Rowwen Hèze - 't Beste van 2 Werelden (1999)

Pop / Roots
Label: HKM

1. Rowwen Hèze (3:40)
  2. Bestel Mar (3:08)
  3. 't Roeie Klied (3:37)
  4. En Dan Is 't Mar Dom (3:22)
  5. De Neus Umhoeg (4:51)
  6. Kroenenberg (2:25)
  7. Klompendans (2:59)
  8. Lucht (2:25)
  9. The Moon Is Mine (3:40)

met Flaco Jiménez

10. Henk Is Enne Lollige Vent (2:32)
  11. Heilige Anthonius (4:05)
  12. She Stole My Accordeon (3:13)

met Flaco Jiménez

13. Zondag in 't Zuiden (4:31)
  14. Blieve Loepe (3:45)
  15. Limburg (4:08)
  16. Auto, Vliegtuug (3:57)
  17. Auto, Vliegtuug (2:44)
  18. Nacht (3:47)
  19. Water (3:06)
  20. Liefde (3:37)
  21. Ik Wer Alt (3:04)
  22. Goud (5:01)
  23. De Peel in Brand (3:13)
  24. De Moan (3:14)
  25. IJzeren Thijs (3:00)
  26. Dichter bij Ow (3:27)
  27. Blieve Loepe (4:10)
  28. Twieje Wurd (3:25)
  29. Zwarte Plak (4:10)
  30. Wakker Were (3:49)
  31. Ien Minuut (4:52)
avatar van laxus11
Ben geen fan Van Rowwen Heze maar hier staan toh wel een paar leuke nummers op zoals Auto, Vliegtuug, Bestel Mar en De Neus Umhoeg

avatar van robbrouwer58
Lyrische nummers op cd 2 van hoger niveau dan hoempa op cd 1.

avatar van nlkink
Dit was wat betreft Rowwen Heze mijn instapper. Het hangt een beetje van mijn bui af welke van de CD mijn favoriet is. Het wisselt wel eens. Er was een periode dat ik CD1 meer hoorde. Dat was te danken aan mijn twee zoons die de groep helemaal te gek vonden toen ze nog heel jong waren. CD2 werd door de heren toen aangeduid als 'de verkeerde CD'. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat ze 'm nu meer op prijs stellen.
Na deze verzamelaar heb ik ook reguliere CD's aangeschaft, o.a. Zondag In 't Zuiden. 't Beste Van 2 Werelden is een verzamelaar die vooral dankzij CD2 iets toevoegd aan het oeuvre van de groep.

Arbeidsdeskundige
Heilige Anthonius, Auto, Vliegtuug, De Peel in Brand, Dichter bij Ow, Blieve Loepe, Twieje Wurd en Zwarte Plak zijn lyrische nummers.

avatar van Hans Brouwer
Madjack71 schreef:
Prima verzamelaar en uiterst genietbaar. Weinig zwakke momenten en een degelijke kennismaking met het ondertussen grote oeuvre van deze Limburgse kanjers. Prima om in huis te hebben, als je nog niets hebt van RH.
Gisteren hebben we met z'n allen Koningsdag gevierd. Koning Willem Alexander, Koningin Maxima, de drie prachtige dochters en verder gevolg vierden het verjaardagsfeest in Maastricht. Een mooi feest na ruim twee jaar corona-ellende. Rowwen Hèze was ook van de partij. Aan het eind van het feest klom het koninklijk gezelschap bij Rowwen Hèze op het podium en werd e.e.a. op een waardige manier afgesloten. Sympathie voor Koning en Koningin heb ik al jaren, mijn sympathie voor Rowwen Hèze is gisteren flink gegroeid. Behalve de verzamelaar "Kilomeaters" heb ik geen muziek van de mannen in huis. Daarom zo juist " 't Beste van 2 Werelden" besteld. Leve Koning en Koningin! Leve Rowwen Hèze!