The Sisters of Mercy - Floodland (1987)

Label: Merciful

1. Dominion/ Mother Russia (7:01)
  2. Flood I (6:22)
  3. Lucretia My Reflection (4:57)
  4. 1959 (4:09)
  5. This Corrosion (10:55)
  6. Flood II (6:47)
  7. Driven Like the Snow (6:27)
  8. Never Land (A Fragment) (2:46)
  9. Torch * (3:51)
  10. Colours * (7:18)
  11. Never Land (Full Length) * (11:59)
  12. Emma * (6:20)
avatar van frolunda
Vind dit nog steeds hun minste album maar dankzij de bonus nummers op de collection versie wordt Floodland toch wel een stuk aantrekkelijker.Vooral de Sisters of mercy uitvoering van de Hot chocolate klassieker Emma is niets minder dan briljant.

avatar van Aazhyd
Leuk feitje nog over Emma: de Sister hadden het nummer al jaren in hun live repertoire en Eldritch was bang dat hij het alleen maar live kon zingen. Dus hebben ze een zaaltje afgehuurd (zonder publiek!), de muziek afgespeeld en Eldritch erbij laten zingen. Compleet met dry ice en alles. Voila.

avatar van Hans Brouwer
The Sisters of Mercy: ik ken helemaal niets van hen. Echter, vanmiddag hoorde ik op de radio het nummer "Emma", bonustrack op dit album, voorbij komen. Dat klonk heel erg goed. Is dit nummer representatief voor de muziek van The Sisters? Zo ja, wat is een album waarmee ik zou kunnen beginnen om kennis te maken met deze Britten?

avatar van Chameleon Day
U bent er bekend mee dat dit muziek voor vleermuizen is? Hier een van de classics: The Sisters Of Mercy - Alice (Royal Albert Hall, 18 Junio 1985 ) - YouTube - m.youtube.com

avatar van Hans Brouwer
Ik heb op Spotify het e.e.a. van de Zusters beluisterd. Ik word er niet vrolijk van. Maar..... het Hot Chocolate nummer "Emma" in de Sisters of Mercy uitvoering vind ik wel heel erg goed.

avatar van Chameleon Day
Hans Brouwer schreef:

Vleermuizen zijn nooit "vrolijk". Dat is immers te "blij". Maar als je de uitvoering van 'Emma' goed vindt, moet je ze niet meteen afschrijven.

avatar van Aazhyd
Als Je Emma leuk vindt, zou ik beginnen met de eerste twee albums. First & Last & Always en Floodland. Hoewel de sound van die twee wel duidelijk anders is.

Het oudere werk (gebundeld op Some Girls Wander By Mistake) is heel goed, maar wat minder toegankelijk. Het latere werk (Vision Thing) klinkt weer heel anders, maar is wel toegankelijk.