Tangerine Dream - Logos Live (1982)

Alternatieve titel: Live at the Dominion London 1982

2. Logos Part 2 (19:38)
  3. Dominion (5:49)
avatar van Gerards Dream
tangmaster schreef:

Foto's zijn iets heel anders dan die oude filmpjes.

Natuurlijk zijn foto's iets anders dan filmpjes, daar geen twijfel over. Wat ik enkel duidelijk probeerde te maken is dat er ook andere wegen zijn om het één en ander te illustreren. Het hoeft net per se film te zijn. Er zijn genoeg andere mogelijkheden. En als het toch een film moet worden, waarin de oude concertbeelden niet mogen worden gebruikt, is daar altijd nog de mogelijkheid om een documentaire te maken van die tijd. Door de jaren heen heeft Tangerine Dream vooraan gestaan binnen de ontwikkeling van de electronische muziek. Daar valt best een film van te maken met de mensen die dichtbij Tangerine Dream actief waren of nog zijn.

tangmaster
En wat heb je eraan 1 keer kijken en dat was het dan. Nee ik wacht wel op het boek dat Edgar over de geschiedenis van TD aan het schrijven is.

avatar van Gerards Dream
Als het een goed gemaakte dvd gaat die bij mij vaker de speler in. Een film dvd kijk ik één keer en dat was het. Een goed gemaakte documentaire daarentegen kan ik vaker zien. Ik haal daar dan nog steeds nieuwe dingen uit. Daarnaast mag ik graag oude beelden zien.

Ja, en dan een boek is ook een mooi medium. Ben ook erg benieuwd naar het boek van Edgar over Tangerine Dream, want als je kijkt wat er allemaal van de groep is uitgekomen en welke ontwikkelingen in gang zijn gezet belooft dit ook heel wat te kunnen worden. Kortom Tangerine Dream en Edgar Froese het is een manier van leven.

avatar van vigil
Ik heb ook de remaster waarin de 2 versies dus 1 geworden zijn. Je hebt toch een probleem zodra je het eerste nummer dan niet goed vindt . Maar goed bij mij is dat zeker niet zo. Een voortreffelijke album met een erg goede geluidskwaliteit.

Deze heb ik van de week op de kop getikt bij de Media Markt Alexandrium voor slechts 4,49 (vrijwel alle albums uit de "klassieke" Virgin periode lagen er in een speciale bak). Een mooi koopje voor een album wat ik nog niet had en ook nog eens met zulke prachtige muziek. Ik zit nu op een album of 50 van TD (plus uiteraard nog een stapel Schulze en Froese solo) maar deze behoort zeker bij de toppers.

avatar van Hakuna
Dit album hoorde ik in 1982 voor het eerst op de radio bij de LP show van Wim v Putten en nog geen 3 dagen later lag hij al op mijn platenspeler, mij viel al meteen het verfrissende jaren '80 geluid op dat in tegenstelling tot de vrij sombere jaren '70 live opnames die voorheen verschenen waren. Opvallend vond ik destijds ook al dat op alle live albums geheel andere nummers staan (apart gecomponeerd voor de live optredens) die niet op de reguliere studio platen staan. Vooral de laatste track ''Dominion'' is later in een soort trance achtige uitgave verschenen op DVD waarbij Tangerine Dream wordt bijgestaan door ex fotomodellen die niet onverdienstelijk spelen op drums, percussie en sax.
Mijn CD is de eerste uitgave zonder barcode en made in France by MPO, waarbij de binnenkant van de klaphoes blanco is, de tweede uitgave (met barcode) heeft wel wat tekst info in de binnenkant van het boekje. Hiervan heb ik de tekst gecopyeerd en als bijlage bijgevoegd bij mijn CD.

Maar ondanks het verfrissende geluid blijft Ricochet toch voor mij het ultieme live album dat zelfs voor Encore en Poland.

Score 4,5