Linkin Park - Recharged (2013)

Rock / Electronic
Label: Warner Bros.

1. A Light That Never Comes (3:50)

met Steve Aoki

2. Castle of Glass [M. Shinoda Remix] (6:20)
  3. Lost in the Echo [KillSonik Remix] (5:09)
  4. Victimized [M. Shinoda Remix] (3:00)
  5. I'll Be Gone [Vice Remix] (4:01)

met Pusha T

6. Lies Greed Misery [Dirtyphonics Remix] (4:51)
  7. Roads Untraveled [Rad Omen Remix] (5:28)

met Bun B

8. Powerless [Enferno Remix] (6:08)
  9. Burn It Down [Tom Swoon Remix] (4:47)
  10. Until It Breaks [Datsik Remix] (6:01)
  11. Skin to Bone [Nick Catchdubs Remix] (3:54)

met Cody B. Ware en Ryu

12. I'll Be Gone [Schoolboy Remix] (6:12)
  13. Until It Breaks [Money Mark Headphone Remix] (4:30)
  14. A Light That Never Comes (Rick Rubin Reboot) (4:40)
  15. Burn It Down [Paul van Dyk Remix] * (8:00)
totale tijdsduur: 1:08:51 (1:16:51)
avatar van Metalhead99
Waar is de tijd van Hybrid Theory en Meteora toch gebleven?

avatar van Anne Maaike
Die tijd is toch echt geweest denk ik. Ik heb er niet zoveel moeite mee. Ik vind hun nieuwere werk stiekem toch wel wat beter (vooral A Thousand Suns). Maar goed, nu over dit verzamelwerk.
Ik ben niet echt onder de indruk van A Light That Never Comes. Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar de remixen. Tegen de tijd dat dit uitkomt zal ik er vast wel een luisterbeurt aan wagen.

avatar van JoaMuse
Ben fan van Linkin Park, maar dit lijkt toch op makkelijk cashen.

avatar van Gloeilamp
A Light That Never Comes behoort zonder twijfel tot hun meest slechte nummers, wat een draak

Metalhead99 schreef:
Waar is de tijd van Hybrid Theory en Meteora toch gebleven?

De tijd dat ze na hun debuutplaat er ook maar een remixalbum uitgooiden?

avatar van Oepsje
Wat een onnoemelijk slecht album. Ben tot de helft gekomen en toen maar besloten mijn oren niet langer te pijnigen.

avatar van Gloeilamp
Waarom stem je eigenlijk als je niet het volledige album gehoord hebt?

Ik heb nu net het album binnen, besteld van de band's site. Nu maar luisteren daarna schrijf ik gelijk een recensie.

Mijn recensie:

Het is een remixalbum dat een nieuw nummer bevat. Het nummer A Light That Never Comes vond ik vanaf het uitkwam al niet zo heel geweldig. Op dit album is zelfs een klein beetje rock niet meer te vinden. Alles is vervangen door electronica (met name dupstep). Ondanks ik niet heel erg van de remixen ben vind ik A Light That Never Comes niet het beste nummer op het album.
De beste nummers op het album vind ik de Castle of Glass remix en de Tom Swoon remix van Burn It Down. Als je echt van de rock bent en je bent fan van die Linkin Park zal ik dit album niet kopen tenzij je je collectie compleet wil houden. Als je zowel van rock en house (met name dupstep) houdt dan beveel ik het album wel aan omdat er wel hele "goeie" house nummers op staan. Omdat ik van zowel house en rock houd kon ik deze cd helemaal afluisteren maar ik luister toch met andere oren naar Linkin Park en vind persoonlijk daarom Reanimation beter omdat daar nog wel rock in zit. Daarom ga ik tussen heel goed en heel slecht zitten. 3*

Gloeilamp schreef:
Waarom stem je eigenlijk als je niet het volledige album gehoord hebt?

Omdat het niet afluisteren van het album in dit geval genoeg zegt. Indien ik een band niet ken of de muziek gewoon echt niet in mijn straat ligt zal ik geen stem uitbrengen (Zie mijn stem-verleden), maar ik heb tot nu toe altijd wel in meer (Hybrid Theory, Meteora) of mindere mate (Minutes to Midnight, Living Things) van LP kunnen genieten. Dit was naar mijn mening echter zo dramatisch slecht. De dubstep elementen die 6 jaar te laat komen, de geweldig slechte trance achtige track van Steve Aokki, en het structuurloze vitimized (een van mijn favoriete tracks van Living Things). Need I say more?

Allemaal leuk en aardig, maar:
Zoals ook al in de gedragsregels vermeld staat, is het alleen toegestaan te stemmen op albums die je in zijn geheel hebt gehoord, en die je dus als geheel kunt beoordelen. Het is niet toegestaan te stemmen aan de hand van de verwachting van een album, een aantal losse nummers, een uitgebrachte single, fragmenten (samples) van nummers of een voor- of afkeur voor een artiest.

crosskip schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar:

Ok LP-fanboys (knipoog), in dat geval excuses voor het plaatsen van mijn stem. Ik zal hem weghalen. Ik ben wel van mening dat als je de eerste 7 nummers zo slecht vindt dat je de volgende 7 niet meer wilt horen de stem niet ongefundeerd is. Dus mijn onofficiële stem: 1 ster.

Oepsje schreef:

Tuurlijk is je stem dan wel ongefundeerd. Voor hetzelfde geld zijn die laatste nummers het beste wat de band ooit heeft gemaakt, weet jij veel.
En de laatste keer dat ik een LP-fanboy ben genoemd, dat is toch echt alweer heel wat jaartjes terug =p

avatar van james_cameron
Elf jaar na Reanimation is dit het tweede remix-album van de band. Helaas wordt hier overwegend voor de makkelijke weg gekozen, resulterend in een reeks vlakke dance-stampers. De nieuwe song A Light That Never Comes is een leuke opener en de eerste paar remixen zijn prima, maar vanaf de drum & bass remix van Lies Greed Misery wordt alles snel vlakker en saaier. Men heeft ook niet bepaald de sterkste songs van het laatste album gekozen om te remixen. Jammer, want de op hol geslagen gabber-versie van Victimized is erg geslaagd en zo staan er hier en daar nog wel een paar tracks op die de moeite waard zijn.

avatar van Shelter
Veel negatief geluid hier over dit volledig anders klinkend album van Linkin Park.
Ik kwam er zelf toevallig aan via een verzamelalbumpje en toen maar eens het geheel geluisterd.
Het is een soort van electronic/dubstep/Crump mix van Linkin Park nummers (ken de originelen niet, ben met Linkin Park na 3 reguliere albums afgehaakt). Ik herken echt helemaal niks van Linkin Park erin behalve het geschreeuw van die zanger maar puur als geluid op zich vind ik het echt vet.
Heel opzwepend, veel harde beats, chaotische rommelige geluiden, veel bassen etc.
De gabber track vind ik zelf nu net het meest verschrikkelijke wat ik ooit gehoord heb lol.
Maar de rest is best tof, gewoon niet aan Linkin Park denken maar aan Deadmau5 of Burial...dan is het best ok. 3,5*