Hopsin - Knock Madness (2013)

Label: Funk Volume

1. The Fiends Are Knocking (5:10)
  2. Hop Is Back (3:23)
  3. Who's There? (3:39)

met Jarren Benton en Dizzy Wright

4. Tears to Snow (3:49)
  5. Rip Your Heart Out (3:51)

met Tech N9ne

6. Nollie Tre Flip (3:31)
  7. Give Me That Money (4:09)
  8. I Need Help (4:19)
  9. Hip Hop Sinister (3:50)
  10. Good Guys Get Left Behind (5:14)
  11. Bad Manners Freestyle (2:06)
  12. Old Friend (4:25)
  13. Still Got Love for You (4:14)
  14. Jungle Bash (3:47)

met SwizZz

15. Lunchtime Cypher (5:57)

met Passionate MC en G-Mo Skee

16. Dream Forever (4:09)
  17. What's My Purpose? (5:00)
  18. Caught in the Rain (3:53)
avatar van Silky & Smooth
I'm such a contradiction, rapt Hopsin en daarmee is alles ook gezegd.

Hopsin, de Geert Wilders van hip-hop; een haatzaaiende frustie die overal tegen aan trapt, maar zelf bij lange na niet het goede voorbeeld weet te geven. Rappen kan hij zeker wel. Sterker nog, ik durf hem raptechnisch één van de besten te noemen. Op dat gebied kan ik genieten van Hopsin. Hop is Back is een bijvoorbeeld een heerlijke opener. Op dit nummer heeft hij op vrijwel elke mainstreamrapper wat aan te merken. Helaas maakt hij op zijn eigen manier dezelfde fouten als de mensen waarop hij afgeeft; tenenkrommende refreinen, halfgare producties en zwakbegaafde gastartiesten. Natuurlijk zijn er pieken en zitten er genietbare stukjes tussen, maar het merendeel is matig en doet niet onder voor de 'troep' die populaire artiesten uitbrengen. Alleen zij verdienen er miljoenen mee en Hopsin komt daardoor op mij over als een gefrustreerd, jaloers ventje dat disst om aandacht te krijgen.

Nou is dit allemaal wat overdreven, maar Jezus, breng dan ook een ongelooflijke banger uit! Het is (te) makkelijk om te zeiken over alles wat er mis is met hip-hop en bij mij win je daar geen punten mee, tenzij je de vloer aanveegt met die rappertjes. Nu lachen ze om je en ze zullen niet eens de moeite nemen om terug te dissen.

Er zijn echt teveel van dit soort getalenteerde rappers die niet het maximale uit hun kunnen halen. Het wordt tijd dat er meer Elzhi's en Killer Mikes opstaan die onverwachte maar interessante samenwerkingen aangaan met een liveband of El-P. Op deze manier zorg je voor originaliteit en heb je mijn ogen veel meer recht om te klagen. Nu is het bij het zielige af.

avatar van Jar0on
Ik vind het wel een lekker album, hou er wel van hoe hij zn gevoelens/frustraties uit. Je merkt heel erg dat hij natuurlijk geïnspireerd is door Eminem, ik twijfel alleen of ik dat nou positief of negatief vind.
Helaas duurt het echt te lang, een uur en een kwart lang Hopsin, waardoor er kut nummers tussen staan. Maar ik kan er wel 10 opnoemen die ik echt heel vet vind.
Ikzelf heb niet zo'n last van die refreintjes maar kan begrijpen waarom je dat vervelend vindt.

Wie weet wordt het nog een 4.5 voor me.

avatar van Xinray
Na een hoop luisterbeurten ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een erg sterk album is. Hopsin is gewoon een ontzettend goede rapper, iets waar ik opzich al van kan genieten. Ook zijn de beats een stuk sterker dan op Raw naar mijn mening. Ik kan me niet echt storen aan de inderdaad vaak erg cheesy refreintjes, maar dat is puur eigen smaak. Er is een goede balans tussen bangers, persoonlijke, boze en wat humoristischere nummers. Hopsin laat alles wat hij op zijn hart heeft eruit.
Minpuntje is de dat er te veel fillers op staan en dat de duur van het album wat lang is, wat natuurlijk daar een gevolg van is .

avatar van René.
Planet Earth
The place that I live
We live
Who owns it?
You?
Nah...nobody owns this shit
Just a big ass piece of rock with humans on it
Do what the fuck I wanna do

Diep zeg.

avatar van Delars
0,5
ok.

avatar van René.
Diep zeg.

Red Sinister
Ik heb hem eindelijk binnen, ik heb zeker een maand moeten wachten voor ik hem had. Mensen die hem ook origineel willen je kan hem bestellen bij Bol.com bol.com | hopsin | Muziek en Free Recordshop Zoekresultaten voor: 'Hopsin' - FreeRecordShop.be Ik heb hem via Amazon US en die kost met verzendingskosten €13.48 heel goedkoop voor iets dat helemaal uit Amerika komt.

avatar van NastyOnWax
Silky & Smooth schreef:
I'm such a contradiction, rapt Hopsin en daarmee is alles ook gezegd.

Amen! Geweldig uitgelegd waarom ik totaal niet van Hopsin kan genieten en waarom ik hem alleen maar kan beschrijven met de woorden "corny" en "zeurderig".

Als toevoeging nog een refrein van Hopsin wat makkelijk het meest tenenkrommende refrein kan zijn dat ik ooit heb gehoord.

I can't stand humans, I hate humans
But I'm a human (I'm only human)
One monkey eats shit, now all the other monkeys wanna do it
Humans are so stupid
Don't bring your bull shit around me, you fuckin' human
The problem is killin' my mind
God give me sign, maybe I'm trippin'
Tell me this life is worth livin

Krijg bijna kotsneigingen van dit soort pogingen diep over te komen.

avatar van Oortrommel
Hopsin, de overschatte én onderschatte rapper. Op Raw liet hij horen wel degelijk talenten te hebben, de beste man produceert alles zelf en zijn teksten zijn daar op een heel behoorlijk niveau. Wellicht dat zijn woede jegens Ruthless Records en met name Erica Wright hem een bepaalde directie meegaven, zoals Eminem in zijn beste tijd ook zijn boosheid als brandstof leek te gebruiken.

Maar met Knock Madness slaat Hopsin wat mij betreft de plank volledig mis. Het lijkt alsof hij nu op iedereen boos is, subliminal disses naar Kanye West en Kendrick Lamar (die ironisch genoeg wél met een toffe plaat kwamen afgelopen jaren), de hele mensheid wordt zelfs aangepakt. Naar aanloop van de release stuurde hij ook Tweets de wereld in waarin hij aangaf suicidal te zijn. Deze man heeft óf een uitstekend acteertalent óf is de hiphop drama-queen aller tijden. A little bit of both zal het wel zijn.

Om terug te komen op dit album; er staat een handjevol aardige tracks tussen, maar nergens springt er écht iets uit voor mij. De producties klinken allemaal hetzelfde, de lyrics zijn allemaal even random en ongeïnspireerd. Nee, helaas is Hopsin voorbijgestreefd door labelmates Jarren Benton en Dizzy Wright, die beiden wél met goede projecten kwamen afgelopen jaar.

Kingey
Xinray schreef:

De beats op Raw zijn veel beter.

avatar van Xinray
Kingey schreef:

De beats op Raw zijn veel beter.

oh sorry

Krimson_Madness
Dit album is een meesterwerk net zoals Raw, laat Pound Syndrome maar heel snel komen.