Andrew Lloyd Webber & Tim Rice - Jesus Christ Superstar (1973)

Alternatieve titel: The Original Motion Picture Sound Track Album

Score
Label: MCA

1. Overture (5:26)
  2. Heaven on Their Minds (4:22)
  3. What's the Buzz (2:30)
  4. Strange Thing Mystifying (1:50)
  5. Then We Are Decided (2:32)
  6. Everything's Allright (3:36)
  7. This Jesus Must Die (3:45)
  8. Hosanna (2:52)
  9. Simon Zealotes (4:38)
  10. Poor Jerusalem (1:36)
  11. Pilate's Dream (1:45)
  12. The Temple (5:26)
  13. I Don't Know How to Love Him (3:55)
  14. Damned for All Time / Blood Money (4:37)
  15. The Last Supper (7:12)
  16. Gethsemane (I Only Want to Say) (5:39)
  17. The Arrest (3:15)
  18. Peter's Denial (1:26)
  19. Pilate and Christ (2:57)
  20. King Herod's Song (Try It and See) (3:13)
  21. Could We Start Again Please? (2:44)
  22. Judas' Death (4:38)
  23. Trial Before Pilate (6:47)
  24. Superstar (3:56)
  25. The Crucifixion (2:40)
  26. John Nineteen: Forty One (2:20)
avatar van Hans Brouwer
"Jesus Christ Superstar (1973)" als soundtrack van de gelijknamige film is zeker mooi. Toch hoor ik liever het origineel uit 1970 waarin Deep Purple zanger Ian Gillan de rol van Jesus Christ vertolkt.

avatar van spinout
Op Spotify staan diverse uitvoeringen, waaronder deze en die met Gillan. Weet niet of ze veel verschillen.

hier staat ook could we start again please op , de andere versie niet

avatar van Fingertippie
dranky schreef:
hier staat ook could we start again please op , de andere versie niet

Volgens mij was dat nummer was speciaal voor de film geschreven en toegevoegd.

avatar van horned_reaper
Fingertippie schreef:

Volgens mij was dat nummer was speciaal voor de film geschreven en toegevoegd.

De hoes die we hier zien is dan ook die van de film-versie CD. Het echte album had een andere hoes.

avatar van WoNa
Ik heb de musical voor het eerst gezien. Geweldige ervaring, met geweldige muziek.

avatar van DeWP
De eerste musical die ik op het witte doek zag in een kerk, in 1974, en ook meteen een verpletterende indruk maakte. Mijn favoriete musical, echt waar. Ik kan me geen betere musical voorstellen om eerlijk te zijn.

avatar van Rinus
Hoewel deze versie misschien wel bekender is dan het origineel, is de laatstgenoemde wel te presteren over deze soundtrack. Al was het alleen al omdat de vocalisten op het origineel beter zijn.

avatar van spinout
U bedoelt waarschijnlijk "te prefereren". Ik kan het niet met u eens zijn, alleen al vanwege het feit dat Carl Anderson de rol van Judas zingt in de film versie uit 1973.

avatar van Slowgaze
Rinus schreef:
Hoewel deze versie misschien wel bekender is dan het origineel [...]

Ik denk dat het origineel toch heel wat bekender is.

avatar van postman
Dit was lange tijd de enige uitvoering die ik kende van jcs .. Heb de andere een paar keer gehoord en vind deze nog steeds mooier. maar goed smaken verschillen..