Aceyalone & RJD2 - Magnificent City (2006)

Label: Decon

1. All for U (3:28)
  2. Fire (4:11)
  3. Cornbread, Eddie & Me (2:46)
  4. Mooore (4:49)
  5. Supahero (4:11)
  6. High Lights (3:22)
  7. Disconnected (3:21)
  8. Caged Bird (3:12)
  9. Solomon Jones (3:46)
  10. A Sunday Mystery (1:33)
  11. Junior (3:41)
  12. Heaven (3:38)
  13. Here & Now (4:21)
  14. A Beautiful Mine (5:29)
avatar van BoordAppel
Helemaal geproduceerd door RJD2.

avatar van Jordy
Dan gaan we dit maar eens beluisteren wordt weer eens tijd voor iets dat in de buurt komt van z'n debuutalbum.

avatar van BoordAppel
Vind m toch een beetje tegenvallen. RJD2 is in de meeste tracks goed op dreef maar Ace laat het een beetje afweten. Maakt soms een nogal uitgebluste indruk.

Ja hij valt nogal tegen, ook de productie van RJD2. Alleen de eerste 2 tracks zijn erg leuk.

avatar van Osiris Apis
Ik vind dit album niet tegenvallen, maar ik ken de vorige albums van Ace ook niet zo heel goed. Ik heb ze een enkele keer gehoord. All ball don't bounce staat wel bekend als een underground classic. Maar dit heb ik nog niet ontdekt in dat album.

Ik vind de productie van RJD2 orgineel op dit album. Beter dan het album met Blueprint van dit jaar.
Ik hoor wel vaker dat Aceyalone tegenvalt, maar ik vind hem op dit album wel skills hebben.

En Mooore vind ik maar een irritante track.

Relax
Niets slecht aan dit album, beats top, Aceyalone in topvorm.
Heerlijk album, 4,0 kan 4,5 worden.

Ik dacht dat RJD2 was gestopt

avatar van Osiris Apis
Nee, hij stopt niet helemaal. Hij heeft vorige maand besloten (voorlopig) te stoppen met hiphop producties. En dit album is begin dit jaar uitgekomen.

Voor zijn nieuwe album gaat hij zich richten op live-instrumenten. Dit album zal uitkomen op XL een indie/electronic label.

Osiris Apis schreef:

Dan zal dat wel een tijdelijke break zijn geweest, hij heeft in ieder geval ooit aangekondigd te stoppen... Hoe dan ook; dit album is in ieder geval weer puur genieten. 4* en dat is onder voorbehoud

avatar van thomzi50
Compleet langs me heen gegaan, ga hier heel snel maar 'ns achteraan

Pauper
Toch maar even een 4,5 van gemaakt, alles daaronder zou schande zijn. Ik ben echt gecharmeerd van de sound van RJD2... wat een producties!

Openingsnummer blijft mijn favoriet

Social_Mask
Fire is echt een geweldig nr. De rest van het album ken ik niet. Maar Aceyalone heeft een ander nr genaam Still Rappin' en ook dat is zo'n goed nr. Moet dit echt gaan checken.

avatar van waxs
Minder sterk dan het andere werk van zowel Aceyalone en RJD2 maar des al niet te min spijt van de aanschaf van deze CD. Vooral "Cornbread, Eddie and Me", "A Beautiful Mine", "All for U", "Disconnected" en "Junior" sprongen er voor mij tussen uit. Niet overal even sterk maar zeker niet onvoldoende. 3,5*

avatar van thomzi50
Ik doe er toch nog maar een halfje bij. Erg leuke plaat blijft het namelijk, met overal sterke producties en aangename raps van Aceyalone. En bovendien staat er geen enkele slechte track op.

avatar van Osiris Apis
Het nummer 'Solomon Jones' hoorde ik net ik een BNN programma.

avatar van waxs
Toch niet URBNN mag ik hopen

avatar van Osiris Apis
Nee, het was in het programma 'Milieu Politie', als achtergrond muziekje.

avatar van waxs
Hehe oke, dat URBNN vind ik wel zo'n zielig programma.

Social_Mask
De beats zijn in orde en ook rapt Aceyalone gewoon goed. Maar het zijn vooral de producties. Een aantal sterke nummers (Fire, Supahero, High Lights) en 1 zwaar kut nummer: Mooooooore. Kan niet tegen dat nummer. Voor de rest gewoon allemaal redelijk tot goed tot zeer goed. Ik geef hier 4* voor. Met kans op verhoging.

Social_Mask schreef:
1 zwaar kut nummer: Mooooooore. Kan niet tegen dat nummer.

Vind ik ook.

Osiris Apis schreef:

En Mooore vind ik maar een irritante track.

Social_Mask
Hehe, wat een kutrefrein heeft dat nummer hé En die beat vind ik ook irritant. Verder zijn de producties geweldig.

avatar van Osiris Apis
Refrein en beat zijn klote ja.

Ik heb dit album orgineel, maar ik heb een clean version. Want fuck is weggehaald. Maar gelukkig scheldt Aceyalone niet zo veel. Ik vraag me af of er ook een explicit versie bestaat. Anders vind ik het mooi kut van hiphopvinyl.de, dat zij clean versies verkopen.

avatar van waxs
Ik heb hem ook orgineel, zag hem per toeval in Apeldoorn in de Plato liggen toen ik daar voor school moest zijn. Niet op gelet of het een clean versie is of niet, zal hem snel nog eens beluisteren.

avatar van thomzi50
Ik heb 'm ook origineel, volgens mij heb ik gewoon de explicit versie, maar heb er eigenlijk nooit op gelet.

Jordy schreef:
Dan gaan we dit maar eens beluisteren

Al gedaan?

avatar van Osiris Apis
Bij Boudisque in de actie '3 voor € 25'.

avatar van P Jay
Ik eergisteren in uitverkoopbakken voor € 4 zien liggen, ook maar gauw meegepakt...

avatar van Rhythm & Poetry
Moest er in het begin even doorkomen en de cd een aantal keer beluisteren voor ik het leuk begon te vinden. De combinatie Aceyalone & RJD2 werkt wat mij betreft erg goed. Vind zelf dat er geen verkeerd nummer op staat. Ik mis misschien een echte uitschieter.

Harco
All for U blijft een van de leukste openingsnummers ooit.