Tim Knol - Soldier On (2013)

Label: Excelsior

1. Soldier On (3:15)
  2. Motion of Life (4:13)
  3. If My Mind Could Beat My Heart (4:08)
  4. Bury the Ocean (4:14)
  5. Enjoy the Spectacle (2:51)
  6. Sea of Shame (3:32)
  7. Take Care of Your Mind (2:42)
  8. Cold Cold Rain (3:33)
  9. Highflyer (2:51)
  10. Sister Romance (3:10)
  11. Rearview Mirrow (3:01)
avatar van Stijn_Slayer
Lura schreef:
Terwijl het juist een stuk moeilijker is om een goede tekst in het Nederlands te schrijven dan in het Engels.

Waarom? Ik zou eerder het tegenovergestelde zeggen. In je eigen taal kun je je veel beter uitdrukken en heb je een groter vocabulaire.

avatar van Arrie
Lijkt me ook. Mensen vinden een tekst in het Engels vaak beter klinken dan in het Nederlands, dus denkt men dan dat het ook een betere tekst is. In het Nederlands is het meteen duidelijk als het een slechte tekst is, in het Engels klinkt het voor veel mensen nog best wel aardig.

woordenaar
Groeiplaat!

Sjakiebakker
Tim Knol live zien spelen tijdens zijn theater tour. Geweldig hoe hij helemaal alleen ruim anderhalf uur de zaal plat speelt ! Op dit vierde album trekt hij de lijn van zijn debuut door. Stuk voor stuk schitterende nummers. Met afstand zijn beste plaat !

avatar van Madjack71
De hoes heeft i.i.g. een hoog Freewheelin' Bob Dylan gehalte. De muziek daarentegen raakt verschillende tijdperiodes. Wat folk, rock en psychedelica, Tim draait er zijn hand niet voor om en resulteert over het algemeen tot een vlot album. Helaas heb ik weinig met zijn stem, dat na een aantal nummers toch enigszins irritant begint te klinken, ik mis daarin wat kracht en uitstraling. Tim heeft zich ondertussen gevestigd tot de grotere namen, maar heeft m.i. nog niet als resultaat een groot album.