Jamiroquai - A Funk Odyssey (2001)

Pop / Funk
Label: Epic

1. Feel So Good (5:21)
  2. Little L (4:55)
  3. You Give Me Something (3:23)
  4. Corner of the Earth (5:40)
  5. Love Foolosophy (3:54)
  6. Stop Don't Panic (4:34)
  7. Black Crow (4:02)
  8. Main Vein (5:05)
  9. Twenty Zero One (5:15)
  10. Picture of My Life (6:17)
avatar van HiLL
Een heerlijk funky album! Lekker swingend en het concert in Ahoy was, ondanks het slechte geluid daar, erg gaaf!

Meer electronica en een beetje disco. maar hier was het tenminste nog leuk (op dynamite niet egt)

allemaal supernummers, maar de rustige Corner of the Earth en Black Crow zijn het mooist

Jammer dat Jay Kay steeds verder weg drijft van zijn roots (jazz en funk) en zich steeds meer gaat toeleggen op disco. Funk Oddsesy is een goede plaat maar had net zo goed Disco Odyssey mogen heten.

Een plaat als Emergency of Space Cowboy zal hij waarschijnlijk wel nooit meer maken...;-(

Little L. vind ik fantastisch, maar verder verlang ik toch terug naar de oude sound.

nicolas
leuke jazzy funky rock!

avatar van Discoverme
Super!

Main Vein en Twenty zero mode knallen echt! Little L is natuurlijk een klassieker met één van de lekkerste disco-feelgood clips ooit, You give me something en Love Foolosophy zijn lekker zomers. Corner of the earth is een mooie ballad.

Volkomen ondergewaardeerde Top Funk Album van Jamiroquai. Veel toppers zoals Corner of the Earth, Little L en Love Foolosophy. 4,5*

avatar van fluidvirgo
Hier haak ik af.. Ultra gelikte producties, op zich niets mis mee, maar het haalt nergens ook maar een beetje het niveau van zijn eerste platen, die zowel tekstueel als instrumentaal gezien veel gedurfder waren.
Een Little L word ik niet warm of koud van. Misschien prettig voor op de achtergrond wanneer ik aan het schrijven/leren ben, maar zal de niet boven de functie van behang uit kunnen stijgen. Het is allemaal zo oppervlakkig geworden..

EVANSHEWSON
ik denk dat ik volledig meega met fluidvirgo. Matig plaatje en ze deden al beter.
Little L heeft wel funk.

En die hoes is best erg leuk.

avatar van melis333
Love Foolosophy is geweldig, verder allemaal best leuk.

avatar van Reijersen
Jamiroquai vind ik buitengewoon cool. Die funk met disco, pop, jazz, electronic en soul invloeden. Het pakt heerlijk. Het swingt op en top. Jammer dat ik dit nooit live heb kunnen zien.

Kingsnake
Elektronische disco-pop.

Geef mij maar de eerste platen, die tenminste nog met acidjazz en organische instrumenten

avatar van dennisversteeg
Jamiroquai is hier kraakhelder, strak en bijzonder efficiënt in zang en instrumentatie.

Ondanks dat de tweede helft van het album een stuk minder is dan de eerste helft, blijft dit een bijzonder goede plaat.

avatar van Djarune
De 2e helft van het album is absoluut niet slechter. Ik vind Black Crow het sterkste nummer van de plaat.

avatar van legian
zo aanbeland bij nummer 4, ik weet het ik luister ze niet in de volgorder zoals het moet maar het is niet anders.

eigenlijk kan ik heel kort over dit album zijn, slecht is het nergens, maar het is het gewoon net niet.
voor zover vind ik het hun slechtste werk, zit eigenlijk op een beetje in dubio, want geef ik het een 2.5 dan komt het in een rijtje van albums wat het gewoon niet is, geef ik het een 3 dan staat het eigenlijk wer net boven zijn doen.
denk toch maar de 3 aangezien ze nergens echt slecht zijn, ookal blijf het de minste.

avatar van FunkStar
Het meest swingende album van Jamiroquai! De singles Love Foolosophy, Little L en You Give Me Something kunnen bij mij niet meer kapot. Wat een energie en goede vibe hebben deze 3 platen! Voor de rest zijn Black Crow en Picture Of My Life favorieten!

avatar van edje1969
Deel de mening dat het tweede deel van het album erg inzakt, op Picture Of My Life na. Daarentegen is de opening tot en met Love Foolosophy erg sterk. Vind trouwens Love Foolosophy 1 van de beste nummers van dat jaar. De spacy intro van het album bouwt echt op wat het album verder brengt...