Creed - Weathered (2001)

Label: Wind-up

1. Bullets (3:49)
  2. Freedom Fighter (2:36)
  3. Who's Got My Back? (8:25)
  4. Signs (4:28)
  5. One Last Breath (3:58)
  6. My Sacrifice (4:54)
  7. Stand Here with Me (4:17)
  8. Weathered (5:30)
  9. Hide (4:27)
  10. Don't Stop Dancing (4:32)
  11. Lullaby (3:06)
avatar van jedimaster
hoe was het ook al weer? het antwoord uit het zuiden op pearl jam? ff oefenen nog boys

0,5
Er zijn maar weinig bands die zo ongelofelijk arrogant en zelfingenomen zijn als Crud. Dit album is zowel muzikaal als tekstueel van kleuterschoolniveau.

Om de Comicbook-Guy maar weer eens te quoten:

"Worst... Record... Ever!"

Toch lekker 1 van m'n favoriete Albums,smaken verschillen(gelukkig).:P

Top album!

avatar van Gajarigon
Wat een lelijke cover .

avatar van animalkrullie
Over smaak valt niet te twisten dat is duidelijk.
Ik vind het een steen goed album.
Zeer goede stem, lekker muzikaal!

Het beste album van Creed,een goede afsluiter.

avatar van meyer
door de single My sacrifice ben ik vroeger eens naar het album gaan luisteren, en dat klonk niet slecht.
Snap niet goed wat mensen tegen creed hebben, ze maakten ( op dit album toch) goeie muziek, de rest doet er niet echt toe toch.
3,5*, maar in 2001 zou die zeker een 4,5 gekregen hebben

avatar van dvdschaaf
Eens

avatar van Epitaph
Stapp is één grote facade, wat een droplul.

fastpulseboy
animalkrullie schreef:
Over smaak valt niet te twisten dat is duidelijk.
Ik vind het een steen goed album.
Zeer goede stem, lekker muzikaal!

over smaak valt prima te twisten

avatar van Werwolf
My sacrafice vind ik wel een erg sterk nummer. De rest van de plaat ken ik helaas (nog) niet, maar ik ben benieuwd of het me net zo kan pakken als dat pareltje.

avatar van Pellie
Ik vindt dit persoonlijk helemaal geen verkeerd album. Vooral de nummers "Who's got my back, My Sacrifice, Hide en Don't Stop Dancing" klinken zeer behoorlijk.

De gemiddelde rating valt mij vies tegen.
Het beste album van Creed! 4*

Gevoelswaarde geriicht een 3.5* anders zou ie lager wezen. Maar het begin al bij Bullets joh. Dat is ff een binnenkomer. En over One Last Breath hoeven we het helemaal niet te hebben, wat een nummer zeg. Verwaand gastje die zanger wel, maargoed. Ze bestaan toch niet meer en misschien is dat maar beter.

fastpulseboy
hmmmm, zou er dan toch nog iets ergers zijn dan bon jovi?

je kunt ook te ver gaan.

The Deftone
Redelijk album, met wat leuke nummertjes als My Sacrifice, Freedom Fighter, Hide. Maar als geheel boeit het me niet zo heel veel meer, moet lang geleden zijn dat ik deze voor het laatst echt volledig geluisterd heb. Ik ken enkel dit album van de band dus kan niet zeggen of het een mindere of betere van ze is. Weet ook niet welke nog meer tof van ze is?

avatar van Joän
42 schreef:

Om de Comicbook-Guy maar weer eens te quoten:

"Worst... Record... Ever!"

Toch knap dan, dat Creed na meer dan 10 jaar 24 miljoen albums
heeft verkocht. Dat is volgens mij echt geen kleuterschool niveau.
Niet Creed, maar alleen Scott was zelfingenomen.

Als een echte Creed fan heb ik al hun albums en dus ook helemaal grijs gedraaid.
Jammer dat Creed er niet meer is. Ze deden het goed.

Over dit album, gewoon goed met nummers zoals my sacrifice, one last breath en don't stop dancing en hide.

