Celtic Frost - Monotheist (2006)

Zwitserland
Label: Century Media

1. Progeny (5:01)
  2. Ground (3:55)
  3. A Dying God Coming into Human Flesh (5:39)
  4. Drown in Ashes (4:23)
  5. Os Abysmi Vel Daath (6:40)
  6. Temple of Depression (4:59)
  7. Obscured (7:04)
  8. Domain of Decay (4:38)
  9. Ain Elohim (7:33)
  10. Triptych: Totengott (4:27)
  11. Triptych: Synagoga Satanae (14:24)
  12. Triptych: Winter (Requiem, Chapter Three) (4:32)
avatar van Kronos
ASman schreef:
[...] maar bij Celtic Frost waren al de licht experimentele trekjes te horen.

In het geval van Into the Pandemonium was het experiment zelfs nadrukkelijk aanwezig. Als ze die lijn eens hadden verder gezet. Maar in plaats daarvan kregen we Cold Lake.

avatar van ASman
Kronos schreef:

In principe ben ik van Into the Pandemonium eigenlijk niet zo weg. Geen slecht album, maar het vloeit toch niet zo lekker samen naar mijn mening.
Nu ja, de complete miskleun die Cold Lake was...zo diep zijn ze gelukkig op geen enkel moment meer gevallen.

avatar van Lau1986
Toch weer een fijne plaat om op te zetten zo richting de herfst. Vanaf het begin is het al geweldig sterk. Heerlijk album.

avatar van Juul1998B
geplaatst:
Onwijs gave ontdekking zeg.
Hele sterke doom plaat die je vanaf de eerste seconden meeneemt naar een paradijs.
Het einde van domain of decay is gewoon een orgasme.
Ik twijfel tussen de 4,5 ster of 5 sterren...