Sting - The Last Ship (2013)

Label: A&M

1. The Last Ship (3:50)
  2. Dead Man's Boots (3:29)
  3. And Yet (3:52)
  4. August Winds (3:17)
  5. Language of Birds (3:30)
  6. Practical Arrangement (3:19)
  7. The Night the Pugilist Learned How to Dance (4:13)
  8. Ballad of the Great Eastern (5:14)
  9. What Have We Got? (3:34)

met Jimmy Nail

10. I Love Her but She Loves Someone Else (3:41)
  11. So to Speak (4:06)

met Becky Unthank

12. The Last Ship [Reprise] (3:19)
  13. Shipyard * (6:00)

met Jimmy Nail, Brian Johnson en Jo Lawry

14. It's Not the Same Moon * (2:54)
  15. Hadaway * (3:18)
  16. Sky Hooks and Tartan Paint * (3:33)

met Brian Johnson

17. Show Some Respect * (4:48)
avatar van Lamontagne
Sting wou nooit meer een pop album maken en zich alleen maar richten op zijn
nieuwe ingeslagen weg met deze muziek
laten we hopen dat hij zich gauw bedenkt en Summoner Tales deel 2 gaat maken want dit is teleurstellend. Het spreekt me totaal niet aan

avatar van bawimeko
Lamontagne schreef:
Sting wou nooit meer een pop album maken en zich alleen maar richten op zijn
nieuwe ingeslagen weg met deze muziek

Ik denk niet dat een Summoner's Tales-vervolg er in zit. Ik denk dat het voor veel oudere artiesten (Billy Joel, Peter Gabriel, Sting) veel aantrekkelijker is om met de oude hits te touren dan om met veel gedoe en kosten een nieuw album op te nemen en uit te brengen....

avatar van lennon
1,5
Bovenstaand bericht is natuurlijk niet waar, gezien Sting een hele grote tournee heeft gedaan met dit album als thema

avatar van devel-hunt
Lamontagne schreef:

Zo werkt het niet. Een grote creatieve vorm zoals 22 jaar geleden kan je niet afdwingen, als het er niet meer inzit stopt alles. Niet alle artiesten stralen 50 jaar lang. Sting maakte goede platen van 78-93, daarna een soort verlammend writers block waar hij nooit meer uit komt. Oude roem is het enige waar nog op terug kan worden gevallen, hij trekt er in ieder geval nog volle zalen mee.

avatar van Lamontagne
Vaak zie je bij artiesten dat ze compleet iets anders willen doen op muzikaal gebied.
Iets wat ze nog niet eerder gedaan hebben,
maar de vraag is die ze moeten stellen is de vraag of hun publiek er ook klaar voor is.

Een greatest hits tournee is leuk voor de bezoeker maar je ziet dat veel artiesten na 3 jaar steeds beroerder gaan spelen en het plezier en de bezieling weg is.
Afgelopen keer met Paul Simon was heel slim om je nummers zo aan te kleden.

Brand new day vond ik het laatste echte wapenfeit van Sting, gewoon in die stijl.
Wereld muziek en jazz is toch zijn ding waar hij groot is meegeworden.

Ik wil ook niet elke keer TST noemen maar hij kan het proberen toch? Hoe hij eruit ziet straalt
de energie er nog steeds vanaf nu nog in zijn muziek
Het is in ieder geval beter dan dit

avatar van rkdev
lennon schreef:
Dit klopt niet. Dit album is eigenlijk een verkapte soundtrack van zijn musical The Last Ship (waar ook een 'cast' album van is verschenen). Vandaar dat de nummers ook soms een beetje die stijl hebben. Ik kan het op z'n tijd erg goed waarderen (als enige hier zo'n beetje ). Er is geen Last Ship Tour geweest.

avatar van lennon
1,5
rkdev schreef:

oh, had 't idee dat ie hiermee op pad was geweest... dan heb ik niks gezegd.

avatar van Madjack71
...echt voor mij een druiligere zaterdagochtend muziek. ..niet storend voor op de achtergrond, terwijl ik een potje schaak met mijn dochtertje. ..wat wegmijmeren over afscheid dat is geweest en herinneringen over vroeger die gekleurd zijn door het nu. ..op zich sluit het wel enigzins aan bij de liner notes van Sting zelf. ..behalve dan ws het potje schaak. ..geen hoogvlieger voor mij. ..the last ship als song blijft mij het beste bij.

avatar van dynamo d
Wat is nu weer ineens gewijzigd aan dit album dat we weer de favoriete nummers moeten invoeren?...... zucht

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
dynamo d schreef:

Ik zie het ook niet meteen...

avatar van goldendream
Dit album vind ik niet zo slecht als velen hier beweren. Ik beoordeel het als 'Sacred Love': degelijk album, maar zeker geen hoogvlieger.

Ik vind twee nummers heel mooi en gevoelig: 'Dead Man's Boots' en 'Practical Arrangement'. Een derde plaats geef ik aan het titelnummer. Ook het nummer over 'the dancing pugilist' bevalt me. De overige nummers blijven me minder bij, hoewel dit nog kan veranderen. 'What Have We Got' is wel een misser van formaat, wat een irritant nummer.