Goldfrapp - Tales of Us (2013)

Pop / Electronic

8. Stranger (4:12)
  9. Laurel (4:10)
  10. Clay (4:20)
  11. Lee * (3:37)
  12. Stranger [Moog Remix] * (4:04)
  13. Thea [Alternative] * (4:48)

met Sa Dingding

14. Jo [Live in Manchester] * (5:16)
  15. Drew [Live in Manchester] * (5:05)
  16. Alvar [Live in Manchester] * (6:28)
  17. Nowhere Boy [Soundtrack Extract] * (9:15)
avatar van dynamo d
Ik had alle Goldfrapp albums maar vond ze ietwat wegzakken, en daarom stond deze wel op mijn wenslijst maar ik dacht...ach kan nog wel even wachten om collectie compleet te maken. Stom stom.... want wat een schitterend album. Net aangeschaft en ik luister er vaak naar. Het is hierboven al uitstekend omschreven. Heerlijk gezongen, prachtig ingetogen en toch raakt het je van binnen. Clay, Jo, Annabel, Drew, Thea, Simone en ook bonus track Lee zijn allemaal even mooi. Kortom, schitterend album.

Eind september begin oktober gaat ie weer op! Heerlijk muziek tijdens de herfst... Prachtige stem en muziek.

avatar van perrospicados
Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw album.....hoewel deze de weg naar de draaitafel nog regelmatig weet te vinden

avatar van harencoor
Het is november en ik pak deze weer eens uit het doosje. De vocalen zijn prachtig. Instrumentatie doet cinematografisch aan. Werkelijk een schitterend album voor de herfst/winter periode.

avatar van davevr
perrospicados schreef:

Ze zijn juist de opnames van de nieuwe aan het afronden. Dus tegen het voorjaar verwacht ik de nieuwe.

avatar van perrospicados
Thnx!!

Haar beste plaat denk ik, of mss toch Felt Mountain
Anyway dit was een grote verassing na al dat synth pop geweld van de platen daarvoor, daar vind ik andere artiesten beter in.
Ingetogen, orkestraal maar dan nier bombastisch, inderdaad een herfst plaatje en staat nu op de platenspeler op.
Eigenlijk is het een grote ingetogen rip.
Heerlijk.