Jhené Aiko - Sail Out (2013)

R&B
Label: ARTium

1. The Vapors (3:30)

met Vince Staples

2. Bed Peace (4:16)

met Childish Gambino

3. Stay Ready (What a Life) (6:22)

met Kendrick Lamar

4. WTH (3:19)

met Ab-Soul

5. The Worst (4:14)
  6. 3:16am (3:20)
  7. Comfort Inn Ending [Freestyle] * (5:21)
avatar van Yestsida
Bed Peace is echt een heerlijk nummertje!

sxesven
Nice, Bed Peace is idd tof sowieso. Heb Jhené al een tijdje op m'n radar, vooral vanwege het prachtige Mirrors Het uitchecken meer dan waard dit!

avatar van Jordyp
De hele EP is goed te doen. Mooie stem, beetje "ouderwetse R&B" muziek. Laat een regulier album maar komen.

avatar van Yestsida
De rest van de EP valt ook goed te pruimen, inderdaad! Bed Peace blijft het hoogtepunt vind ik, maar de rest moet daar niet veel voor onder doen.
Niet alleen Jhené Aiko levert goed werk, maar ook de producer Fisticuffs.

Het enige nummer dat ik misschien iets minder vind is de bonustrack. Dat is ook het enige nummer dat niet door Fisticuffs is geproduceerd, maar door No I.D.. Vind het niet echt bij het geheel passen.

Laat haar debuutalbum, Souled Out, maar komen!

avatar van Jellemans
Ik vind de bonustrack juist de fijnste track, maar de reden dat dit niet boven de 3* uitkomt heeft niks met de beats te maken; de beats zijn geweldig. Maar de zang van Jhene is me net iets te zoet.

avatar van carero
Haar altijd al fantastisch gevonden, vanaf features op Kendrick's OD en Q's Setbacks. Deze EP gaat dus zeker geluisterd worden. Wat een namen zeg. Vince Staples next best.

avatar van kemm
De Aaliyah van den Aldi. Het gaat even goed binnen, maar je proeft wel het prijsverschil. Het mist de nuance en klasse waar dit soort sfeervolle R&B toch nood aan heeft. Het slentert aangenaam voorbij, maar blijft nogal vlak. De rappers, hoewel niet de minsten, zijn ook eerder goeie connecties dan toegevoegde waarden op deze EP. Potentieel genoeg, dus misschien wordt het nog wel wat eens de crisis definitief voorbij is en er wat geld in dit meisje kan gepompt worden. Dan kan gelijk ook het wanstaltige artwork verholpen worden...

avatar van McSavah
Dat artwork kan echt niet inderdaad, zo goedkoop en lelijk. Gelukkig is de content allesbehalve dat. De rappers voel ik nog niet helemaal, maar het is ontzettend sfeervol allemaal. Vind Jhené's stem over deze warme producties echt goddelijk. 3:16AM is waarschijnlijk favoriet, al wordt een zeer constant niveau over de gehele EP behaald.

avatar van Holla
Die track met Gambino is dope! Ik zal waarschijnlijk nooit de volledige EP beluisteren, maar een aantal tracks toch zeker wel

Yestsida schreef:

Niet alleen Jhené Aiko levert goed werk, maar ook de producer Fisticuffs.

Inderdaad! Fenomenale beats van Fisticuffs. Jhené haalt haar niveau van From Time op NWTS niet, maar komt aardig in de buurt. Heerlijke stem heeft ze. Haar hooks in combinatie met verses van Vince Staples, Kendrick en Childish Gambino luisteren heerlijk weg. Eerste 3 tracks zijn pareltjes. Niveau daalt daarna wel wat.

Hoop dat ze voor haar album weer met Drake in de studio stapt, dat is echt een gouden combinatie.

avatar van V.B.
Ik ben normaal niet zo van de R&B maar dit klinkt erg ontspannen en luistert makkelijk weg! En wanneer Ab-Soul erin komt is het

avatar van Carolaah
Een donkere, regenachtige avond in Nieuw-Zeeland, waar ik door de kou naar huis loop.
Ik luister naar een random hiphopzender.. En ineens klinkt het geluid van 'The worst' door mijn hoofdtelefoon.

Perfect. Simpelweg perfect.

avatar van Carolaah
Ik kom na een paar keer het album geluisterd te hebben op een 3,5 uit.
Het is een beetje hetzelfde trucje dat in elk nummer wordt uitgevoerd, op een gegeven moment ken je het wel. Toch een 3,5 omdat ik gewoon houd van een beetje mysterieuze, melancholische, maar tegelijkertijd relaxte muziek, waar dit toch zeker wel in valt. Geen 'dikke beats', maar puurheid, simpel en toch ook niet? Hmm.. daarvoor moet je toch echt het album zelf beluisteren.

Ik moet deze plaat in ieder geval niet te vaak draaien, want dan ben ik er denk ik zeer snel zat van.