Bill Withers - Live at Carnegie Hall (1973)

Soul
Label: Sussex

1. Use Me (8:35)
  2. Friend of Mine (4:28)
  3. Ain't No Sunshine (2:57)
  4. Grandma's Hands (4:53)
  5. World Keeps Going Around (5:19)
  6. Let Me in Your Life (4:16)
  7. Better Off Dead (3:41)
  8. For My Friend (3:01)
  9. I Can't Write Left-Handed (6:44)
  10. Lean on Me (5:47)
  11. Lonely Town, Lonely Street (3:59)
  12. Hope She'll Be Happier (4:26)
  13. Let Us Love (5:20)
  14. Harlem / Cold Baloney (13:43)
avatar van Reijersen
Erg sterke live-opname van Bill Withers. Al zijn hits komen voorbij en hij toont ook een zeer begenadigd zanger te zijn.
Wat me alleen het meest is bijgebleven zijn toch de uitglijers (en niet zo'n klein beetje!) die hij maakt in het begin van het fantastische Lean On Me.
Top-cd!

Na het verschijnen van zijn uitstekende debuutplaat Just As I Am en de ook zo sterke opvolger Still Bill, gaf Bill Withers in 1973 dit concert in de fraaie Carnegie Hall, New York City. Hij heeft al zo'n mooie stem op de studio opnames van de albums, maar live klinkt hij nog beter. Wat een sterke prachtige stem heeft Bill Withers hier. Hij wordt uitstekend begeleid en het publiek is aanstekelijk enthousiast, maar ook stil als het moet. Daar heeft hij soms ook leuke conversaties mee, zoals bij Grandma's Hands. Dat is gelijk één van de vele hoogtepunten van dit concert. Samen ook met de echt geweldige openingssong Use Me, het sterke Better Off Dead, het echt fantastische I Can't Write Left-Handed, het fraaie Hope She'll Be Happier en de lange versie van Harlem met prachtige samenzang op het einde van dit niet te missen concert.