St. Lucia - When the Night (2013)

Zuid-Afrika
Pop / Electronic
Label: Columbia

1. The Night Comes Again (4:07)
  2. The Way You Remember Me (4:25)
  3. Elevate (5:08)
  4. Wait for Love (3:34)
  5. All Eyes on You (4:27)
  6. Closer Than This (3:28)
  7. Call Me Up (5:13)
  8. We Got It Wrong (4:57)
  9. September (5:46)
  10. Too Close (6:57)
  11. When the Night (7:21)
avatar van Zwammer
Over twee weken komt dan eindelijk het debuutalbum uit van St. Lucia. Hun eerste single Before the Dive was in 2012 mijn favoriete lente-hit, maar dat nummer heeft het album jammer genoeg niet gehaald. De nieuwe single Elevate gelukkig wel. Prachtig nummer met een mooie opbouw. Dat nummer en de eerdere single September smaken in ieder geval naar meer.

avatar van 1311811
Zwammer schreef:

Jammer, inderdaad

Ozric Spacefolk
Wat een heerlijke bombastische muziek. Hier en daar klinkt het als synthpop, maar er wordt veel gebruik gemaakt van analoge instrumenten zoals drums, gitaar, bas, blazers etc.
Eigenlijk dus gewoon een pop-plaat. Maar wel erg goede pop.

Qua sound en sfeer is het erg 80's. Maar dan wel richting Paul Simon, Sting, Paul Young, Fleetwood Mac. Dat soort 80's pop.

Ozric Spacefolk
Too Close en When the Night (titelnummer) zijn echt briljante stukjes electropop die, ondanks hun lengte, in hun geheel boeien.

Goed nieuws.
De nieuwe single is uit. En het klinkt beter dan ooit!

Spotify - ST. Lucia - Dancing on Glass

avatar van fluidvirgo
Doet inderdaad erg denken aan een fusion tussen eerder genoemde artiesten. Ik zou daar nog graag Mr. Mister aan toe willen voegen.
Elevate is een prijsnummer, doet het fantastisch tijdens een goede roadtrip. Het hele album overigens.