Chris Rea - On the Beach (1986)

Rock / Pop
Label: Magnet

1. On the Beach (5:04)
  2. Little Blonde Plaits (4:17)
  3. Giverny (5:39)
  4. Lucky Day (3:57)
  5. Just Passing Through (5:20)
  6. It's All Gone (7:28)
  7. Hello Friend (4:19)
  8. Two Roads (3:44)
  9. Light of Hope (4:34)
  10. Auf Immer und Ewig (4:11)
  11. Look Out for Me * (3:47)
  12. Let's Dance * (3:37)
  13. Hello Friend (Re-record) * (4:22)
  14. On the Beach [Special Remix] * (4:23)
  15. If Anybody Asks You * (5:02)
  16. Freeway * (4:13)
  17. Bless Them All * (2:28)
  18. Crack That Mould * (4:35)
  19. On the Beach [Special Extended Remix] * (6:04)
  20. It's All Gone [Live] * (8:12)
  21. Steel River [Live] * (7:58)
  22. It's All Gone [Single Edit] * (4:13)
  23. Driving Home for Christmas [First Version] * (4:35)
iggy schreef:

Maar dan zou ik hem juist vaak moeten draaien.

avatar van Twinpeaks
Uitstekend Rea album , wat ik nog niet had en zelfs nog nooit had geluisterd. Kende de titeltrack wel en die loomheid die daarover heen hangt kon ik altijd wel waarderen . Het hele album staat vol met deze stijl en daarbij is het heerlijk wegdromen met een lekker drankje en zonnetje op de bol . Had hem afgelopen weekend bij de BBQ aanstaan en twee gasten vroegen afzonderlijk of ze deze van me mochten lenen . Ik heb gezegd dat ze zich aankomende winter weer bij mij mogen vervoegen . Ondanks het wat mindere weer ,heb ik deze graag nog even in huis om de aankomende zomerdagen nog wat extra cachet te geven.
4 sterren voor deze

avatar van blaauwtje
Nostalgie, ooit was dit de eerste cd die ik kocht, bij mijn nieuwe cd spelers, een Philips 104, waar blijft de tijd.

Na misschien wel 20 jaar niet gedraaid te hebben , vanavond weer eens opgezet, de zomerse klanken brengen we weer helemaal terug naar 1986, wat heeft deze man toch een prachtige gruizige stem. Prijsnummer voor mij is het zwoele Giverny.

Hoe zou het toch met hem zijn vraag ik me ineens af,

avatar van Queebus
Geweldige niets-aan-de-hand album van Chris Rea. Ideaal als muzikale omlijsting op een zwoele zomeravond of om lekker bij weg te dromen luierend op de bank. On The Beach luistert heerlijk weg. Het pianospel van Max Middleton geeft het album een extra meerwaarde.