Duran Duran - Big Thing (1988)

Label: Capitol

1. Big Thing (3:41)
  2. I Don't Want Your Love (4:06)
  3. All She Wants Is (4:34)
  4. Too Late Marlene (5:09)
  5. Drug (It's Just a State of Mind) (4:20)
  6. Do You Believe in Shame? (4:24)
  7. Palomino (5:19)
  8. Interlude One (0:33)
  9. Land (6:11)
  10. Flute Interlude (0:32)
  11. The Edge of America (2:36)
  12. Lake Shore Driving (3:05)
  13. Drug [It's Just a State of Mind) (Daniel Abraham Mix] * (4:20)
  14. Notorious [Live in Rotterdam May 1987] * (4:16)
  15. Vertigo [Do the Demolation) (Live in Rotterdam May 1987] * (6:00)
  16. New Religion [Live in Rotterdam May 1987] * (5:31)
  17. Hungry Like the Wolf [Live in Rotterdam May 1987] * (5:05)
  18. American Science [Live in Rotterdam May 1987] * (4:57)
  19. I Don't Want Your Love [Shep Pettibone 7 * (3:52)
  20. All She Wants Is [45 Mix] * (4:28)
  21. I Believe / All I Need to Know [Full Version] * (6:16)
  22. The Krush Brothers LSD Edit * (3:33)
  23. Palomino [Edit] * (3:36)
  24. God (London) * (1:39)
  25. This Is How a Road Gets Made * (0:50)
  26. Big Thing [7 * (3:54)
  27. I Don't Want Your Love [Big Mix] * (7:35)
  28. All She Wants Is [US Master Mix] * (7:21)
  29. Drug (It's Just a State of Mind) [Remix] * (4:38)
  30. Big Thing [12 * (6:42)
  31. All She Wants Is [Eurohouse Mix] * (7:35)
avatar van Jester
Ik ben wel geen groot Duran Duran kenner, maar hier zijn ze behoorlijk aan het experimenteren geslagen, met wisselende resultaten. Mooie nummers, zoals Too Late Marlene, Do You believe in Shame?, Palomino en Land, worden afgewisseld door koude synthpop, zoals de eerste drie nummers. Helaas overheerst bij herluistering toch een beetje de teleurstelling, dus een half puntje eraf: 3*.

avatar van c-moon
1,0
Dit was wat mij betreft de eerste in een (te) lange rij middelmatige albums.. toen ie uitkwam ben ik volledig afgehaakt, en ook nu als ik het beluister zegt het me absoluut niets...

avatar van VanDeGriend
Ik vind dit toch nog wel een aardig album. Nummers All She Wants, Do You Believe in Shame en the Edge of America/Lake Shore Driving zijn vandaag de dag nog goed aan te horen.

Een wanhoopspoging nieuwe fans te werven door nieuwe populaire muziekstijlen als house en hiphop te integregen met de typische Duran-pop. Het resultaat is teluerstellend. I Don't Want Your Love werd nog wel een hit, en Too Late Marlene is ook een positieve uitzondering, de meeste nummers blijven niet hangen. Het minste album tot dan toe.

Ik vind dit niet Duran Duran's minste album. "All She Wants Is" heeft een heerlijke flow, evenals het titelnummer. "I Don't Want Your Love" is niet voor niets een grote hit geworden en tracks 7-12 zijn sfeervol. Zeker niet een slecht album!! Nee, dan "Liberty".

avatar van Jan Wessels
Niet echt een Big Thing, dit album van Duran Duran. Ze hebben slechtere muziek gemaakt maar dit is zeker niet hun beste werk. Toch bevat dit album één van mijn meest favoriete DD tracks: Do you believe in shame? Wereldnummer! 3,0

Vreselijke hoes, maar dit album bevat toch goede nummers als 'Do You Believe In Shame' ,Too Late Marlene, All She Wants Is', 'Land' en 'Palomino'.

avatar van FunkStar
Ik vind dit niet het slechtste album van DD! All That She Wants en I Don't Want Your Love mogen er zijn!
En ook Too Late Marlene, Do You believe in Shame?, Palomino en Land zijn toppers!

Heel ongelijkmatig en vreemd album. Van de sfeer en sterke nummers van Notorious bleef niks meer over. Inderdaad nogal experimenteel en qua songs heel zwak.
All that she want, do you believe in shame, ja, maar daarnaast...met wat goeie wil Too late marlene en I don't want your love misschien.
Nee, voor mij een enorme tegenvaller in die tijd en ook het begin van het afhaken als 'fan'.

avatar van monique
vanaf dit album,was het gedaan met mijn passie voor duran duran

avatar van SirNoodle
inderdaad een heel wisselvallig album, maar toch bevalt het me wel. de keren dat het goed zit op dit album zit het echt heel goed, en voor die momenten alleen al is dit album het beluisteren waard.

Zeker geen slecht album!
Do You believe in Shame? en I Don't Want Your Love zijn heerlijke nummers. Ik vind dit album zelfs beter dan Notorious. Dat album draai ik eigenlijk lang niet zo vaak als deze.
Ach; Duran Duran heeft best veel goed spul geschreven; alleen mocht je op een bepaald moment Duran Duran niet meer goed vinden; tenminste in mijn vriendenkring.
Maar ik zet ook deze met veel plezier op.

