R. Kelly - Black Panties (2013)

R&B
Label: RCA

1. Legs Shakin' (4:26)

met Ludacris

2. Cookie (3:45)
  3. Throw This Money on You (3:40)
  4. Prelude (3:11)
  5. Marry the Pussy (4:14)
  6. You Deserve Better (3:51)
  7. Genius (3:59)

12. Crazy Sex (2:37)
  13. Shut Up (4:03)
  14. Tear It Up * (3:41)

met Future

15. Show Ya Pussy * (3:37)

met Migos en Juicy J

16. Physical * (4:16)
  17. Every Position * (3:26)

avatar van ThingMan
R.Kelly...... Zal wel geen klassieker op staan. Die maakt hij voor mijn gevoel al niet meer na TP2.com. De samenwerking met Jay-Z daarbuiten gelaten.

avatar van sydbarrett
vind persoonlijk dat ie helemaal vol staat met klassiekers

Het onderwerp sex komt je echt wel de oren uit tegen het einde. Marry the Pussy en Show ya pussy? Hij zingt het dan nog zo op een emotionele manier

beatcluster
Deze man is ook maar met een ding bezig zo te zien...

avatar van Emile93
beatcluster schreef:
Deze man is ook maar met een ding bezig zo te zien...

Penopauze?

avatar van Deranged
Dat nummer eens geluisterd. Heb wel iets met uitdagende muziek over puss.

Echter was dit maar zwakjes.

Iets te plat iets te makkelijk.

Mis iets van een edge of treffende twist om het geheel smaakvol te balanceren.

avatar van NewYorkCityLight
En ik dacht dat Jamie Foxx' 'Unpredictable' en Lil' Kim's 'Hard Core' erg waren

'Cookie' en 'You Deserve Better' zijn wel erg lekker.

Heb bij de eerste luisterbeurt er enorm van genoten en gelachen. Maar geniet ervan want vanaf dan gaat het enkel bergaf. 1 keer was echt genoeg geweest - And i'm stickin to it!

avatar van Reijersen
1,0
Een beetje schizofreen is R. Kelly wel te noemen. De ene keer pakt hij het serieus aan met zijn albums, de andere keer gaat het gekscherend alleen maar over seks in de meest banale vorm. Van God-verheerlijking op U Saved me tot wat 12Play. Het is zonder twijfel een man die heel hard werkt, want in 21 jaar tijd bracht hij al 15 albums uit. Zijn laatste twee platen (Write Me Back en Love Letter) werden best goed ontvangen. Dit waren ook albums die wat “serieuzer” waren, maar de titel van deze nieuwste plaat doet de andere kan van Kellz vermoeden. En als je dan naar de titels kijkt van de nummers zal dit vermoeden bevestigd worden. Maar hoe is de kwaliteit dan? We gaan het nummer voor nummer aan jullie voorleggen.

Opener is Legs Shakin’, waar hij wordt bijgestaan door Ludacris. Een slow jam waarin de tekst weinig aan de verbeelding over houdt. Ze zeggen dan dat dit muziek voor in de slaapkamer is, maar met dit soort teksten wordt er vooral veel gelachen en weinig serieuze andere dingen gedaan. Geen bijzonder nummer.
Cookie is qua tekst helemaal raar. Kelly zingt hier dat hij een dame willen likken als een Oreo koekje, lachwekkend en misschien ook wel een beetje met plaatsvervangende schaamte als je dit hoort. Productioneel en vocaal stelt dit ook helemaal niks voor.
Throw This Money on You is ook een slowjam. En juist ja, met geld koop je dus je vrouwen. Is ook een manier en nu maar snel goede muziek maken dan, want die kwaliteit is nog nergens terug te horen beste meneer Kelly. Prelude is ook veel gepraat om niks en een weinig toevoegende interlude. Marry the P***y laat ook weer merken weinig aan de verbeelding over te laten. Seks makes the world go round, in ieder geval volgens Mister Kelly dan. Met wat moeite (want de kwaliteit is laag) dan maar naar nummer 6, You Deserve Better. Dat verdienen wij als luisteraars sowieso en krijgen we hier ook wel een beetje. Misschien wat teveel vocoder, maar tekstueel nu eens niet zo kinderachtig. Titel zegt genoeg over het onderwerp, zoals wel vaker bij R. Kelly. Hij vindt zichzelf dan ook een Genius op nummer zeven. Een genius waarin vraag je je af? Nou in seks natuurlijk, la-la-la-la-la.
All the Way is samen met een andere Kelly, Kelly Rowland. Niet de beste zangeres natuurlijk, maar dat past dan wel weer prima bij dit album. Aardig nummer, zowaar. Net als My Story, samen met 2Chainz. Robert Sylvester Kelly bezingt hier zijn carrière.
Right Back gaat dan weer nergens over. Hij schijnt wel veel met zijn vrienden te doen, leuk, maar maak er dan een goed nummer over. Young Jeezy horen we voorbij komen op Spend That. Geld uitgeven is stoer, rapper erbij en stoer kijken. Nu nog stoer kwaliteit, want dat hoor ik wederom niet. Seks is er weer met Crazy Sex. Geen normale seks dus, maar echt crazy. Crazy banaal weer dus. Slecht nummer.
Shut Up, het officiële einde van deze plaat, is dan wel weer een stuk beter. Wij luisterden de Deluxe versie, dus gaan nog vier nummers door. De eerste is Tear It Up (ft. Future), die hij net zo goed weg had kunnen laten. Net als Show Ya P***y trouwens en Physical niet te vergeten. Het echte einde voor ons is het nummer Every Position. We keken eigenlijk wel een beetje naar dat einde uit, dat bevestigd dit nummer nog maar eens.

Banaal in elke vorm met heel sporadisch een aardig te versmaden nummer, dat is wel dit album. R. Kelly is vaak tekstueel lachwekkend, vocaal zwak en productioneel recyclebaar. Een plaat om snel te vergeten.