MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Avenged Sevenfold - Hail to the King (2013)

mijn stem
3,34 (64)
64 stemmen

Verenigde Staten
Metal
Label: Warner Bros.

  1. Shepherd of Fire (5:22)
  2. Hail to the King (5:13)
  3. Doing Time (3:27)
  4. This Means War (6:09)
  5. Requiem (4:23)
  6. Crimson Day (4:57)
  7. Heretic (4:55)
  8. Coming Home (6:25)
  9. Planets (5:56)
  10. Acid Rain (6:38)
  11. St. James * (5:01)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 53:25 (58:26)
zoeken in:
avatar van Kill_illuminati
The_CrY schreef:
De band krijgt ook heel veel haat vanuit de "puristische" metalgemeenschap.


Machine Heads Robb Flynn heeft ook al kritiek geleverd.

avatar van west
3,5
Mooi verhaal!

Aan de andere kant: wordt er niet al jaren aan alle kanten door allerlei bands gejat. Vaak heet dat: "we zijn beïnvloed door". Overigens noem ik ook de nummers en hun 'bron' in mijn review. Het zijn er best wat hier. Maar ja, hoe heet dat ook al weer? Beter goed gejat, dan slecht verzonnen. En ja: nieuw op 1 in de albumlijst in the USA. Kan nooit slecht zijn voor het genre metal.

avatar van keijzm73
west schreef:
Maar ja, hoe heet dat ook al weer? Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.
keijzm73 schreef:
En wat betreft de gejatte elementen zeg ik; beter goed gejat dan slecht bedacht.

avatar van Edwynn
Dooddoener. Invloeden zijn is één. Letterlijk maniertjes en passages overnemen noemen we plagiaat.

avatar van keijzm73
Edwynn schreef:
Dooddoener.
Op de vorige pagina gaf ik een meer uitgebreide reactie op jouw post. Niet dat het je mening zal veranderen. En is ook geenzins mijn bedoeling. Maar de oneliner van hierboven was slechts een reactie van mij gericht aan west (just saying)... Ieder hoort er zijn eigen ding in en doet ermee wat 'ie wil/ kan.

avatar van Edwynn
Dat is zonder meer waar. Ik bedoel het ook niet vervelend. Maar bij dit album stoort het me teveel.

avatar van west
3,5
Edwynn schreef:
Letterlijk maniertjes en passages overnemen noemen we plagiaat.


Dit is geen plagiaat. Track 4 komt er wel in de buurt. Maniertjes zijn er wel overgenomen, maar passages toch niet? Overigens: het lijkt me dat we het in de kern eens zijn, alleen kan ik deze muziek wel waarderen en stoor jij je er veel meer aan dan ik.

avatar van Dream Theater
3,0
Ik denk dat de mannen van Metallica anders denken over of er hier sprake is van plagiaat! Toch best wel een lekkere cd om naar te luisteren mede door het prima gitaarwerk en de af en toe mooi ingebouwde klassieke invloeden. Heretic en Requiem zijn mijn favoriete nummers.

avatar van Rick53
3,5
Coming Home heeft echt een verschrikkelijk goeie solo. Waanzinnig!

Ik kan trouwens wel een heel groot verband leggen tussen Enter Sandman en Shepherd of Fire. Ben ik de enige???


avatar van DargorDT
3,5
Om de een of andere reden ontdekte ik de band pas recent, en dit is dus mijn eerste kennismaking met Avenged Sevenfold. Dat krijg je met een brede muzieksmaak.

Tja, je kunt niet ontkennen dat in veel nummers andere bands doorklinken. Plagiaat of een fraai eerbetoon? Er is al zeer veel over geschreven. Ik ga dat niet herhalen, en grapjes over Sad But True zal ik ook maar achterwege laten Waar het mij om gaat is of een metalplaat lekker klinkt. En lekker klinken doet Hail To The King voor mij zeker, van start tot finish. Er wordt gedreven gespeeld en gezongen, en aan variatie is geen gebrek. Niet elk nummer is een voltreffer, maar ik ga zeker wat ouder werk van ze proberen. Ik heb pas één keer geluisterd trouwens.

avatar
Benjamindaxx
Beste DargorDT,

Het oudere werk is overigens niet met dit werk tevergelijken.
De eerste twee albums zijn metalcore, de drie albums daarna zijn meer hardrock met veel ingewikkelde gitaarpartijen, vele zanglijnen en dikke drums.

avatar
This Means War = Sad But True...

