Miley Cyrus - Bangerz (2013)

Pop / Hip-Hop

met Nelly

5. My Darlin (4:03)

met Future

6. Wrecking Ball (3:41)
  7. Love Money Party (3:39)

met Big Sean

8. #GETITRIGHT (4:24)
  9. Drive (4:15)
  10. FU (3:51)

met French Montana

11. Do My Thang (3:45)
  12. Maybe You're Right (3:33)
  13. Someone Else (4:48)
  14. Rooting for My Baby * (3:20)
  15. On My Own * (3:52)
  16. Hands in the Air * (3:22)

met Ludacris

17. 23 * (4:12)

met Mike WiLL Made It, Wiz Khalifa en Juicy J

Ik snap niet wat iedereen zo goed vindt aan die Wrecking Ball.
Een klassieke ballad ja. Maar Miley heeft niet echt de zangkwaliteiten om zo'n song naar een hoger niveau te brengen. Saai dus. Ik ga hier nooit vrijwillig naar luisteren.

Ponty Mython
Ik snap niet wat iedereen zo goed vindt aan die Wrecking Ball.

Je hebt toch vrijwillig naar Wrecking Ball geluisterd?

nee. doorgespoeld. echt nog niet uitgeluisterd, ik kan dat niet het is ook zo'n song waar het niet nodig is om te weten hoe ie verder gaat. een halve minuut volstaat. refrein, bridgken..

niet dat ik geen popsong aankan. maar dan hoor ik liever een ellie goulding. als dat meisje in de hoogte gaat..die kan er wat van. dat is zangtalent

avatar van Gloeilamp
Tja, als je een nummer doorspoeld klinkt het het natuurlijk nooit goed

avatar van tnf
tnf
Ik snap niet wat iedereen zo goed vindt aan die Wrecking Ball.

Ik vind er zelf ook nul komma niks aan, maar met wat inlevingsvermogen begrijp ik best wat ándere mensen er goed aan vinden.

Het heeft nou eenmaal een bepaalde ondertoon die nu (en eigenlijk al een jaar of vijf) enorm gewild is: aan de steriele kant, tikkeltje 80's en zwaar overgeproduceerd. Zelf vervloek ik die trend, maar de grote massa geilt op een dergelijke productie. Wat dat betreft conformeert het liedje zich keurig. Én het is makkelijk mee te zingen. Catchy, dus.

Voeg er nog het hele imago aan toe, wat haar zogenaamd stoer en 'lekker spannend' maakt (voor de goede orde: ik vind het zelf maar een vervelende aandachtshoer...), en het plaatje voor velen vast nog leuker laat lijken dan het anders zou zijn geweest, en t'is kat in 't bakkie voor Miley.

Maar zónder dat gedoe had het ook nog best goed kunnen verkopen. Los van m'n eigen smaak: het is bijzonder professioneel uitgevoerd.

avatar van TomaskeX
Door Mileys VMA performance dacht ik dat dit heel slecht ging worden, er staan echter enkele heel goede en mooie songs op

De 2 mooiste nummers zijn
* Wrecking Ball
* Adore You

Voor de rest toch leukere songs dan ik had gedacht

avatar van jassn
Yann Samsa schreef:
Ik heb 'm beluisterd. En nee, niet om direct erna de laagste score te geven. Want:

En ja. Daar blijft het zowat bij. FU was ook niet mis. Behalve de titel dan. Verder mocht het bij twerken blijven.
hoe kun je nu "we can't stop" niet goed vinden?

The Roots maakt het trouwens nog leuker

avatar van Emile93
Ze is in ieder geval wel in staat om Wrecking Ball live heel goed te brengen! Verrassend goed.

avatar van NL_RAPPIN
Ik ga dit maar eens checken, omdat Mike Will hier toch wel een groot gedeelte van geproduceerd heeft. Naar Miley zelf ben ik niet zo benieuwd.

avatar van Gretz
We Can't Stop

Briljante single. Wrecking Ball is ook helemaal niet slecht.

