Cloud Nothings - Here and Nowhere Else (2014)

Label: Wichita

1. Now Hear In (3:30)
  2. Quieter Today (3:04)
  3. Psychic Trauma (2:52)
  4. Just See Fear (3:08)
  5. Giving Into Seeing (3:48)
  6. No Thoughts (3:04)
  7. Pattern Walks (7:23)
  8. I'm Not Part of Me (4:35)

Nihilisme
Lekker nummer. Ik heb er zin in hoor.

avatar van VladTheImpaler
Klinkt erg goed. Ik kijk al uit naar dit album.

Dikkop
Sterk nummer!

avatar van eightynine
It's not just an in-your-face rock record. There's more going on. You can lisen to a song twenty times and still hear different little things in there that you didn't notice before.". Met 'leadtrack' I'm no part of me bedoelen ze vooral zeurende indie wat te lang doorgaat. Dat doet de zin in deze plaat behoorlijk afkoelen.

avatar van arcade monkeys
Ik ben ongelooflijk benieuwd naar deze plaat maar van het vooruitgeschoven nummer word ik jammer genoeg nog niet zo wild, maar we zullen zien.

avatar van Cygnus
Psychic Trauma

Nieuw nummer.

avatar van Rain King
Holy shiiiiit, Psychic Trauma is zó vet

avatar van Cygnus
Inderdaad, veel beter dan I'm Not Part of Me, wat al eerder was vrijgegeven.

avatar van VladTheImpaler
Klinkt ook weer goed. Begint voor Cloud Nothing's begrippen rustig, maar slaat daarna weer om in de lekkere bak herrie zoals we van ze gewend zijn.

avatar van eightynine
Yes! Harder, beter, feller! Meer van dit graag.

avatar van oceanvolta
Heerlijk nummer zeg, lekker fel. Zo hoor ik ze graag.

avatar van Raconteur
hoe heeft madmadder dit weten te beluisteren?

avatar van madmadder
recensie-exemplaar.

avatar van eightynine
Wanneer volgt je recensie, madmadder? Met jouw 3,5 ben ik niet zo heel blij, nu Psychic Trauma toch wel erg lekker de huiskamer binnenvliegt.

avatar van madmadder
Pas op de dag dat het album uitkomt, dus je moet nog even geduld hebben. maar ik denk dat het wel vier sterren kunnen gaan worden hoor. Ik had bij de vorige ook dat ik er even in moest komen.

De rest van het album ligt in ieder geval in lijn van psychic trauma, en dat is wel een erg fijn nummertje inderdaad

avatar van rolandobabel
eerste twee singles klinken energiek, maar oh zo voorspelbaar

Heerlijke plaat dit, niks verassends gewoon lekker raggen

Nihilisme
Helemaal lekker weer hoor. Laatste twee nummers zijn wat mij betreft de beste, al is Pattern Walks wel wat minder dan grote broer Wasted Days.

avatar van Raconteur
ik zet met 4 sterren nog voorzichtig in, deze plaat klonk al van bij de eerste luisterbeurt als hun meest consistente en volledige tot dusver.

Echt zwakke nummers vallen mijn inziens niet te ontdekken, No Thoughts gaat misschien wat trager van start, maar de laatste minuut maakt dat ruimschoots goed. Een Wasted Days zal je hier evenwel niet op terugvinden, maar dat nummer was dan ook een instant tijdloze classic en bijgevolg hors catégorie.

Baldi flikt het hem dus weer, ik weet niet hoe hij het doet, maar al zijn songs zijn zo verdomd catchy zonder te vervelen. Meer nog, ik heb na elk nummer zin om op repeat te drukken. Met Here and Nowhere Else bewijst Cloud Nothings in ieder geval dat zij één van de beste indiebands in de jaren 10 zijn.

avatar van Raconteur
Pattern Walks lijkt mij trouwens een referentie naar Wasted Days, ik weet niet of Nihilisme daar ook op doelde met grote broer. Baldi komt hier niet veel verder dan het declameren van "I thought" ipv "I thought I would be more than this" en gelukkig verklaart hij al dat: "I'm moving forward.." klinkt alvast meer hoopgevend dan "It's going to stay the same". Ik zou de lyrics van naderbij moeten bekijken, maar de songstructuur is sowieso te gelijkaardig.

avatar van Rain King
Nou, ben weer verslaafd hoor. Zalig

avatar van stoepkrijt
Dit album kan ik niet luisteren zonder dwangmatig met mijn voet mee te zitten drummen. Het hele album lang.
Here and Nowhere Else bevalt me wel. Geen wereldplaat, maar wel een half uur verdomd lekkere rock.

Raconteur schreef:

Oh, mijn vergelijking ging toen niet verder dan de lengte van de twee nummers. Aangezien beide albums allebei één lang nummer kennen.

Ik vind deze plaat overigens wel wat minder sterk dan Attack on Memory, hoewel ik niet ontevreden ben. Het rockt allemaal goed, maar de plaat raakt me niet zo hard als de voorganger. Beste nummer is wat mij betreft afsluiter I'm Not Part of Me.

avatar van eightynine
Na I'm Not Part of Me zakte mijn verwachting juist. Nog steeds 't minst favoriete nummer van de plaat, al klinkt dat negatiever dan het bedoelt is. Enorm verslavend plaatje met voor mij de hoogtepunten op Giving Into Seeing en No Thoughts.

avatar van oceanvolta
Apart dat alle nummers precies een aantal hele minuten duren.

oceanvolta schreef:
Apart dat alle nummers precies een aantal hele minuten duren.

Dat is wel vreemd inderdaad, correctie ingediend.

avatar van stoepkrijt
Het intro van Psychic Trauma vind ik heerlijk, vooral omdat het een van de weinige 'rustpunten' op dit album lijkt te zijn. Maar toch... Die plotselinge versnelling is om te smullen!

Pattern Walks klinkt in de eerste 4 minuten eigenlijk net zoals alle andere nummers, maar daarna wordt het ineens veel interessanter. De laatste minuten zijn waanzinnig meeslepend. Een eigenschap die eigenlijk niet binnen dit album past met al die korte, opgefokte liedjes.

Ik denk dat ik hiermee mijn twee favoriete nummers wel heb gevonden, al is I'm Not Part of Me ook sterk. De rest steekt niet boven het maaiveld uit en is behoorlijk onopvallend. Toch zijn ze onmisbaar in deze halfuur durende brok energie.

avatar van De-noir
Psychic Dream en I'm Not Part of Me zijn erg lekker. Een lekker energiek punk plaatje smaakt mij altijd wel wanneer de voorjaarshormoontjes door mijn lichaam beginnen te gieren. Benieuwd.

avatar van Matthijs72
Live op Dauwpop eind mei, wordt mijn 3e keer Cloud Nothings. Op Lowlands vond ik ze top, op London Calling viel het vies tegen, eindeloos gejam, alles liep in elkaar over, nee, net niks. Nu ze meer keuze hebben in nummers zie ik het weer helemaal goed komen. Psychic Trauma is alvast een echte topper, heerlijke rockende rush.

Lichtblauwe limited (3000 stuks) LP voor 21€euro