Enorme Metallica invloed op dit album toch, ze hebben veel naar "the black album" geluisterd...
Niet dat dit album slecht opzich is, maar een beetje meer originaliteit mocht wel.

avatar van west
3,5
Dit is hier inmiddels geen originele reactie meer...

avatar van Dr.Pat
3,5
Ik hoor die vergelijking met "Enter Sandman" niet zo heel erg.

Tot op heden ben ik niet bekend met deze band, maar kan me wel vinden met de vergelijking met "the Black Album". Het zijn allemaal wel redelijk sterke nummers, die idd erg "Black Album" geproduceerd zijn, alhoewel hij misschien net niet zo veel knalt als de Metallica variant.. Er zijn natuurlijk mindere cd's waar je mee vergeleken wilt worden. Persoonlijk zal ik dit niet heel veel opzetten, het had in mijn oren allemaal wel iets spannender en ietsje ruiger gemogen, maar in deze band zit wel een grote potentie!

avatar van Demon.
Klinkt wel lekker maar de eerste track (en de 2e ook wel) klinkt wel heel erg als Enter Sandman!

avatar van west
3,5
Wist je niet dat je inmiddels een eurootje in de pot moet doen hier, als je Enter Sandman of Sad But True nog eens noemt...

Overigens heb ik net de bonustrack gedownload van de DeLuxe versie: oh my ... wat een draak van een nummer. Probeer St. James kostte wat kost te vermijden. Past ook helemaal niet bij de albumtracks.
Het artwork, ook in het boekje en van de 2 bierviltjes (proost!) is wel mooi gedaan.

avatar van keijzm73
Zwammi schreef:
This Means War = Sad But True...

Ik vind het eigenlijk ook wel humor als ik die twee titels bij elkaar zie staan. Iets wat ik eerder ook al bij mezelf dacht. Alsof de band op voorhand al wist dat deze discussie zou ontstaan. En hun pre-reactie; hoppa, meteen in de titel; 'This Means War'. En Metallica, die gelijk (gepast) antwoordt met; 'Sad But True'. Sterk staaltje muzikaal sarcasme als je het mij vraagt

avatar
1,0
Dit is een van de slechste albums die ik ooit gehoord heb. Zo flauwtjes voor een metalband. De Linkin Park van de metal: wel willen maar niet kunnen. Fake metal noem ik het. Of zoals we in België zouden zeggen: jeanettenmetal. Zeer zwak.

avatar van west
3,5
Wat vind je er precies 'flauwtjes' aan. En waarom gelijk maar liefst 1,0* beloning: dat is ultiem weinig. Dit is niet de nieuwe BZN plaat (ook al bestaan die niet meer, geloof ik...).

avatar van gigage
Nummer 1 in the UK en hier "al" 26 stemmen. Hoewel alleen de eerste ring in de verkoop is, naast de zaal met staanplaatsen, vraag ik me af hoe ze in heavens name de ziggodome vol krijgen over een maand. Volgens mij loopt nederland niet zo warm voor dit bandje met een toch zeer getalenteerde gitarist.

avatar van west
3,5
Je hebt gelijk, alleen..... je hebt zelf nog niet gestemd.

Ik erger me overigens wel enigszins aan de hautaine manier waarop sommigen hier met deze band omgaan. Alsof het One Direction is.

avatar van gigage
Ik heb deze nog niet geluisterd, ik heb daar dus geen mening over. Ik vind Nightmare en City of evil overigens wel erg goed. Maar op A7X wordt hier net zoveel gestemd als op bv Nevermore en die boek je ook niet in de ziggodome. Dus wie dat verzonnen heeft Echter in italie , duitsland en engeland zijn er al concerten uitverkocht.
Synyster Gates wordt op sites als guitar world ook aardig geroemd om zijn snelle spel.

