St. Lucia - When the Night (2013)

Zuid-Afrika
Pop / Electronic
Label: Columbia

1. The Night Comes Again (4:07)
  2. The Way You Remember Me (4:25)
  3. Elevate (5:08)
  4. Wait for Love (3:34)
  5. All Eyes on You (4:27)
  6. Closer Than This (3:28)
  7. Call Me Up (5:13)
  8. We Got It Wrong (4:57)
  9. September (5:46)
  10. Too Close (6:56)
  11. When the Night (7:20)
  12. Forgiveness * (4:45)
  13. Cold Case * (4:26)
  14. Out Tonight * (3:02)
avatar van Zwammer
Over twee weken komt dan eindelijk het debuutalbum uit van St. Lucia. Hun eerste single Before the Dive was in 2012 mijn favoriete lente-hit, maar dat nummer heeft het album jammer genoeg niet gehaald. De nieuwe single Elevate gelukkig wel. Prachtig nummer met een mooie opbouw. Dat nummer en de eerdere single September smaken in ieder geval naar meer.

avatar van 1311811
Zwammer schreef:

Jammer, inderdaad

Ozric Spacefolk
Wat een heerlijke bombastische muziek. Hier en daar klinkt het als synthpop, maar er wordt veel gebruik gemaakt van analoge instrumenten zoals drums, gitaar, bas, blazers etc.
Eigenlijk dus gewoon een pop-plaat. Maar wel erg goede pop.

Qua sound en sfeer is het erg 80's. Maar dan wel richting Paul Simon, Sting, Paul Young, Fleetwood Mac. Dat soort 80's pop.

Ozric Spacefolk
Too Close en When the Night (titelnummer) zijn echt briljante stukjes electropop die, ondanks hun lengte, in hun geheel boeien.

Goed nieuws.
De nieuwe single is uit. En het klinkt beter dan ooit!

Spotify - ST. Lucia - Dancing on Glass

avatar van fluidvirgo
Doet inderdaad erg denken aan een fusion tussen eerder genoemde artiesten. Ik zou daar nog graag Mr. Mister aan toe willen voegen.
Elevate is een prijsnummer, doet het fantastisch tijdens een goede roadtrip. Het hele album overigens.

avatar van Mssr Renard
En van de leukste nieuwe popplaten die ik heb geluisterd in de afgelopen 10 jaar. Van deze band is het latere werk niet meer zo indrukwekkend als deze plaat.

De plaat duurt wel wat lang, en er had wel een 10 minuten aan muziek minder op gemogen. Verder gewoon een leuke popplaat die mij wat doet denken aan Tears for Fears, Mr. Mister, Talk Talk en Fleetwood Mac ten tijde van Tango in the Night (geen idee waarom, maar het is gewoon zo).

Klein minpuntje is toch wel de volgepropte sound en de veel te luide drums en bass-synths waardoor de zang soms in het geweld verzuipt.