Kim Wilde - Wilde Winter Songbook (2013)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Winter Wonderland (2:47)

met Rick Astley

2. Hope (3:56)
  3. One (3:30)
  4. Have Yourself a Merry Little Christmas (3:14)
  5. Winter Song (4:19)
  6. New Life (3:47)
  7. White Winter Hymnal (2:26)

met Marty Wilde

8. Burn Gold / Silent Night (4:22)

met Hal Fowler

9. Song for Beryl (3:15)
  10. Let It Snow (2:47)
  11. Hey Mister Snowman (2:12)
  12. Rockin' Around the Christmas Tree (2:26)

met Nik Kershaw

13. Keeping the Dream Alive * (4:15)
  14. Isobel's Dream * (4:11)
  15. Deck the Halls (Angels Sing) * (2:33)
  16. Last Christmas [Acoustic] * (3:59)
  17. Hope [Electric Penguins Remix] * (4:39)
  18. Burn Gold [Electric Penguins Remix] * (5:04)
avatar van vigil
Winter Wonderland met Rick Astley

avatar van Lukas
Ik kan niet wachten.

avatar van IntoMusic
De tijd is weer aangebroken om suikerzoete en uitgemolken kerstliederen te coveren.
Tja, ook ik kan niet wachten...

avatar van bikkel2
Nee hé. Begint dat gezever nu al weer

avatar van spoiler
Altijd een zwak voor Kim gehad, maar dit kan alleen maar bagger zijn. De ellende begint inderdaad .

avatar van Bubblez
Heerlijk

avatar van Thorgal
Staat hier al jaren op de wenslijst.

Yann Samsa
Lukas schreef:
Ik kan niet wachten.

avatar van E-Clect-Eddy
Zo aan het einde van het jaar worden we telkens weer bedolven onder een lading kerstalbums die al dan niet plichtmatig gemaakt lijken te worden dan wel om de schoorsteen te doen roken. Zeker artiesten die reeds vele decennia lang aan de weg timmeren lijken het nodig te vinden om toch minimaal één dergelijk album te maken. Origineel zijn is nauwelijks nog mogelijk tenzij je voor eigen composities gaat maar met zo veel goede kerst klassiekers is dat een hele opgaaf.

Ik hou van Kim Wilde toen ze hit op hit scoorde begin van de 80s en nog meer na een concert in de Paradiso in 2012. Zit ik te wachten op een kerstalbum van Kim, nee eigenlijk niet. Kim moet rocken want dan is zij op haar best, naar mijn mening. Ben ook niet overtuigd dat ze zo'n geweldige stem heeft maar er staan een paar classics op haar naam mede door goede teksten, arrangementen en ...sexappeal. Vanwege Nik Kershaw toch maar gewaagd aan het beluisteren. Dan is het wel even door de opener heen bijten met Rick Astley duet op Winter Wonderland. Gelukkig heeft Kim gekozen om slecht 4 classics op het album te zetten zodat je niet telkens na de zoveelste versie hoeft te luisteren terwijl je denkt, "ja maar de uitvoering van die en die is toch beter dan dit". Die 4 tracks laat ik voor wat ze zijn, ze zijn niet slecht maar wel 13 in een dozijn uitvoeringen.

Van de overige 8 nummers zijn er 6 waar ze aan meegeschreven heeft en die zijn best te pruimen. Ze heeft dus niet alleen een album gemaakt op de zak te spekken maar er wel getracht er haar draai aan te geven. De duetten vind ik niet bijster interessant maar had slechter kunnen zijn. De betere nummers zijn 'One', 'New Life' en de covers 'Winter Song' en 'White Winter Hymnal', die laatste is met pa Marty en broer Ricky Wilde. In een paar nummers bekruipt me iets van New Age maar gelukkig niet te dominant noch irritant. Je kunt het ook beluisteren als niet kerst is alleen dan moet je dus wel die 4 covers van classics skippen. Iets beter dan 3,5 sterren, ik rond dat dan naar 4 sterren af.

jeb777
Jammer dat "Rockin' Around the Christmas Tree' zo verkracht wordt. Nik Kershaw is duidelijk geen Mel Smith!