André Hazes - Dit Is Wat Ik Wil (1989)

Pop / Blues
Label: EMI

1. Ik Ben een Gokker (3:13)
  2. I've Been Loving You Too Long (3:46)
  3. Een Morgen (2:27)
  4. What'd I Say (4:33)

met Herman Brood

5. Op de Hoek van de Straat (3:12)
  6. The Thrill Is Gone (5:25)

met Kaz Lux

7. Heb Jij Dat Nu Ook? (2:32)
  8. Working in a Coal Mine (4:02)
  9. Volgens Mij Ben Ik Getrouwd (4:25)
  10. Het Is Nooit Te Laat (3:35)
  11. I'm Blue (4:29)
  12. Jammer! (3:00)
Marcel²
Een paar nummers vind ik aardig, maar daar is ook alles mee gezegd. 2* Gelukkig is het album hierna beter. Trouwens dit album komt uit 1989 niet uit 1991

Marcel Jongeneel schreef:
Een paar nummers vind ik aardig, maar daar is ook alles mee gezegd.

Beste Marcel,
Ik ben niet zo'n Hazes freak maar deze cd vind ik dus echt geweldig. Met Jan Akkerman, Herman Brood, Kaz Lux Zo hebben we Dre veel te weinig gehoord!! 4,5*

Marcel²
Ik heb dit album wel, maar draai hem weinig, zal hem wel weer eens draaien Hans, misschien toch wel te weinig gehoord Trouwens Herman Brood vind ik wel geweldig

Marcel Jongeneel schreef:
Ik heb dit album wel, maar draai hem weinig, zal hem wel weer eens draaien Hans, misschien toch wel te weinig gehoord.

Dat denk ik ook Marcel! Btw heb je m'n mailtje nog ontvangen??

Marcel²
Mailtje ontvangen is erg leuk, ben nu dit album aan het luisteren misschien ga ik mijn stem verhogen. Heb trouwens jaartal gewijzigd moet 1989 zijn

Ik ben benieuwd

avatar van kaztor
Ik krijg een beetje een dubbel gevoel bij deze titel. Als dit dus is wat hij wou, waarom dan maar 1 plaat in deze stijl?
Beetje een geval van credit vergaren, lijkt me.

avatar van Martin Visser
enige Hazes-plaat die ik in bezit heb. voor deze plaat heb ik altijd een zwak gehad. heerlijke nummers, veelal soul-klassiekers. en de stem van Hazes blijkt hier vaak wonderwel bij te passen. duet met Brood is favoriet

bikkel
Een blues/soulplaat van Hazes.Toch inderdaad iets wat hij graag wilde.
Tekstueel had Hazes natuurlijk met zijn eigen werk tekstueel al het bluesgevoel want op enkele uitzonderingen na werd het nooit vrolijk.
Een aardig tussendoortje derhalve, met medewerking van niet de minsten uit de bizz.Jan Akkerman,Kaz Lux en herman Brood lieten hun gezicht zien en hielpen mee om dit project enigzins geloofwaardig te maken.
Het lukt aardig,maar ook niet meer dan dat.
Het blijft op 1 of andere manier toch wat geforceerd klinken.Misschien ook omdat dit niet het geijkte is wat je van hem gewend bent.
Harry Muskee is er heilig van overtuigd dat Hazes nauwelijks wist wat Blues nu precies was.
Citaat: "' Hij scheen niet te weten wie Robert Johnston was,dan wordt het wel een moeilijk verhaal."

avatar van kaztor
bikkel schreef:

Ik denk dat Blues iets is dat ieder op zichzelf beleefd. Blues vind ik eigenlijk meer iemand's naargeestige belevingswereld dan per se een muzieksoort. En ik denk zeker dat Hazes daar in overvloed in voorzag.

Ik weet trouwens ook niet wie Robert Johnston is.

avatar van Edwynn
Tja dan wordt het een moeilijk verhaal...

avatar van Snakeskin
Ik had bij de verpakking al het gevoel dat het een moeilijk verhaal zou worden. Het kan dan zijn dat dit is wat Hazes wou, maar de blues is een gevoel dat je moet kennen vanuit de goot, André Hazes is iemand van de straat (meer nog van de kroeg), dus dit kon niet goed gaan.

avatar van Edwynn
Da's toch gewoon wat al die Hollandse artiesten doen. Een Italiaanse plaat, een operette album, een kerstalbum en in dit geval een rock n rollplaat. Als je hier serieuze muzikale aspiraties verwacht heb je je leven lang onder een steen gewoond. Dit is leuk voor in de kroeg, niets meer en niets minder.

Toch vind ik wel dat Hazes in zijn genre als 1 der weinige in ieder geval meende wat ie deed . Op zijn manier had ie ook wel '' de blues'' .

Maar het echte traditionele blueswerk beet pakken is toch wel iets heel anders .

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Hazes stond 10 jaar bij EMI onder contract en mocht daarom deze plaat maken. Met blues en andere liedjes die hij thuis als zijn favoriete muziek draaide. Over het algemeen heb ik liever zijn gewone repertoire dan dit album. Dit is wat ik wil heeft een prachtige bijdrage van Jan Akkerman. Gitarist Lex Borderdijk levert schitterend werk op The thrill is gone. Verder mooie bijdragen van Kaz Lux, Herman Brood en vele andere muzikanten. André zelf is goed op dreef.

bikkel schreef:
Een blues/soulplaat van Hazes.Toch inderdaad iets wat hij graag wilde.
Het lukt aardig,maar ook niet meer dan dat.

lol het is Robert Johnson

btw Blues is niet alleen maar depressie maar elke sterke emotie, dus ook vrolijke emoties

Robert Johnson dat is 'm helemaal . Spelfoutje van mijn kant , maar we praten nog steeds over dezelfde .
Muskee is nu eenmaal een purist . Een man die nog steeds trouw is aan de roots en de echte oorsprong van Bluesmuziek .
Hazes was kennelijk niet zo'n kenner , tja dan ben je gauw gezien bij Muskee .
Maar Hazes deed een dappere poging en veel meer dan andere levensliedzangers gooit hij hier alles in de strijd . Zijn eigen blues zullen we maar zeggen .

avatar van Edwynn
Hazes had genoeg bagage. En dat kun je goed horen.

avatar van Sjaan
en kon je ook goed zien..(buik)

avatar van Brunniepoo
Hazes en blues was een combinatie die prima werkte. Hazes en Engels helaas niet.

avatar van Simon Smith
Erg jammer dat André niet nog een vervolg op dit album heeft gemaakt.
Met zijn Engels uitspraak valt het nog best mee, vind ik. Ik vind de Nederlandse teksten juist hier en daar wat storend.

avatar van aslan
aslan (crew)
dit is wat hij wou. mooi.

WPE
Ik ben bepaald geen fan van Hazes, gruw zelfs van zijn "reguliere" albums, maar maak voor dit album een uitzondering. Ondanks dat zijn Engels ook niet alles is moet ik zeggen dat me dit album goed bevalt. Hij deed op "Dit is wat ik wil" precies wat hij wilde: gewoon lekkere muziek maken, blues. (Maar ja, hij was natuurlijk al een beetje de blueszanger van Nederland).
En er doen een zwik goede artiesten mee, onder andere Jan Akkerman, waar ik wel een groot fan van ben.
Jammer dat ik dit album tijdens mijn scheiding ben kwijtgeraakt...over "the blues" gesproken...