Nina Hagen Band - Unbehagen (1979)

West-Duitsland
Label: CBS

1. African Reggae (6:20)
  2. Alptraum (6:12)
  3. Wir Leben Immer...Noch (Lucky Number) (4:57)
  4. Wenn Ich ein Junge War (2:17)
  5. Herman Hiess Er (6:36)
  6. Auf'm Rummel (4:34)
  7. Wau Wau (2:09)
  8. Fall in Love mit Mir (3:47)
  9. No Way (1:07)
avatar van FisherKing
Verfrissend album met de beste reggaesong ooit. African Reggae.
4.5*

gerwinf
African Reggae is idd top! 4 sterren

Harald
voor wie het niet weet..Ninas band noemde zich na de split SPLIFF (Rock-Reggae-New Wave) en was tussen 1980 - 1985 in Duitsland heel erg populair.Bekendest song Carbonara

Tussen 1972 en 77 was Spliff LOKOMOTIVE KREUZBERG (Politrock) en heeft vandag in Duitsland Kult Status

avatar van Bulldozer
WauWau!!!!

Father McKenzie
FisherKing schreef:
Verfrissend album met de beste reggaesong ooit. African Reggae.
4.5*

Da's een verdomd goeie, da's waar, maar de beste?
Nederwiet van Doe Maar (een Joost Belinfante nummer) mag er van mij ook wezen.
Frisse plaat na al die jaren, maar de voorganger "Nina Hagen Band" vond ik in zijn geheel toch nog sterker.
****

avatar van Ceasar
Deze plaat was een "moetje". Nina en haar band (Spliff) waren eigenlijk al uit elkaar. Maar contractueel moesten ze nog een album maken. Het verhaal gaat dat ze tijdens de opnames van dit album niet gelijktijdig in de studio waren. En dat is wel een beetje te horen. Hun eerste album was duidelijk een plaat van een band. Op dit album ontbreekt de chemie vind ik. Maar omdat het allemaal zulke goede muzikanten zijn is het toch nog een goed album geworden.
De verplichting om nog een tweede album te maken verklaart ook de laatste zin op dit album: OK, das war es!

avatar van Hendrix4live
Toch stukken minder dan hun vorige. Ik blijf deze ook wel leuk vinden, alleen is hun vorige toch veel krachtiger en heeft betere songs.

Toch 3,5 omdat het toch een fijn plaatje is.

avatar van Protonos
Dit album is echt gestoord! Prettig, dat wel