Morrissey - Ringleader of the Tormentors (2006)

Label: Attack

1. I Will See You in Far Off Places (4:12)
  2. Dear God, Please Help Me (5:52)
  3. You Have Killed Me (3:07)
  4. The Youngest Was the Most Loved (3:00)
  5. In the Future When All's Well (3:54)
  6. The Father Who Must Be Killed (3:52)
  7. Life Is a Pigsty (7:25)
  8. I'll Never Be Anybody's Hero Now (4:15)
  9. On the Streets I Ran (3:57)
  10. To Me You Are a Work of Art (4:01)
  11. I Just Want to See the Boy Happy (2:58)
  12. At Last I Am Born (3:47)
Marcel²
Vandaag ook nog eens een keer geluisterd, maar kan er nog niet zo aan wennen. Het album is wel goed, maar zoals ik al eerder aangaf, luister ik liever naar het album uit 2004. Kan het niet goed uitleggen, wat ik bedoel.

avatar van musicfriek
Ik heb beetje hetzelfde, het album dringt nog niet echt tot me door. Ik hoor nu eigenlijk geen uitschieters en het kost me ook moeite om het hele album uit te zitten. Life is a Pigsty slaat bij iedereen goed aan, maar ik vind het juist een van de mindere nummers van het album... Ik blijf nog hangen op 3,5 neigend naar 3.

HiLL schreef:
Vandaag kwam ik er pas achter dat het hier gaat om de zanger van de Smiths..

Nou die opvoeding van jou is nog lang niet voltooid: mijn hemel zeg........
Verander jij je nickname maar in Grot ofzo (want daar moet je zeer lang vertoefd hebben neem ik aan).

Ahum. Dat the Beatles uit elkaar waren wist je wel?

avatar van HiLL
Ach ja the Smiths hebben tot nu toe ook geen verpletterende indruk achter gelaten dus.
Maar ik weet weer wat.

Ga eens gauw This Charming Man enn Still Ill luisteren, HiLL! Kan me niet voorstellen dat je dat niets vindt...

Ok Herman! (welk album?)

Ace
Ik quote een kleine conversatie tussen mij en de bij u alom bekende meneer Grot...

HiLL zegt:
Smiths? Goed? Zo goed als men zegt op Mume?
HiLL zegt:
luister nu koningin is dood
die staat in mijn top-10
al een heel tijdje
joh

HiLL zegt:
Peter Gabriel gay vinden en dit niet?
Elard zegt:

avatar van platedraaier
De stem van Morrissey dwingt tot luisteren. En dat deed ik dus ook. Het eerste nummer vond ik erg goed. Daarna slaat bij mij de verveling een beetje toe, omdat er muzikaal te weinig gebeurd. Plotseling komt Life is a Pigsy voorbij. Wat een brilliant nummer vind ik dat. Maar helaas verslapt ie in mijn ogen weer. Weinig uitschieters.
Als het weer winter wordt zal ik hem nog eens draaien.

beaster1256
na een eerste luisterbeurt vind ik de vorige veel beter , de titels zijn weer typisch morrissey , en ja , life is a pigsy is wel voortreffelijk , maar ik zal hem nog wat moeten opleggen zeker , tot later eens

janhfjager
Ik heb de plaat nog niet beluisterd, maar ben wat huiverig geworden door alle reacties hier. De cover is denk ik fantastisch, echter vooral omdat ik het haast een kopie vindt van Marc Almond's 'Tenement Symphony' uit '91, ook al zoiets briljants.

SelmaDuim
Nog maar eens gedraaid en de spijt dat ik geen kaartje voor het concert gekocht hebt wordt er niet minder om.... (verdorie).

Voor mij springen er nu twee nummers uit en dat zijn: I Will See You in Far Off Places en On the Streets I Ran.
[Edit: You Have Killed Me is toch ook wel errug leuk]

fastpulseboy schreef:

Grote domper vind ik Dear god, please help me (moet ik echt doorskippen....)

Hmm, ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens. Het is een beetje een sentimenteel nummer, maar daar hou ik af en toe wel van.

