Bad Company - In Concert (2002)

Alternatieve titel: Merchants of Cool

Label: Sanctuary

1. Burnin' Sky (5:35)
  2. Can't Get Enough (3:47)
  3. Feel Like Makin' Love (5:26)
  4. Rock Steady (3:50)
  5. Movin' On (3:11)
  6. Deal with the Preacher (4:35)
  7. Ready for Love (6:33)
  8. Rock and Roll Fantasy (6:30)
  9. All Right Now (6:29)
  10. Bad Company (5:43)
  11. Silver, Blue and Gold (5:03)
  12. Shooting Star (6:44)
  13. Joe Fabulous (3:40)
  14. Saving Grace (4:09)
Met Rodgers'soulvolle stem krijgt het weer iets extra's, maar niet beter dan met zanger Brian Howe.

avatar van bikkel2
Nog 1 keer knallen moeten de leden van Bad Company gedacht hebben . De groep is in zekere zin in diverse bezettingen altijd wel aktief gebleven . Alleen drummer Simon Kirke is de groep altijd trouw gebleven . Hij en Paul Rodgers zijn op dit livealbum de enige originals en worden bijgestaan door gitarist Dave Colwell en bassist Jaz Lochrie .
Eerlijk is eerlijk Bad Co . staat hier als een huis . Gespierde bluesrock met een ritmesectie die staat als een huis , stevig gitaarspel van Colwell en een immer goed zingende Rodgers .
Het bekende spul wordt natuurlijk gespeeld , maar ook sterke albumtracks , waarvan ik vooral Silver , Blue And Gold erg sterk vind .
Ik heb de dvd versie en die is uitgebreider met oa. Seagull (Rodgers alleen met gitaar ) en Wishing Well waar de groep hulp krijgt van Slash en Journey's Neil Schon .
Een lekker pure registratie zonder poespas en waar de muziek voorop staat . Best ook wel tijdloos .

avatar van Sir Spamalot
Prima liveplaat waarop die soulvolle stem van Paul Rodgers opvalt. Nog even opmerken dat de nummers Joe Fabulous en Saving Grace nieuwe nummers zijn, klik.

buizen
Een heerlijk schijfje om te draaien, en allerminst slecht gezelschap. Een dijk van een band en een geweldige zanger. Dit zijn de betere live-optredens.
4,5 sterren (binnen het genre).

avatar van Brutus
Op de DVD staan meer nummers:
Good lovin. gone bad
Seagull
Wishing Well
Run with the Pack

Saving Grace staat hier dan weer niet op.