Saxon - Rock the Nations (1986)

Rock / Metal
Label: EMI

1. Rock the Nations (4:41)
  2. Battle Cry (5:27)
  3. Waiting for the Night (4:52)
  4. We Came Here to Rock (4:20)
  5. You Ain't No Angel (5:30)
  6. Running Hot (3:37)
  7. Party 'Til You Puke (3:27)
  8. Empty Promises (4:11)
  9. Northern Lady (4:43)
avatar van vielip
En terecht wat mij betreft! Weinig mis met dit album. Ik luister dit liever dan het hierboven al aangehaalde Crusader inderdaad. Dat is naar mijn mening toch wel met afstand het minste album uit de 80's van ze. Ja zelfs nog minder dan Destiny. Zij het nipt

avatar van MetalMike
Destiny heb ik maar 1x helemaal afgeluisterd, in etappes... dat dan weer wel. En met moeite...

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Destiny was ik destijds in de platenzaak na de eerste kant al afgehaakt waar Rock the Nations tenminste helemaal beluisterd was. Destiny is vandaag de dag gerehabiliteerd en niet alleen als onderdeel van een box in mijn collectie. Ook Rock the Nations heb ik zowel los op CD als in box. Zet Destiny net wat liever op.

avatar van vielip
Is Destiny als onderdeel van de boxset nog opgepoetst qua sound? Is de lp toch?

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Destiny in The EMI Years-box is vermoedelijk gewoon de 2010 remaster. Heb zelf geen originele Destiny maar een Franse Axe Killers uitgave uit 2001 die ook al geremasterd is, toch klinkt die wat doffer. Die LP remaster is van augustus 2018, gold/brown split colour. Wel eens gespot bij Large, klinkt vast goed en dat oude werk wordt best wel vaak opnieuw uitgebracht.

Oké bedankt!

avatar van MetalMike
De Destiny elpee toen beluisterd in de platenwinkel ook, gepoogd althans. Van het weekend ook die maar weer eens proberen.