Tim Knol - Soldier On (2013)

Label: Excelsior

1. Soldier On (3:15)
  2. Motion of Life (4:13)
  3. If My Mind Could Beat My Heart (4:08)
  4. Bury the Ocean (4:14)
  5. Enjoy the Spectacle (2:51)
  6. Sea of Shame (3:32)
  7. Take Care of Your Mind (2:42)
  8. Cold Cold Rain (3:33)
  9. Highflyer (2:51)
  10. Sister Romance (3:10)
  11. Rearview Mirrow (3:01)
Stijn_Slayer
Lura schreef:
Terwijl het juist een stuk moeilijker is om een goede tekst in het Nederlands te schrijven dan in het Engels.

Waarom? Ik zou eerder het tegenovergestelde zeggen. In je eigen taal kun je je veel beter uitdrukken en heb je een groter vocabulaire.

avatar van Arrie
Lijkt me ook. Mensen vinden een tekst in het Engels vaak beter klinken dan in het Nederlands, dus denkt men dan dat het ook een betere tekst is. In het Nederlands is het meteen duidelijk als het een slechte tekst is, in het Engels klinkt het voor veel mensen nog best wel aardig.

woordenaar
Groeiplaat!

Sjakiebakker
Tim Knol live zien spelen tijdens zijn theater tour. Geweldig hoe hij helemaal alleen ruim anderhalf uur de zaal plat speelt ! Op dit vierde album trekt hij de lijn van zijn debuut door. Stuk voor stuk schitterende nummers. Met afstand zijn beste plaat !

avatar van Madjack71
De hoes heeft i.i.g. een hoog Freewheelin' Bob Dylan gehalte. De muziek daarentegen raakt verschillende tijdperiodes. Wat folk, rock en psychedelica, Tim draait er zijn hand niet voor om en resulteert over het algemeen tot een vlot album. Helaas heb ik weinig met zijn stem, dat na een aantal nummers toch enigszins irritant begint te klinken, ik mis daarin wat kracht en uitstraling. Tim heeft zich ondertussen gevestigd tot de grotere namen, maar heeft m.i. nog niet als resultaat een groot album.

avatar van Mssr Renard
Ook hier die mooie mix van sixties blije psychpop en seventies rock. Het titelnummer knalt er gelijk in met dat spetterende gitaarwerk. Het tweede nummer is frivool en doet me wat denken aan Pilot's "It's Magic".
En dan dat mooie derde nummer: countryfolk met ook hier weer erg fraai gitaarwerk.

Mooi dat de songs zo afwisselend zijn. Ook op deze plaat valt de goede productie en mix direct op.

Na twee platen Tim Knol kan ik al tot de conclusie komen, dat hij wat mij betreft één van de betere moderne rock/pop artiesten is.

Ik vind het trouwens ontzettend knap van sommige users dat ze het Nederlandse accent in het Engels horen. Ik hoor dat echt niet. Ik vind wel zijn stem wat lichtjes, de pop-kant op gaan, terwijl sommige songs (zoals If My Mind Could Beat My Heart) ook wel met een rauwe stem had gekund. Maar wie ben ik om dat te vinden?