What Can I Do ?, het mooie bijna instrumentale slaapliedje Dusty Wreath waar Isobel halverwege bijna onmerkbaar opduikt om een beetje mee te neurieën en af en toe een zinnetje te zingen, The Circus is Leaving Town een nummer dat prima op een van Mark zijn solo-albums had gepast, The False Husband met zijn mexicaanse gitaar en mooie strijkers, opener Deus Ibi Est en natuurlijk de fantastische single Ramblin' Man.

Ik ben een groot liefhebber van Mark Lanegan, en hou van zijn duistere sound.
Ook de combi’s met andere artiesten waarin hij een gastrol vervuld zijn over het algemeen zeer de moeite waard.
De samenwerking met Isobel Campbell regelmatig geprobeerd, maar ik heb hier veel minder mee.
Alsof de duivel aan de hand van een huppelend engeltje een rondleiding krijgt in het hemels paradijs.
Al het spannende wordt al snel liefdevol gewurgd door het zoete stemgeluid van Isobel.
Lanegan probeert haar als gemene Candyman te verleiden in zijn eigen snoepjeswinkel vol met verboden goedjes, maar komt eind van de dag er achter dan het lieve, mooie meisje de kassa heeft leeg geroofd, en er vandoor is gegaan met zijn prachtige muzikale ideeën.
Onbegrijpelijk dat dit duo samen 3 albums heeft uitgebracht.