avatar van west
3,5
Ja, dat klinkt ook weer heel goed op dit album. Dit album kwam trouwens ook op 1 binnen in the USA. Dus het zal hen een rotzorg zijn dit kleine kikkerlandje. Ik ga naar het concert: zal op deze manier wel de laatste zijn hier.

avatar
1,0
Dit is men laagste quotering ooit op deze site, dus het is niet iets dat ik te pas en te onpas geef. Ik vind het gewoon ontstellend zwak. Dat refrein van Hail to the King bijvoorbeeld is tenenkrullend. Poppy noem ik het, en met wat beukende, of toch een poging daartoe, gitaarriffs proberen ze het een metalkantje te geven. Dit is geen metal, dit is de Linkin Park van de metal. Fake tot en met. En de zanger is vreselijk.

avatar van gigage
@West, je hebt groot gelijk,genieten van een concert is het mooiste wat er is. Ik denk dat ze ze over zullen zetten naar de HMH mocht het niet al te druk worden, hebben ze met deep purple ook gedaan. Ziggo dome is echt mega groot.
@berrege: vind je dat alleen bij dit album of ook zijn voorganger (s)? De zanger blijft immers dezelfde.

avatar van west
3,5
berrege schreef:
Dit is men laagste quotering ooit op deze site, dus het is niet iets dat ik te pas en te onpas geef. Ik vind het gewoon ontstellend zwak. Dat refrein van Hail to the King bijvoorbeeld is tenenkrullend. Poppy noem ik het, en met wat beukende, of toch een poging daartoe, gitaarriffs proberen ze het een metalkantje te geven. Dit is geen metal, dit is de Linkin Park van de metal. Fake tot en met. En de zanger is vreselijk.


Goed dat je inderdaad dit cijfer niet vaak geeft.
Hail to the King is nou net de single van het album, vandaar dat meer populaire refrein. Het nummer is gemaakt voor de (Amerikaanse) Hitparade. Verder hoor je dat toch niet zo terug? En je kan het geen metal vinden, maar dan is het toch niet gelijk walgelijke (hard-)rock? En tot slot: zoooooo slecht is die zanger toch niet om daarmee die 1,0* te onderbouwen? Maar goed, ik ben licht allergisch voor dat cijfer.

avatar
Benjamindaxx
Ik vind het cijfer van Berrege ook behoorlijk kortzinnig.
Ik vind het album ook minder dan de voorgaande 3 releases, maar weet me nog steeds te vermaken, staan een aantal erg vette nummers op!
Zanger is één van mijn favorieten met Michael Barns samen. Maar op deze plaat komt hij niet heel erg geweldig uit de verf, op sommige momenten na dan.
Ik ben er bij in het Ziggo Dome, heb dan de kans om David Draiman (zanger Disturbed) eens live te mogen aanschouwen. (hopelijk ook ooit met Disturbed zelf).
Ik ben fan van A7X. Dit album is goed, maar niet perfect. Maar slappe hap nee. 'Hail To The King' is inderdaad een beetje aan de zoute kant, maar nummers als 'Planets, Requim, Acid Rain, en Coming Home (solo van 1.27 sec). geweldig!

avatar van Edwynn
Lekker uitgevoerd is het wel. Dat vind ik ook. Maar het album bevat nul komma nul creativiteit. Alles komt uit de recyclebak. Maar dan echt alles. Daardoor komt het nogal goedkoop over. Of je moet het tot kunst verheffen van het shoppen bij de Humanabox voor afgedankte riffs en melodietjes creatief vinden natuurlijk.Goedkoper dan andere acts die plat vermaak hoog in het vaandel hebben staan. En dat is jammer. Zeker nu ik begrijp dat de band heel anders begonnen is.

Dat de band groot genoeg is voor Ziggo verbaast mij ook. Daar vind ik Avenged Sevenfold echt te anoniem voor. Maar ja, een Nick en Simon trappen bijvoorbeeld met gemak de Gelredome weer vol. Dus in die zin kun je rustig stellen dat ik op dat soort dingen weinig kijk heb.

avatar van west
3,5
Wees maar blij! Ik las toevallig op Nu.nl dat ...Gerard Joling zojuist de Ziggo 2x uitverkocht heeft.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 16:34 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 16:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.