Talib Kweli - Gravitas (2013)

Label: Javotti

1. Inner Monologue (3:47)
  2. Demonology (3:55)

met Big K.R.I.T. en Gary Clark Jr.

3. State of Grace (5:55)

met The Underachievers

7. The Wormhole (4:10)
  8. What's Real (4:28)

met Res

9. Art Imitates Life (3:47)

met Black Thought, Rah Digga en ALBe. Back

10. Lover's Peak (1:59)
  11. Colors of You (3:27)

met Mike Posner

avatar van Delars
Ben benieuwd, was niet echt te spreken over de laatste albums van Talib. Er staan altijd wel een handvol toffe nummers op maar het is allemaal veel minder als Eardrum. Talib heeft zeker genoeg skills om een keihard album te maken.

avatar van MJ_DA_MAN
01. Inner Monologue (prod. Khrysis)
02. Demonology f. Gary Clarke Jr. (prod. Lord Quest)
03. State of Grace f. Abby Dobson (prod. Lord Quest)
04. Violations f. Raekwon (prod. Thaddeus Dixon)
05. Rare Portraits (prod. Oh No)
06. New Leaders f. The Underachievers (prod. Statik Selektah)
07. The Wormhole (prod. Oh No)
08. What’s Real f. RES (prod. Rich Kidd)
09. Art Imitates Life f. Black Thought, Rah Digga & AlBe Back (prod. Oh No)
10. Lover’s Peak (prod. 6th Sense)
11. Colors of You f. Mike Posner (prod. J Dilla)

Dus geen Q-Tip-productie, die er in eerste instantie wel op zou komen. Wel eentje van Dilla dus; ben benieuwd of dat een onuitgebrachte productie is of een hergebruikte.

avatar van Harderwiek
Waarom wordt Raekwon nog steeds op zoveel projecten gevraagd

avatar van Delars
Snap ik ook niet.. Black Thought en The Underachievers daarentegen

avatar van Dirruk
New Leaders met The Underachievers klinkt wel oke

avatar van thgryda
Tweede album in een jaar, je vraagt je af of hij de beste nummers niet beter had proberen te integreren in 1 album... Ik neem immers niet aan dat het een totaal andere stijl is.

avatar van Glaciers of Ice
Colors of You en Violations

Dit moet voor mij de beste verse van Raekwon zijn sinds The Weeping Tiger. Wat heeft Kweli hem gegeven? Gravitas is voor mij nu al beter dan Prisoner Of Conscious.

avatar van Dirruk
Big K.R.I.T. staat ook op track 2!

avatar van Silky & Smooth
Ik hoopte op een eindjaarsstuntje, maar ben het met Thgryda eens: hij had beide albums moeten combineren. Waarschijnlijk had dat zelfs niet een top-10 album opgeleverd, maar wel een fijnere plaat dan beiden los.

avatar van Elohim
Harderwiek schreef:
Waarom wordt Raekwon nog steeds op zoveel projecten gevraagd
Status, dat lijkt me niet zo moeilijk, eigenlijk.

Die status heeft hij namelijk niet alleen onder rappers, maar ook onder fans. Veel mensen slikken elke zin die hij uitbrengt alsof het een portie kaviaar is.

avatar van Silky & Smooth
Ik denk voornamelijk hebberigheid. Niet alleen naar geld, maar ook naar roem. Er zijn genoeg tracks waarop hij voorbij komt waar menig fan niet over te spreken is. Veel rappers zien Rae waarschijnlijk als een Wu-Tang-legend, maar ik krijg het gevoel dat hij andersom ook alles doet om in de gratie te komen bij andere (populaire) artiesten en hun fans.

Persoonlijk vind ik Raekwon zelden een vervelende feature, maar echt veel zinnigs draagt hij meestal ook niet meer bij.

avatar van Kill_illuminati
Elohim schreef:

Hij wordt ook niet voor niks Reakwon the Chef genoemd.

avatar van Glaciers of Ice
Raekwon stelt inderdaad tegenwoordig vrij weinig voor en is ergens de weg kwijt geraakt toen hij kritiek gaf op het briljante 8 Diagrams en vervolgens albums/mixtapes maakte met een nietsnut als Scram Jones. Hier komt hij dan wel weer erg dope imo. Zelden heb ik Raekwon multies en internals zien rappen zoals op Violations.

avatar van MJ_DA_MAN
Eens. Met afstand de beste bijdrage van Raekwon in jaren.

avatar van Xinray
Doet ie snel, albums maken.

avatar van overmars89
Tot nu toe alleen die Dilla track gehoord en die is wel heel lekker zeg. Zelfs Mike Posner stelt niet teleur. Toch maar een kans geven dan maar.

avatar van MJ_DA_MAN
Minder dan zijn vorige drie platen, maar alsnog een goed album. Talib blijft een meer dan goede en zeer constante MC.

avatar van thgryda
Ik vind dit album toch teleurstellend, niet echt slecht maar niet wat ik verwacht van Talib. Hij had beter de beste tracks van dit album toegevoegd aan poc en daar wat fillers laten vallen dan was hij nog eens met een topalbum gekomen...

Ik vond de eerste helft van de album uiststekend, maar daarna werd een beetje slechter, Ik vind het nog steeds een heel goede album,maar ik blijf luisteren naar alleen die eerste helft.

avatar van Tyn
Tyn
Glaciers of Ice schreef:
.. toen hij kritiek gaf op het briljante 8 Diagrams.. .

Briljante 8 diagrams?? Heb ik iets gemist?

Ik zal nog eens luisteren.

Anyway, hopelijk wordt a better tomorrow nog wat, de verwachtingen zijn niet al te hoog hier..