Goldfrapp - Tales of Us (2013)

Pop / Electronic

8. Stranger (4:12)
  9. Laurel (4:10)
  10. Clay (4:20)
  11. Lee * (3:37)
  12. Stranger [Moog Remix] * (4:04)
  13. Thea [Alternative] * (4:48)

met Sa Dingding

14. Jo [Live in Manchester] * (5:16)
  15. Drew [Live in Manchester] * (5:05)
  16. Alvar [Live in Manchester] * (6:28)
  17. Nowhere Boy [Soundtrack Extract] * (9:15)
avatar van Angelo
Leuk, een nieuwe Goldfrapp. De preview doet vermoeden dat de nummers een stuk rustiger zullen zijn dan op de voorganger waar toch vooral vlotte synthpopnummers de overhand hadden. Niet dat ik 't erg vind trouwens, want ik vind hun rustigere nummers toch veelal beter dan de uptempo nummers.

avatar van Zwammer
Aan de tracktitels te zien wordt het nogal een vrouwelijk album

Alle Goldfrapp albums bevatten een aantal prima popsongs, dat zal bij deze niet anders zijn. Kijk dus vooral uit naar de singles.

tip_of.yourstar
Ik ben hier best wel benieuwd naar. De eerste 4 albums van Goldfrapp bevielen me erg goed, maar Head First was een tegenvaller van jewelste. Hopelijk halen ze me terug aan boord met deze 'Tales of Us'.

avatar van Djarune
Luisterend naar de preview valt dit album weer in de lijn van "Felt Mountain" en "Seventh Tree". Is een goede zaak natuurlijk als je kijkt naar de gemiddelden op MM.

Na de vorige toch heel wat minder klinkende Goldfrapp is dit een zeer welkome verrijking van hun discografie. Er staan weer een aantal betoverend mooie nummers tussen.

Schnee
Heb jij em al helemaal gehoord? En klopt 9 sept? duurt wel erg lang...

Hij is al te vinden op het net

avatar van nikon42
Deze cd is zalf voor het brein, heerlijk relaxt en prachtig uitgevoerd. Inderdaad errug rustig.

Yann Samsa
Drew

Ik heb het album gedownload. Prima plaat, een van hun betere kan ik wel stellen. Stranger is het hoogtepunt

avatar van Ramonr
nikon42 schreef:

Treffende omschrijving; daar sluit ik me bij aan. Leuke ontdekking voor de nazomer. Goed om te horen dat Goldfrapp weer terug keert naar hun oude sound; heerlijk uitgevoerd. Annabel en Alvar zijn diamandjes tijdens de eerste luisterbeurt.

avatar van hidalgo
1,0
hoedje erg rustige cd niet mijn ding vind thea een mooie nummer de rest
is mij te ingetogen te rustig

avatar van Ceasar
Drew is erg mooi! Goldfrapp zoals ik ze het liefst hoor!

help wat is er aan de hand met goldfrapp er rustige nummers ik schrok me een
hoedje erg rustige cd niet mijn ding

tja ik denk dat je duidelijk niet de vorige albums of een concert van Goldfrapp hebt gehoord. Uptempo wordt afgewisseld met downtempo.Het debuut van Goldfrapp is deze stijl. Evenals Seventh Tree. Dit is echt weer een verademing na het verschrikkelijke en kitcherige Head First.

avatar van hidalgo
1,0
dit is echt niet mijn ding djarune ik houd meer van head first uit 2010 en supernature uit 2005
dit is voor mij te langzaam vind het kitcherige wel wat hebben gelukig hebben
wij niet allemaal de zelfde smaak en je bent jonger dat bedoel ik niet verkeerd hoor
en ik blijf toch bij mijn mening gewoon voor mij te rustig de schrik zit er nu
nog in

avatar van Djarune
Smaken verschillen inderdaad, maar ik denk dat mijn leeftijd er niet iets mee te maken heeft. Ik hou trouwens ook wel degelijk van de electropop van Goldfrapp, maar die vind ik na Black Cherry helaas van lager niveau geworden.

avatar van venderkets
dit is voor mij te langzaam vind het kitcherige wel wat hebben gelukig hebben
en ik blijf toch bij mijn mening gewoon voor mij te rustig de schrik zit er nu
nog in

Niemand gaat je berichten serieus nemen als je geen gebruik maakt van hoofdletters, punten en/of komma's.

beaster1256
felt mountain is en blijft de beste !!!!!! zeker weten !

avatar van perlon
venderkets schreef:

Zoiets heet interpunctie.

Schnee
hoedje erg rustige cd niet mijn ding vind thea een mooie nummer de rest
is mij te ingetogen te rustig

adhd?

avatar van .Fee.
Ah, Goldfrapp als vanouds!

avatar van Editoor
Ben er ook niet weg van

avatar van venderkets
perlon schreef:

Zoiets heet interpunctie.

Dat klopt, maar voor mensen die dat niet weten te gebruiken valt zo'n woord wellicht ook niet in het vocabulaire.

avatar van Erwinnn
Stiekem vond ik Head First ook erg lekker, hoor. Toch was het wel een opluchting toen het nieuwe album aangekondigd werd met wat fragmenten. Bij eerste beluistering sprongen er een paar nummers uit en vond ik het geheel toch wat voortkabbelen. Maar geef het album wat tijd en hij wordt mooier en mooier. De prachtige instrumentatie, de subtiele arrangementen en productie. En die stem... om gewoon heel blij van te worden.
En afsluiter Clay behoort echt tot het mooiste wat ik van Goldfrapp heb gehoord.

YouTube - Goldfrapp - Annabel

De video van Annabel. Ook al zo mooi...

avatar van zaaf
venderkets schreef:

ik zag iemand interpunctie gebruiken en dit hoofdletters, punten en/of komma's noemen. wankel statement dus.

als je een opinie aftikt wegens taalgebruik, mag je 80% van MM skippen.

mooi album trouwens, of je me nou serieus neemt of niet.

Banjo024
Net m'n eerste luisterbeurt gehad en direct geraakt. Alvar, Clay en de eerste drie nummers zijn werkelijk schitterend.

Gelukkig heel anders dan Head First, die heb ik niet eens in de aanbieding gekocht! Prachtige cd.

Banjo024
Felt Mountain heeft hier serieus van te duchten als mooiste Goldfrapp album tot nu toe. Wat een atmosfeer zeg...