The Bravery - The Sun and the Moon (2007)

Alternatieve titel: The Sun and the Moon Complete

Label: Polydor

1. Intro (0:28)
  2. Believe (3:46)
  3. This Is Not the End (3:59)
  4. Every Word Is a Knife in My Ear (3:35)
  5. Bad Sun (4:02)
  6. Time Won't Let Me Go (4:11)
  7. Tragedy Bound (2:22)
  8. Fistful of Sand (3:10)
  9. Angelina (3:11)
  10. Split Me Wide Open (3:38)
  11. Above and Below (3:30)
  12. The Ocean (3:40)
  13. Rat in the Walls * (3:03)
  14. Faces * (2:56)
  15. Who Left Me Out? * (2:33)
  16. Sorrow * (2:25)
  17. The Dandy (Rock) * (3:33)
  18. Intro * (0:18)
  19. Believe * (3:19)
  20. This Is Not the End * (4:02)
  21. Every Word Is a Knife in My Ear * (2:36)
  22. Bad Sun * (4:24)
  23. Time Won't Let Me Go * (3:51)
  24. Tragedy Bound * (2:26)
  25. Fistful of Sand * (2:59)
  26. Angelina * (3:19)
  27. Split Me Wide Open * (3:33)
  28. Above and Below * (3:11)
  29. The Ocean * (4:03)
avatar van Hermy
De lijn van het vorige album wordt hier gewoon doorgezet. Niks verassends cq. nieuws onder de zon dus. Toch klinkt het allemaal weer lekker catchy. 3,5*

avatar van Spliffy McGreen
Ben toch erg benieuwd Hermy!!!

Nou moet ik zeggen dat ik hun debuut al maanden niet meer heb gedraaid, maar voor zover ik me die plaat kan herinneren, vind ik dat deze band toch flink gegroeid is en volwassener klinkt op deze altijd moeilijke tweede. Time Won't Let Me Go is een geweldige single (misschien wel beter dan Honest Mistake en toch wel een heel andere sound dan op het debuut. Tragedy Bound is volgens mij het eerste rustige nummer dat ik van de band hoor, bevalt me erg goed, zn stem komt opvallend goed uit in dit nummer. Verder is het allemaal niet zo heel memorabel maar inderdaad wel weer lekker catchy.

Hermy schreef:

Inderdaad lekker catchy!

nijme255@adsl schreef:

Inderdaad lekker catchy!

Time won't let me go zet de toon, een puike single.

Heb um zojuist ontvangen

Hij klinkt tot dusver nog erg lekker. Net als het vorige album erg lekkere deuntjes er tussen. Ik zag ze 2 jaar geleden op Rock Werchter wat heeft geleid tot het kopen van hun 1e cd. En nu de 2e cd en dit jaar staan ze weer op Rock Werchter.

Alleen mijn hoes is in het blauw ipv de afbeelding hierboven in het geel.
*edit* Valt me nu pas op dat die hoes 2 kanten heeft, 1tje in het geel en de andere in het blauw

avatar van Spliffy McGreen
JA! ik heb hem nu eindelijk ook binnen.
Lekker plaatje. ik heb bij dit album ook een bonus cd'tje gekregen, dus heb ik die tracks onmiddelijk toegevoegt aan de lijst.

Hermy schreef:

Na niet helemaal mee eens 't intro van Bad Sun was een verassing voor me.. toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik neej dis geen Bravery.. maar ben helemaal om. echt weer een prachtplaat. en als je als deze nog niet hebt! GA DIRECT NAAR DE PLATENZAAK!

Mooie cd! Zeer goed in het gehoor liggend. Ga hem zeker kopen.

Hele goede cd, hele goede opvolger van hun eerste album! Jammer genoeg geen Rock Werchter voor mij

1.8/10 van Pitchfork. Toch maar proberen?

Pitchfork's a bitch..

Deze plaat is wat mij betreft vele malen beter dan het debuut.

avatar van Spliffy McGreen
ja veel beter dan andere bandjes die met een 2e album komen.

Mojo Pin
Time Won't Let Me Go is inderdaad een behoorlijk goed nummer, doet me in de verte zelfs een beetje denken aan The Cars.

dit is echt een super album, vooral omdat ik maar 1 luisterbeurt nodig heb om dat te concluderen, meestal is dat veel meer voor mij.

Time won't let me go is super, maar ook 'this is not the end' dat wordt hun tweede single.
Verder vindt ik tragedy bound en above and below ook wel 5 sterren waard.

Op het einde werd ik nog aangenaam verrast door Run in the walls. Dit is denk ik het hardste nummer dat the bravery heeft gemaakt tot nu toe.

leuk album, 4 sterren

avatar van VanDeGriend
Na aantal luisterbeurten is mijn voorkeur voor het debuutalbum niet gesleten.

Bravery maakt hier een uptempo plaatje met minder electro en dans invloeden en meer vrolijkheid (al schijnen de teksten dat juist niet te zijn). Hiermee schuiven ze wat mij betreft net even iets teveel op naar de hiephiephoera we hebben twee bier op in het weiland van lowlands feestmuziek van Kaiser Chiefs. Overigens zonder daarmee een minder album te maken dan het ook best aardige Yours Angry, Truly Mob.

Al met al wel een acceptabele plaat maar voor mij toch een stapje de verkeerde kant op in vergelijking met het spannende en veel duisterdere debuut.

avatar van starsailor
VanDeGriend schreef:
Na aantal luisterbeurten is mijn voorkeur voor het debuutalbum niet gesleten.

Heb lang in dubio gezeten en dacht dat het aan mij lag, maar ik denk er precies hetzelfde over.
De zoveelste band die het niveau van hun debuut cd niet kan evenaren.

Het is inmiddels alweer drie weken geleden dat ik voor het eerst dit album luisterde en ik heb hem denk ik in de afgelopen tijd bijna dagelijks opgezet. De nummers blijven mijn aandacht houden. Vooral Above and Below vindt ik echt geweldig. Ook Bad Sun vind ik steeds leuker worden.

Ik ga voorlopig nog voor beter als het debuut..

Dn!S schreef:

Ik ga voorlopig nog voor beter als het debuut..

Ik ook.. super plaat is dit.

Bad Sun is zo lekker vrolijk. begin de dag er maar mee. en de dag kan niet meer stuk!

avatar van kaj_666
Al zo lang geen berichtje bij dit album? Wat zonde, want dit is wat mij betreft een erg goeie opvolger van het misschien nog nét wat betere naamloze debuutalbum! Ik kan uren luisteren naar dit soort heerlijke vrolijkmakende deuntjes! Écht muzikaal hoogstaand wordt het niet, maar eigenlijk hoor ik niet echt vervelende nummers ertussen, wat ik altijd al een groot pluspunt vind! Die echte topper zoals Unconditional en An honest mistake van de voorganger ontbreekt wellicht, al doen Believe en Time won't let me go een heel respectabele poging. Ik kan hier niet minder dan 4 sterren voor geven, en dat doe ik dan ook niet

avatar van keijzm73
Gisteren optreden gezien op iConcerts. Kende de band enkel van naam. Zeker niet verkeerd, maar mis bij het luisteren van het album wel een beetje de gedrevenheid die ik gisteren wel meekreeg bij dat optreden. Ik beluister invloeden van Duran Duran, Suede en The Verve. En het stemgeluid van de zanger doet me soms denken aan die van Robert Smith (The Cure). Wel typisch dat ik enkel associaties krijg met Engelse bands bij deze Amerikaanse band.

Afgaande op berichten hierboven zal ik het debuut ook eens luisteren.