FKA twigs - EP2 (2013)

2. Papi Pacify (4:54)
  3. Water Me (3:25)
  4. Ultraviolet (3:07)
avatar van hond racisme
Waarom een nieuwe E.P als Twigs gewoon gewoon haar vorige E.P kan remasteren en verkopen aan Young Turks en deze nummers bijvoegen? Dan heb je ineens een heus debuut album, zou voor mij even goed zijn.

avatar van hond racisme
How's That en Papi Pacify zijn steengoede nummers. Water Me is best ok, en Ultraviolet is maar een saai gegeven.

avatar van KampF
Ultraviolet vind ik juist een hele mooie afsluiter

avatar van kemm
Verontrustend geile EP. Gaat ze komen of gaat ze heen? Dat langwerpig puntige ding tegen d'r dij zou zomaar even de fatale steek kunnen geven. Alles kan in donkere steegjes achter verborgen nightclubs. Een clash tussen obsessieve (anti)romantiek en onnavolgbare (dyna)mystiek, prachtig uitgebeeld in muziek en beeld.

avatar van (Blacksad)
Papi Pacify is echt fantastisch!

avatar van mauricez
Wat een heerlijke EP dit! 4*

avatar van Arrie
(Blacksad) schreef:
Papi Pacify is echt fantastisch!

En die clip.

avatar van Kos
Kos
Ja, fantastisch gewoon.

avatar van zlapai
hond racisme schreef:

Dat had ik ook veel liever gezien. Dan had ik er gerust 4 sterren aan gegeven ipv 3,5.

avatar van RogerV
Leuke veelbelovende EP van een artieste waar we denk in nog veel van gaan horen. Mooie atmosferische tracks met een typisch UK tintje.

avatar van Man of Sorrows
Heerlijk, hoewel meer r&b getint deed dit me ook wel aan een aantal nummers van Gazelle Twin denken.

zlapai schreef:

Dat debuut album komt er dus in Augustus!

avatar van hond racisme
Moet trouwens zeggen dat ik een maand of twee geleden deze EP echt nog een tijd obsessief heb zitten draaien. Valt me op dat deze na een tijd links te laten liggen toch wat onderschat werd door mij, alle details die in Arca's producties zaten werden ook opeens duidelijker etc etc.

avatar van Mjuman
Geen id welke van de younger mu-bros dit in zijn wat draai je nu had staan - kemm wellicht, maar mij maakte het nieuwsgierig en ben nu ep1 en ep2 aan het beluisteren en ik vind het prachtig.

Elders worden Purity Ring en Lou Rhodes als ijkpunten genoemd. Never mind denk ik dan, ik luister wel zelf - dit is erg fraai.

avatar van kemm
Ging hier nog een 4,5* van maken, bedankt voor de reminder! Doet nergens onder voor de LP.

avatar van Mjuman
kemm schreef:

Die staat in bestelling - de combi van hoes en user (what to expect) maakt regelmatig nieuwsgierig; iig om even te checken, dank!

Imo de moeite waard - het heeft ook wel iets van Grimes (maar dat ken je)

Ozric Spacefolk
Ik vind dit stukken geslaagder en genietbaarder dan haar laatste EP.
Hier staan naar mijn beleving veel meer 'songs' op.
Een artiest die ik wel in de gaten wil blijven houden.