Styx - Best Of (1977)

Label: RCA

1. You Need Love (3:46)
  2. Lady (2:57)
  3. I'm Gonna Make You Feel It (2:23)
  4. What Has Come Between Us (4:56)
  5. Southern Woman (3:09)
  6. Roll Feeling (2:54)
  7. Winner Take All (2:54)
  8. Best Thing (3:10)
  9. Witch Wolf (4:26)
  10. The Grove of Englantine (4:24)
  11. Man of Miracles (5:00)
avatar van EmDee
Euhm, een best of en geen Babe???

avatar van george clinton
Babe is de enige song die ik ken van hen....

avatar van lebowski
Babe werd uitgebracht in 1979, twee jaar na deze plaat. Ook andere hits als Blue Collar Man, Sing for the Day en Fooling Yourself zijn van later datum. Kortom, de beste tijd van Styx moest nog komen in 1977. De twee jaar die volgden zijn wat mij betreft hun topjaren.

avatar van Jester
Dit is the best of van Styx bij hun eerste platenmaatschappij (RCA). Er is er ook één bij hun andere maatschappij (A&M als ik me niet vergis), maar die staat nog niet op de site. Wel de moeite waard, overigens.

avatar van musician
Ik geef 5 sterren voor een prima samenvatting van de eerste 3 jaar Styx cd's (1972-1974)

Wie Styx leuk vind vanaf Equinoxe, wel geïnteresseerd is in het nog verdere verleden maar niet alle studio cd's (Styx I, Styx II, The Serpent is rising en Man of miracles) wil kopen, kan ik deze compilatie dus van harte aanbevelen.

De typerende Styx kenmerken zijn al volop aanwezig, Dennis DeYoung kweelt al aardig mee en op deze cd krijgt James Young zowaar ook beduidend meer ruimte toebedeeld dan op andere (toekomstige) Styx cd's.

Naast de lofzangen op de Amerikaanse vrouwen ruimde Styx veelvuldig teksten in voor sprookjesachtige taferelen en avontuur. De symfonische-/hardrock wordt daarbij ook wel eens aangevuld door madrigale muziek uit het orgeltje van Dennis DeYoung.

Fris, niet gehinderd door de zware last van de verkoopcijfers, komt Styx op deze compilatie prima uit de verf. De afzonderlijke studio cd's zijn soms ook wel eens wat magertjes, dat sluit je hier mee uit.

avatar van Raymond S
Prima compilatie van mijn favouriete band. Tijdens het het Wooden Mickel-periode. Niks mis mee.
Alleen maar goede rock-songs. Luisteraars die Uriah Heep oke vinden komen goed aan hun trekken.
Oja, Emdee, dit was bijna 10 jaar voor hun NL-doorbraak Babe.
Als liefhebber van deze sound een gemiddelde van 3,5 ster.