Miles Davis - Blue Haze (1954)

Jazz
Label: Prestige

1. I'll Remember April (7:56)
  2. Four (4:03)
  3. Old Devil Moon (3:25)
  4. Smooch (3:07)
  5. Blue Haze (6:12)
  6. When Lights Are Low (3:29)
  7. Tune Up (3:56)
  8. Miles Ahead (4:31)
avatar van Metalhead99
Lekker relaxed, swingend jazzplaatje. Geen uitschieter, maar gewoon genieten voor de liefhebbers.

avatar van wilbur
ideale zondagmorgenmuziek uit de tijd dat er nog maar 36 minuten op een cd paste.

avatar van Ducoz
Op een Lp.. duurde nog minstens 26 jaar voor de cd om de hoek kwam kijken.

avatar van Rudi S
Ja deze is eerst op LP verschenen, CD waar maar 36 minuten op paste zijn er overigens niet geweest.
Maar wilbur vergist zich gewoon.

avatar van AdrieMeijer
Wilbur vergist zich nooit. De "CD" staat voor chroom dioxyde, uitgevonden door Norbert of Norman Cox, dat weet ik niet zeker, maar in ieder geval rond 1955. De tapes konden in het begin inderdaad 36 minuten muziek bevatten en hadden een veel beter geluid dan de normale banden. Later is cd ook gebruikt in gewone cassettebandjes. Totdat die andere cd (compact disc) alles verdrong.

avatar van wilbur
Het staat uitvoerig beschreven in het boek "Gemiste kansen" van prof C.Seedorf op pagina 111.

Misterfool
Sodeju, dit klink echt alsof je in een tijdmachine bent gestapt. Naar hedendaagse standaarden wat kneuterig, maar het swingt wel lekker. In al zijn oudbollige eenvoud erg genietbaar.

avatar van Edwynn
Volgens mij is het eenvoudige maar schijn bij Davis. Ook hier is veel vernuft waar te nemen. Zelf heb ik een voorkeur voor de wat drukkere jazz, maar de kalmere Davis is een gezonde uitzondering.