Aceyalone & RJD2 - Magnificent City (2006)

Label: Decon

1. All for U (3:28)
  2. Fire (4:11)
  3. Cornbread, Eddie & Me (2:46)
  4. Mooore (4:49)
  5. Supahero (4:11)
  6. High Lights (3:22)
  7. Disconnected (3:21)
  8. Caged Bird (3:12)
  9. Solomon Jones (3:46)
  10. A Sunday Mystery (1:33)
  11. Junior (3:41)
  12. Heaven (3:38)
  13. Here & Now (4:21)
  14. A Beautiful Mine (5:29)
avatar van P Jay
Niet elk nummer op dit album kan ik verdragen, maar er staan hier ook wel erg sterke nummers op, ik denk aan All For U, Fire, Supahero, High Lights, Solomon Jones & Here & Now.

Je hoort dat RJD2 meestal instrumentals maakt, want de beats zijn erg goed, maar ook soms iets te prominent aanwezig. Aceyalone op "All Balls Don't Bounce" was écht lyrisch gezien werkelijk fan-tast-tisch en hier is hij goed, maar hij springt er nergens écht uit. Reden daarvoor kan bijvoorbeeld inderdaad zijn dat hij geen raad weet met de beats van RJD2 die soms té uitgewerkt zijn. Op zijn debuut had Acey erg stripped down jazzy songs, waar hij zich volledig kon uitleven, iets wat hij hier te weinig doet.

Toch 3,5 want het blijven 2 steengoede artiesten!

Relax
Jordy schreef:
Dan gaan we dit maar eens beluisteren wordt weer eens tijd voor iets dat in de buurt komt van z'n debuutalbum.

Nog steeds niets van gekomen blijkbaar.

Relax
Eigenlijk lijkt Aceyalone erg op Murs kwa rappen en stem.
Dat het me nu pas opvalt zeg.

Edit: Ik vind Moore wel een leuke track.

RedLightCityBoy
Die clip van High Lights is echt dope. Muziek klinkt ook goed, hier ga ik maar eens achteraan.

avatar van Stapler
Ik hoop wel voor ze dat ze die clip in Nederland hebben gemaakt

avatar van Osiris Apis
Die beat van 'A Beautiful Mine' wordt gebruikt als theme van de serie 'Madmen'.
RJD2 heeft daarvoor ook een award gewonnen.

avatar van Shelter
Wat een mooie producties zeg...Aceyalone is een goede rapper maar die producties geven het album echt een meerwaarde.
Ik vind de eerste helft van de nummers wel veel beter dan de tweede. 4*

avatar van Shelter
P Jay schreef:

Toch 3,5 want het blijven 2 steengoede artiesten!

Even een wordje plaatsen over "All Balls dont Bounce"...:
WORD!

avatar van Brains
Een leuk album, waar, jammer genoeg de 'nét niet' nummers in de meerderheid zijn. Nergens wordt het echt slecht, maar toch weet het grootste deel van het album mij niet van m'n stoel te blazen. Nummers als All for U, High Lights en Here & Now zijn natuurlijk wel de moeite waard en in mindere mate vind ik het laatste nummer toch een mooie afsluiter voor het album. Dit krikt het gemiddelde van het album net hoog genoeg voor 3,5*

Ook ben ik het eens met P Jay, dat Aceyalone, hoewel ik hem hier zeker niet slecht vind, niet op zijn best is op deze plaat.