Michael Lee Firkins - Yep (2013)

Blues / Rock
Label: Magnatude

1. Golden Oldie Jam (7:37)
  2. Cajun Boogie (4:54)
  3. No More Angry Man (6:41)
  4. Standing Ovation (4:42)
  5. Long Day (7:27)
  6. Wearin’ Black (5:16)
  7. Out of Season (5:39)
  8. Take Me Back (5:15)
  9. Last Call (7:35)
  10. No More Angry Man (Part 2) (5:13)
  11. The Cane (4:49)
avatar van jailhouserocker1
Ik zie dat ik nog steeds de enige ben met een stem voor dit geweldige album. Liefhebbers van o.a. bluesrock, southern rock, CCR enz ga alsjeblieft dit album luisteren. Het is echt TOP. Fantastische songs, heerlijk uitgevoerd met geweldig gitaarwerk (dat kun je aan Firkins sowieso wel overlaten). Voor mij echt DE verrassing van vorig jaar.

avatar van Mssr Renard
Deze op het spoor gekomen, omdat Matt Abts (Gov't Mule) en Andy Hess (ex-Gov't Mule) en Chuck Leavell (Allman Brothers, Sea Level, Rolling Stones) in zijn band zitten. Dat is wat je noemt een supergroup!

Michael Lee Firkins zelf is zanger en gitarist en speelt echt een lekker potje (slide-)gitaar. De muziek zit ergens in de hoek van southern bluesrock, zoals Gov't Mule en Lynyrd Skynyrd.

avatar van ZAP!
Mssr Renard - ik ken alleen zijn debuut. Die is geweldig.

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
Mssr Renard - ik ken alleen zijn debuut. Die is geweldig.

Et voila: Yep | Michael Lee Firkins - michaelleefirkins-magnatude.bandcamp.com

Dan ga ik eens wat meer in Firkins duiken. Hardrock, southern rock, blues rock, ik plan wel een momentje in. Ik zag dat hij ook gespeeld met Pat Travers, nou dat lustte ik ook wel.