Die 4,5* blijft zeker staan, het wordt in ieder geval niet minder.

SelmaDuim schreef:
Die 4,5* blijft zeker staan, het wordt in ieder geval niet minder.

Bij mij ook. Alleen de 5* die de voorganger wel kreeg op den duur zit er hier niet in.

Marcel²
Dit album gaat bij mij ook de betere kant op moet ik zeggen. You Are The Quarry uit 2004 is tot nu toe nog steeds mijn favoriete Morrissey album. Dat album is 5* waard, dit nieuwe album gaat dat bij mij niet halen denk ik. Toch voorlopig 4*

avatar van krang74
Heb de CD gisteren bij het concert in de HMH gekocht, na hem eerst via een download beluisterd te hebben.

In het begin was het even wennen, maar nu vind ik het een topalbum. Luister er momenteel constant naar.

HiLL schreef:
Vandaag kwam ik er pas achter dat het hier gaat om de zanger van de Smiths..

Zijn stem is anders toch heel herkenbaar. En bij het nummer "You Have Killed Me" herken je toch in één 'ooropslag' "Panic"??.
Of je hebt de jaren 80 niet meegemaakt en je denkt bij Smiths aan chips, dan is het je vergeven

Kan iemand zeggen hoe zijn concert was in HMH A'dam 10-04-06??

avatar van johan de witt
Er!c schreef:

Kan iemand zeggen hoe zijn concert was in HMH A'dam 10-04-06??

Daar hebben we een eigen Morrissey-live thread voor!

stevenvk
Life is a pigsty is klasse, de rest zwaar mislukt.

Kan maar niet aan die stem van hem wennen en het is allemaal een beetje meer van hetzelfde..2.5

luiter nu nog een keer Life is a pigsty op kopptelefoon

Sinds het concert all time favourite geworden.
De continue regen op de achtergrond en trommels als de donder.;;

Kan het nog treuriger^^

Mozz you changed my life!

Marcel Jongeneel schreef:

sluit ik me helemaal bij aan...

avatar van Martin Visser
Zojuist Uncut gekocht met Morrissey op de cover. Het interview nog niet gelezen ("The last temptation of Morrissey"), maar wel al de foto's bekeken. Die zijn prachtig. Superkitsch dat wel, maar net zo theatraal als de muziek. Morrissey met dikke traan, Morrissey met lichtkrans en doorboord met pijlen, Morrissey verlicht door een lichtbundel uit de hemel.

Ben benieuwd of het interview zelf nog aardig is.

avatar van Splinter
ik vind dat de kinderkoortjes er inderdaad wat aan toegevoegd hebben, net als met de vrouwenstem die je hoort bij het nummer Ask van the smiths. Het is een album dat ik elk moment wel kan luisteren. Ik was zelf niet helemaal verliefd op zijn vorige album. Zijn eerdere werk (Viva Hate, Bona Drag) vind ik toch nog ietsjes beter.
Maar Life is a Pigsty is natuurlijk helemaal geweldig.

behalve I just want to see the boy happy en I'll never be anybody's hero now, vind ik dit album echt uitstekend.
Op de dag dat ik hem voor het eerst hoorde was mijn reactie misschien iets te veel van het goeie, maar het album was zeker overtuigend. En dat had ik niet meteen bij Viva Hate moet ik zeggen.

avatar van Ziggy007
Die stem komt me zo donders bekend voor Iemand?

avatar van Ziggy007
Danku wel heren, The Smiths.

father who must be killed" is mijn favo nummer van deze goede LP .

avatar van johan de witt
elry schreef:
father who must be killed" is mijn favo nummer van deze goede LP .

Jij geeft een 'goede LP' dus een 2,5? Dat is omgerekend naar ons schoolsysteem dus een 5. Een onvoldoende dus....

Een goede cd krijgt van mij 3,5.

Misschien had je je bril niet op.

avatar van prca
niet zijn slechtste, maar ook niet zijn beste, viva les Smiths, Mozz komt daar achter

avatar van musicfriek
Voor mij is Dear God, Please Help Me HET nummer van het jaar 2006 tot nu toe.