Roger Taylor - Fun on Earth (2013)

Label: Virgin

1. One Night Stand (4:22)
  2. Fight Club (3:02)
  3. Be with You (3:10)
  4. Quality Street (4:25)
  5. I Don't Care (3:24)
  6. Sunny Day (3:38)
  7. Be My Gal (My Brightest Spark) (2:45)
  8. I am the Drummer (In a Rock N' Roll Band) (2:47)
  9. Small (3:51)
  10. Say It's Not True (4:58)

met Jeff Beck

11. The Unblinking Eye (Abridged) (4:54)
  12. Up (3:10)
  13. Smile (3:01)
  14. Dear Mr. Murdoch [Nude Mix] * (3:49)
  15. Whole House Rockin' * (2:46)
avatar van The_CrY
Hmm, die oude 'One Night Stand' uit 1998 vind ik toch ook sterker qua arrangementen enzo hoor.
YouTube - Roger Taylor - One Night Stand

avatar van Bonk
Eindelijk eens goed gehoord nu de box (heeft even geduurd, maar slechts 80 pond voor betaald en de foutjes zijn hersteld) binnen is. Er overheerst toch wel enige teleurstelling. Had gehoopt dat het niveau van Electric Fire weer gehaald zou worden, maar vind dat niet het het geval. Ik kan me heel goed vinden in de woorden van The_CrY. De scherpe randjes ontbreken wat. Omdat aantal nummers al bekend waren en aantal nummers de middelmaat niet ontstijgen, maar het gemiddelde niveau ook niet slecht is, eerst maar 3,5 *. Fijnste nummers zijn wat mij betreft wel Be With You en Up.

avatar van SemdeJong
Persoonlijk vind ik de solo platen van Roger Taylor zeer aantrekkelijk. Ik draai ze vaker dan die van Freddie of Brian. Roger kiest er meer dan de andere voor om de sound van Queen los te laten. Ook dit is een prettig album om naar te luisteren. Gewoon een goede rock sound. Veel van de huidige artiesten kunnen dit niveau niet halen. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

avatar van vigil
Er mist wat beleving... Dat vind ik altijd zo'n dooddoener.

Het solowerk (plus The Cross) van Roger Taylor spreekt mij altijd wel aan. Van de leden van Queen maakt hij voor mij de beste albums. Zijn stemgeluid kan ik altijd goed waarderen (dan doel ik niet op schreeuwwerk bij de latere live shows van Queen om Freddie een beetje bij te staan) en de sfeer op zijn albums vind ik altijd erg prettig. Ook hier, qua sfeer hangt het een beetje richting Happiness en laat ik dat nou net zijn fijnste album vinden. Zo goed als dat album is deze net niet maar het scheelt niet veel.

De plaat heeft een prima productie en heeft samenhang ondanks afwisseling tussen rockers, ballads en zelfs wat blues in de vorm van de gitaarlicks van Jeff Beck. Ik ben er in ieder geval erg blij mee en hoop de goede man ooit nog eens live te zien met een solo/cross optreden.

The_CrY schreef:
Maar met zo'n boxset wil je natuurlijk meer dan enkel de audiofiles. Het gaat om het pakket.
Ik heb net de box besteld bij Bol.com. Die hebben mega opruiming met kortingen tot 60%. Normaal kost deze box 150 euro en nu heb ik hem met gratis verzending voor 60 euro. Er zijn nog veel boxen en cd's voor schijtprijzen bv. The Wall box van Pink Floyd van 100 euro voor 40 en ga zo maar door.

Ozric Spacefolk
Toch vind ik dit de minst overtuigende plaat van Taylor.

Hij wist mij met zijn stem en composities altijd wel te raken. Of het nu Drowse of Fight from the Inside is, of Old Men Lay Down of Dear Mr. Murdock....

Het lijkt of het op deze release echt mist aan een song, die mij weer eens flink bij de kladden grijpt.
Ik zal vandaag eens alle Taylor platen luisteren. Dan kan ik het in perspectief zien.

avatar van Bonk
vigil schreef:

Dank voor de tip Vigil. Nou had ik deze box al, maar heb meteen de Immersion-box van The Wall maar even besteld.
Zeker voor de prijs die jij er nu voor gaat betalen (nu heb ik er trouwens 80 pond voor betaald, dus de van-prijzen van Bol zijn wel erg hoog) , is de box van Roger Taylor zeer zeker de moeite waard. Nu is het absoluut niet zo, naar mijn mening, dat alles van hoog niveau is wat Roger solo op de markt heeft gebracht. Maar via de box kreeg ik eindelijk de cd's van The Cross in mijn bezit en was het mij eerste kennismaking met Blue Rock, waar ik nog steeds erg blij mee ben en die ik ook nog geregeld opzet.
Over dit album ben ik eigenlijk een half jaar verder nog steeds wel de zelfde mening toegedaan als in december. Het is voor mij niet de minst overtuigende plaat, zoals Ozric het zegt, want ik vind het beduidend beter dan zijn solodebuut, maar het is nog steeds niet zo pakkend als Electric Fire of Happiness?

avatar van vigil
Ik heb 1 cd van The Cross en bijna alles van Roger solo op cd. Dus die ga ik dan weer verkopen op Markplaats ofzo.

avatar van Bartjeking
Blijft een sympathieke plaat die ik met regelmaat draai, heb hier een hele mooie LP picturue disc van in de kast staan. Sowieso vind ik Taylor verreweg de meest interessante solo-platen gemaakt hebben van de Queen-mannen. De lyrics zijn niet altijd even sterk, maar op de stem van Roger Taylor zit nog maar weinig sleet. Kijk voor de grap nog maar eens naar recente live opnamen met Adam Lambert, klinkt als een klok.

Voor Say it's Not True is het volgens mij al de 5e keer dat dit nummer op de plaat verschijnt (Live en op The Cosmos Rocks met Paul Rodgers) dus ik denk dat Taylor erg blij is met dit nummer. En terecht...nu met niemand minder dan Jeff Beck.