Mark Lanegan - Imitations (2013)

Label: Vagrant

1. Flatlands (3:58)
  2. She’s Gone (2:09)
  3. Deepest Shade (4:03)
  4. You Only Live Twice (3:06)
  5. Pretty Colors (2:43)
  6. Brompton Oratory (4:15)
  7. Solitaire (4:55)
  8. Mack the Knife (3:08)
  9. I’m Not the Loving Kind (3:08)
  10. Lonely Street (2:50)
  11. Elégie Funèbre (3:33)
  12. Autumn Leaves (3:32)
avatar van De-noir
Dit is ook wel een aardige 'imitation'. Had zo op het album gekund

YouTube - Mark Lanegan - Satellite of Love - Mon 4 November 2013 - The Queen's Hall, Edinburgh

avatar van Musico Pinjo
Ik denk zelfs dat deze versie een aantal nummers van het album met gemak overklast!
Mooie versie, mooie ode aan Lou Reed.

avatar van Madjack71
Bij Mark Lanegan lijkt het wel een beetje of magere hein met de zeis hem op de hielen zit, zo productief is hij de laatste tijd. Bij dit Imitations zijn er ook wat limitations, m.n t.a.v zijn stem. Niet alle nummers lenen zich voor zijn vocale bewerking en ik vind hem soms ook wat onnatuurlijk klinken in vergelijking met de albums die hiervoor zijn uitgekomen. Daarnaast vind ik zelf niet alles bij hem passen. Flatlands opent veelbelovend, omdat het in sfeer en klank dicht bij hem blijft, maar eigenlijk gaat het vanaf daar al meer en meer verder van diezelfde sfeer en klank afstaan. Voor mij zijn minste plaat tot nu toe.

avatar van popstranger
Ben normaal niet voor coveralbums maar Lanegan blijft toch wel een unicum qua toonzetting. Hij zet sommige nummers helemaal naar zijn hand (stem) en maakt hiermee een echte herfstplaat wat mij betreft, dus later op het jaar nog eens bovenhalen deze. Alleen Elégie Funèbre is een misser van formaat.