Solo - Solopeople (2006)

Label: Excelsior

1. Satie (3:43)
  2. Opportunities (3:12)
  3. Onandon (4:53)
  4. Come Back to Me (3:15)
  5. Everything Goes (4:07)
  6. The Vanity of Our Affairs (4:59)
  7. Over the Country (3:22)
  8. Too Much (3:06)
  9. Don't Change (4:17)
  10. Wonderboy, Wiseman, Prophet (2:08)
  11. Better Man (3:20)
avatar van kappottevic
1,5
Ik dacht dat ik de vorige cd erg mooi vond, maar toen had ik opeens deze in mp3 formaat, maar ik heb m na de zoveelste luisterpoging toch maar gedelete. Zo te lezen zijn de reacties wisselend, maar ik vind het inderdaad ook een beetje zeurpop. Maar het naarste is dat ik hun debuut cd kwijt ben, want die vond ik briljant! of wordt ik nu echt te conservatief?

avatar van Reijersen
ACh, het ligt allemaal erg makkelijk in het gehoor. Een typisch voorbeeld van niks-aan-het-handje-muziek. Vaak wat te vlak, maar er zit zeker wat in.

avatar van Ronald5150
”Solopeople” van Solo is een album met mooie luisterliedjes in een veelal sobere setting. In mijn beleving is ”Solopeople” vooral inhoud over vorm. De teksten zijn goed en de thematiek is herkenbaar. De muzikale begeleiding, de vorm zogezegd, vind ik niet heel spannend. Het is eigenlijk best braaf en soms vind ik het zelfs saai. Ook klinken op sommige nummers de keyboards/synthesizers wel heel erg jaren 80, en dat vind ik gewoon niet zo heel mooi. Toch komt uiteindelijk de kwaliteit van de liedjes bovendrijven en met name op de melancholische momenten in het leven is ”Solopeople” een heel prettig album om naar te luisteren.

avatar van DjFrankie
Ik vind het nogal saai overkomen deze plaat, weinig tot geen nummers die blijven hangen.

Live in de kapel van Roepaen was het wel heel mooi Frank.
Vooral toen de microfoon het vanaf het 2e nummer niet meer deed, en iedereen stil moest zijn om het goed te kunnen horen, gaf wel een intiem sfeertje.

avatar van DjFrankie
deric raven schreef:
Live in de kapel van Roepaen was het wel heel mooi Frank.

Daar was ik niet bij, Marc en Maurice waarschijnlijk wel, want die vinden dit geweldig.