Regelmatig hoor ik dat Creed bij lange na niet in de buurt van Pearl Jam komt.
Dat klopt helemaal, de muziek van Creed lijkt niet eens op Pearl Jam.
Creed is op sommige nummers na toch wel iets "softer" wat overigens niet betekent dat het dan gelijk slechter is. Het is gewoon anders.
Wel heeft hij zijn inspiratie van Pearl Jam, Scott Stapp was namelijk helemaal gefixeerd op Pearl Jam.

khonnor
Joän schreef:

Toch knap dan, dat Creed na meer dan 10 jaar 24 miljoen albums
heeft verkocht. Dat is volgens mij echt geen kleuterschool niveau.
Niet Creed, maar alleen Scott was zelfingenomen.

't is niet omdat je veel plaatjes verkoopt dat je geen muziek maakt door en voor een bende kleuters.... niet vergeten dat een groot deel van het publiek immers nooit de pampers ontgroeit en het verstand heeft van een gefrituurde apennoot...

creed dan: een bende zelfingenomen wankers met een valse liefde voor gezwollen pathetiek en pompeus gewank... waarachtig, dit album bevat echt geen enkele noot die gemeend klinkt...

idd.... "Worst... record... ever...."

PriestMaiden
Creed is altijd afgeschilderd geweest als slechte, commerciele band, net zoals Nickelback. Terwijl dat deze twee bands toch nog goeie muziek maken. Ze weten mij toch te raken.
Over dit album: is wel een goed album, juist de twee laatste nummers steken wat tegen.

avatar van Epitaph
Ben het qua Creed absoluut met je eens, maar een plaat van Nickelback kan ik niet uitzitten (vind het zelfs irritant).

avatar van LucM
1,0
Creed is zo één van die bands waarvan ik mij afvraag waarom ze zoveel succes had. Om te beginnen probeert Creed als Pearl Jam te klinken. Nu is het eenmaal zo dat iedere band is beïnvloed door eerdere bands en ik heb er niets tegen dat men zich baseert op een reeds bekende sound maar plak dan tenminste een eigen smoelwerk op. Nu is het niet meer dan epigonisme.
Nog erger is dat Creed er nauwelijks in slaagt pakkende songs te brengen, het klinkt allemaal zo standaard en zo monotoon, de nummers zijn min of meer inwisselbaar (buiten het akoestische "Lullaby") : dat slepende tempo, die aftandse gitaarrifs, die gesimuleerde boosheid. Het mooiste van dit album vind ik de hoes.

Fantastisch album!

Snap niet waarom iedereen zo'n hekel aan Creed heeft. Goed, het is niet al te origineel en ze hebben geen geweldige zanger, maar deze cd klinkt toch lekkerder dan de cd's van bijv. Pearl Jam en Nickelback.

khonnor
voor de mop van het jaar.... zie hierboven

Joy
niet origineel en geen geweldige zanger, en toch een fantastische plaat

jaja.....

avatar van CTK
CTK
Handsome Dick, je maakt van jezelf een grap.
Zelfs nog maar durven zeggen dat dit beter klinkt dan Pearl Jam getuigt van weinig smaak. Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar hoe je zo de bal mis kunt slaan is pijnlijk.
Slecht is Creed niet en zal ik ook nooit zeggen. Nickelback is het melden eigenlijk niet waard. Dat is gewoon een grote grap.

The Deftone
Handsome Dick schreef:
Fantastisch album!

Dat je het durft om Pearl Jam en Nickelback in een zin te noemen.

manitobas
Het beste album van de band! Alles klopt aan dit album, de nummers, het geluid en noem maar op. Met 'bullets', 'freedom fighter', 'one last breath', 'my sacrifice' en 'stand here with me' als hoogtepunten.

avatar van ForgottenSon
Verdient alleen al om Who's Got My Back? een dikke, vette voldoende. Wat een weergaloos briljante song is dat, ongekend en één van Creed's beste. Dit album klinkt enorm anders dan het debuut en de tweede plaat, maar niet slechter.

Fijn dat ze weer terug zijn