Daryl Hall & John Oates - Rock 'n Soul Part 1 (1983)

Alternatieve titel: Greatest Hits

Label: RCA

1. Say It Isn't So (4:18)
  2. Sara Smile (3:10)
  3. She's Gone (3:27)
  4. Rich Girl (2:26)
  5. Kiss on My List (3:54)
  6. You Make My Dreams (3:06)
  7. Private Eyes (3:28)
  8. Adult Education (5:27)
  9. I Can't Go for That (No Can Do) (3:46)
  10. Maneater (4:33)
  11. One on One (3:56)
  12. Wait for Me [Live Version] (6:03)
  13. Family Man * (3:25)
  14. You've Lost That Lovin' Feeling * (4:09)
avatar van dynamo d
Superduo met veel hits zoals Maneater, I Can't Go for That en Adult Education. Lekker USA-pop album. Niks mis mee. Gewoon af en toe opzetten en meezingen.

Pieter Paal
Goede hits verzamelaar van dit duo.
Ze waren in deze jaren echt keien in het componeren van catchy pop-songs. Hun latere werk vind ik wat minder.
Ik heb dit album in 3 verschillende hoezen in de kast staan.
Voor zover ik weet is er geen 'part 2' van dit album.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Inderdaad catchy pop songs van dit tweetal, heerlijke pop plaat.
Vooral I Can"t Go For That,Private Eyes & Maneater springen er wat mij betreft uit, alleen One On One vind ik wat minder, de rest is helemaal OK

Ik vond de LP voor 1,50 en wat is het toch lekker weg luisteren, al die hits van dit duo. Catchy pop inderdaad, met vleugje soul/funk. Mijn favorieten zijn Rich Girl, Kiss on My List, Adult Education, I Can't Go for That (No Can Do) & Maneater.

Altijd fijn dit duo.
Zowel de 70's als de 80's doen het nog altijd prima.
Blue eyed soul/ pop in een herkenbare stijl.
R&B liefhebbers t/m deze gasten, maar ook Todd Rundgren zal van invloed geweest zijn.
Op diens album Something/Anything? hoor je duidelijk zijn invloed.
Rundgren en Hall hun stemmen lijken ook nog eens op elkaar.
Al vind ik Hall dan wel de betere vocalist.
Ik meen dat Todd ook wat albums produceerde.

avatar van Axeqlusive
Toch wel een erg fijne verzameling aan catchy songs. Ik ben zelf geen groot kenner van beider heren, maar in mijn ogen is dit aardig compleet voor als je enkel bekend bent met hun grootste hits en anders is het wel een leuke instapper.

Leuk geintje bij het vinyl is dat je Side A en Side 1 hebt, dus even goed opletten bij het aanslingeren.

avatar van Pinsnider
Verrek hahahaha. Ik heb hem toch al een hele tijd staan en dacht bij het opzetten vaak "huh, dat klopt niet", maar DAT is het dus. Echt NOOIT in de gaten gehad dat je kant 1 en A hebt. Moet ik dit wel toegeven eigenlijk hahaha....

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ben niet bekend met hun afzonderlijke platen dus daar kan ik geen oordeel over geven maar dit een heerlijke verzamelaar.
Overigens bevat mijn CD een andere hoes.

avatar van dominicano fonso
Een zeer goed verzamelalbum van een goed muzikaal duo.

avatar van Minneapolis
Wait for me verdient het genoemd te worden hier. Deze live versie is denk ik mijn favoriete H&O nummer samen met Sara smile. En laat Wait for me nu net over diezelfde Sara gaan.