Vreemd om te lezen dat de algemene mening over 'Big Thing' niet positief te noemen is. Ik vind dit juist een fantatstische plaat. Met uitzondering dan van 'Drug (It's just a state of mind)' levert Duran Duran na het matige 'Notorious' weer een sfeerplaat af. De titelsong "Big Thing', 'Too Late Marlene', 'Do You Believe In Shame?' (tekstueel hoogstandje), 'Palomino'en 'Land' laten zien dat Duran Duran niet alleen maar gepolijste popdeuntjes kunnen maken, maar ook echte songs kunnen schrijven. Samen met 'Rio' en 'Medazzaland' de beste plaat die Duran Duran gemaakt heeft. Ik ben benieuwd naar 'Red Carpet Massacre'. Ben ook geen fan van Timbaland en Justin Timberlake, maar 'Falling Down' klinkt in ieder geval heerlijk!

Wolfgang1975
" Experiment geslaagd" . Dat is het eerste wat er bij mij opkomt als ik aan deze plaat denk. Op Too Late Marlene, Drug en Land na is dit een boeiend album. Het brede scala aan stijlen geeft misschien het idee dat het geheel aan los zand aan elkaar hangt, maar dit zorgt er ook voor dat je aandacht voortdurend getrokken wordt. Wie was er niet verrast toen -ie voor het eerst All She Wants Is hoorde?
Duran Duran nam toen al de nodige risico's en dat is altijd zo gebleven.

Pieter Paal
'Notorious' was al een goede zet van DD om dat jonge meisjes-idool imago van hun af te schudden en hier gaan ze nog een stapje verder. Dit album lag al snel in de afprijsbakken. Ik herinner me nog cd's met een cut-out erin. Eigenlijk onterecht, want dit is gewoon een goed album.

avatar van -3s-
Niet geheel geslaagd album, op Do you believe in shame en Palomino na. I don't want your love vind ik hier een draak van een nummer, maar bij hun optreden in de HMH 2008 hebben ze dat nummer briljant verwerkt in hun electro-set.

Ten tijde van de release van Big Thing had Duran Duran veel van zijn oude glorie (en fans) verloren. In de drang naar nieuw succes flirrte de band lichtjes met populaire stromingen zoals house en hiphop. Het resultaat stelde teleur en Big Thing flopte grandioos.

Van de oude Duran-sound was niet veel meer over en de verkoopcijfers waren wel eens anders geweest. De eerste single I Don't Want Your Love werd een bescheiden hitje maar All She Wants Is en Do You Believe In Shame waren al snel rijp voor de aanbiedingenbak.

Toch is het niet alleen maar kommer en kwel. Nummers als Land en Palomino zijn mooie soundscapes, echte albummuziek. Too Late Marlene mag er ook best wezen. En Warren Cuccurullo met inventief gitaarspel.

avatar van Janz
Do you believe in shame is inderdaad wel een aardig nummer, alleen niet bijster origineel. Oh Susie Q ....
Verder een tamelijk wisselvallig album. Notorious is stukken beter.

Destijds was ik zwaar teleurgesteld.
Maar nu kan ik 'm veel beter waarderen.
I Don't Want Your Love (uitgerekend de enige echte hit) vind ik eerlijk gezegd het zwakst.
All She Wants Is en Do You Believe In Shame verrassen me na al die jaren.
Sfeervol.

Jack in the Box
Wat ik van dit album ken is indertijd ook als single uitgebracht.
I don't want your love vond ik niet uitnodigend om meteen een album van de Durans te kopen. All she wants vond ik een veel sterker nummer en Do you believe in shame vond ik heel anders.
Zoals die VPRO- en John Peel Showmuziek waar ik toen veel naar luisterde. Blijft een prachtige song.

avatar van lennon
Ook dit album heb ik destijds met open armen aangenomen.

De sound begon wat meer te veranderen, mede door Warren, maar nog steeds erg acceptabel.

Het grote publiek waren ze toch al kwijt geraakt met Notorious. En dat boeit ook niet.

Volgens mij heb ik ooit eens gehoord/gelezen dat ze ten tijde van dit album ook niet meer zo goed wisten wat ze moesten doen, en dat stoppen ook een optie was. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.

Resultaat is gewoon weer een lekker album.

-3s- schreef:

Tijdens de Astronaut tour (het 1e deel in Europa) hebben ze een heerlijk rockachtig numemr hiervan gemaakt, met een super lekker intro (samen spel Andy en Roger)

avatar van lennon
Heb de toevoeging van "Duran goes Dutch" erbij gezet... Heb dit album zelf nog op LP, maar is destijds bij een Japanse editie ook als extra cd bij the Big thing toegevoegd..

Leuke opname uit Ahoy 1987

Zie nu alleen dat het niet helemaal goed is gegaan (ik mis 2 nummers..)

Wolfgang1975
Ik heb die ook op vinyl. Volgens Nick Rhodes is het de ultieme (officiële) Duran Duran collectible op een geluidsdrager. Wees er dus maar zuinig op!

Wolfgang1975 schreef:

Ben ik ook

Correctie is nu goed

Wolfgang1975
Ik lees net op de site dat er speciale edities uitkomen van Notorious en Big Thing. Grappig detail: Duran Goes Dutch komt op de speciale editie van... Notorious!

Wolfgang1975 schreef:

Daar hoort ie in feite ook

Wel prettig dat het dan toch weer verkrijgbaar wordt op cd...

Het vinyl kan dan veilig "de kluis" in

Wolfgang1975
Inderdaad! En Working For The Skin Trade ook!

Het is dit jaar feest voor de DD fan! Alleen nog een nieuw album...

avatar van -3s-
lennon schreef:

Klopt, heb ik toen ook gezien, maar ik vond de electro versie toch mooier.

avatar van pureshores
voor 2.50 gekocht in de kringloopwinkel gisteren

Do you believe in shame ten tijde tog keer per dag op Super Channel (wie kent dat nog )wist niet dat het maar een tipje is geweest in NL

Vindt het wel een beetje van hot naar her maar zeker niet slecht, Too late marlene is nu al blijven hangen

De single versie van I don't want your love heeft meer pit dan deze album versie