Living Colour - Time's Up (1990)

Label: Epic

1. Time's Up (3:06)
  2. History Lesson (0:52)
  3. Pride (4:54)
  4. Love Rears Its Ugly Head (4:19)
  5. New Jack Theme (3:30)
  6. Someone Like You (3:48)
  7. Elvis Is Dead (3:49)
  8. Type (6:26)
  9. Information Overload (6:11)
  10. Under Cover of Darkness (4:17)
  11. Ology (1:07)
  12. Fight the Fight (4:32)
  13. Tag Team Partners (0:47)
  14. Solace of You (3:37)
  15. This Is the Life (6:23)
  16. Final Solution [Live in Chicago, Nov. 90] * (5:44)
  17. Middle Man [Live in Chicago, Nov. 90] * (3:40)
  18. Love Rears It's Ugly Head [Aka Soul Power Mix] * (5:07)
avatar van rolandobabel
Net weer het nummer Type gehoord, dat was een lange tijd geleden. Wat een goed nummer, zeg !

Deze band was zijn tijd ver vooruit. Samen met Sonic Youth, the Pixies, Guns n Roses hebben zij de wereld opgewarmd voor alternatieve rock geluiden, en Nirvana kopte de bal binnen ; )

Een aantal simpele radio vriendelijke nummers is op time's up al een stukje minder. Wat mij zo aanspreekt is de afwisseling: Kort, snel en snoeihard tot langere nummers waarin geexperimenteerd wordt.

avatar van Madjack71
Living Colour is vooral een band die genesteld is in de begintijd van hun bestaan, destijds ging er veel aandacht naar toe, die ze maar gedeeltelijk wisten waar te maken. Edoch staan er ook op dit time's up wel een aantal aardige nummers en live wisten ze het ook goed neer te zetten.

Madjack71 schreef:

are u kiddin' me?

gedeeltelijk waar maken?

topplaat topband!

avatar van freakey
Eens Malle!!!!

avatar van Madjack71
Ach, er moet wat ruimte zijn voor incubatietijd....tussen 3,5 en 5 zeg maar..

Ik vind de live uitvoering van de Pere Ubu track Final solution helemaal geweldig. Ik weet nog dat ik mijn ex daar destijds helemaal gek mee maakte, en ook als mijn schoonmoeder langs kwam, zette iki hem met veel genoegen op.

avatar van vanson
Het intro van 'Love rears its Ugly Head' is natuurlijk geleend van Nat King Cole's versie van 'Lush Life'.

Het intro is briljant, de versie van Johnny Hartman en John Coltrane vele malen beter.

avatar van Jetsertje
Het album is een klassieker, maar een die ergens de boot heeft gemist. Het zit m in de productie. De drums ,en vooral de snare, staan te vol, te fel en daarom te geforceerd. Typisch iets van die tijd, na-ebben van de jaren 80. Daarom klinkt t soms gedateerd.

Maar toch, als ik Type weer s hoor, mijn god, wat een power en soul tegelijk. Uniek, en doeltreffend, nog altijd!!

avatar van matthijs
Jetsertje schreef:

Elk woord met je eens. Ik weet niet of je Metallica's album "And Justice for All" kent? Dat is de overtreffende trap van het soort productie waar je het over hebt. Mijn droom is dat de orginele meersporentracks van beide albums (en nog vele vele andere, vooral uit de jaren 80) opnieuw zouden mixen. Veel meer werk dan remasteren wat wel veel gebeurt, en vaak ook zinvol, maar dat doet alleen de eindmix anders klinken. Terug naar de mix, dat zou zo veel genieten zijn!