?? ge moet daar wel het irritante wicht zelf voor wegdenken (onmogelijk), de clips, de lyrics

blijft de songs zelf. ik snap in de verste verte niet waarom men moet overdrijven met woorden als 'briljant' in dit geval. wees eens spaarzaam.
maar ik weet het, de macdonalds kan ook wel eens lekker zijn.

avatar van hond racisme
Positief ingesteld begonnen, maar jammer genoeg is het album gewoon echt slecht. Hoogtepunten zijn Do my Thang en de 2 singles. De rest is echt zwak.

avatar van E-Clect-Eddy
Ik werd door een kennis gewezen op dit album, ik ken de dame in kwestie niet, af en toe hoorde ik haar naam genoemd worden. Ik heb dus ook geen van haar videoclips gezien noch ben ik me bewust ook maar één nummer van haar te kennen voordat ik aan dit album begon. Dan is de ballad 'Adore' wel een wonderschone binnenkomer en onverwacht als ik denk een Dance / Pop album voorgeschoteld te krijgen.

De week ervoor Katie Perry's nieuwste aangehoord en die klonk beter dan anderen het beoordeelden en ook beter dan wat ik ken van vorige albums. Ondertussen ook Lady Gaga's laatste gehoord en die valt dan iets tegen maar ik luister al deze dames überhaupt zelden. Dit album van Miley is dan voor mij de betere na het 5 keer beluisterd te hebben. Er zitten veel oude synth-geluiden in waar ik van hou. Het zuidelijke accent en licht schorre country stem doet me wel wat maar vooral de ballads zijn sterk. Hier en daar doet de stem me denken aan Dolly Parton in de langzame nummers.

Sommige nummers hebben 90s hip hop invloeden die me wel bevallen maar ik hou dan ook meer van house en hip hop van voor 1991. Zal het album van Katie nog eens een keer luisteren maar ik denk dat de variatie op dit album van Miley me beter bevalt.

Wrecking ball is perfect. De stem, de lyrics vooral, de instrumenten...

avatar van chevy93
Jammer alleen van de Word 2003 Wordart-hoes.

Rizz
chevy93 schreef:
Jammer alleen van de jaren Word 2003 Wordart-hoes.

Ik vraag me af of dit expres zo fout is gedaan, ziet er ook heel 80's uit.

sanquin
4x4

jassn schreef:
hoe kun je nu "we can't stop" niet goed vinden?

The Roots maakt het trouwens nog leuker
Ik zie hem nu pas. Geweldige versie! Ik hoop nog altijd dat Miley weer een keertje echt haar stem gaat gebruiken en haar nummers niet nodeloos kapot produceert.

gerre schreef:
Pardon? Miley Cyrus - I'll Take Care Of You live 7 Sunrise Australia 13 October 2014 - YouTube

Volgens mij staan haar zangkwaliteiten buiten kijf.

avatar van Rudi S
chevy93 schreef:

Volgens mij staan haar zangkwaliteiten buiten kijf.

Haha, er kan veel over die dame gezegd worden, maar zingen kan ze.
Die clip van haar met Jimmy Fallon en The Roots , prachig.

Rudi1984
Haar keel is bijna even goud als haar hart.

avatar van Rudi S
en haar tand.

Ok, ik moet je gelijk geven, ze kan zingen. Haar carnavals-outfit (in die periode) helpt er uiteraard ook niet bij Niet dat ik dat niet kan wegdenken. Het is dan jammer dat ze niets doet met die stem en zich bezighoudt met bubblegum-pop. Ik had het overigens nooit kunnen denken (ik haatte Miley) maar haar nieuwe hitparade-singletje vind ik écht wel zijn charmes hebben. Tijden veranderen.

gerre schreef:
Ze heeft soms nog steeds van die onnodige (gebrek aan) kleding aan, ja. Wellicht dat dit je meer aanspreekt.
Miley Cyrus - I'm Your Man / I'm a Woman (Live Maya and Marty) [Legendado] ᴴᴰ - YouTube

Of zoals ze er vorige week bijliep (of in dit geval zat): Miley Cyrus and Ariana Grande - Don't Dream It's Over (One Love Manchester) - YouTube

Eens. Dat vond ik 1½ jaar geleden zo te zien ook al.
chevy93 schreef:

Gebrek aan kleding, daar heb ik geen problemen mee. Maar het gaat om stijl

avatar van MIAB
Dit album is wisseld qua goede en wat minder goede nummers. Algeheel vind ik dit echt een heel erg fijn album met mijn favorieten: Wrecking Ball, We Can't Stop, #GETITRIGHT, FU, On My Own. 4,5*

Adore You (4:38) 4,0
We Can't Stop (3:51)  4,5