Massive Attack - Collected (2006)

Electronic / Pop

4. Teardrop (5:28)

5. Inertia Creeps (5:54)
  6. Protection (7:45)

met Tracey Thorn

7. Butterfly Caught [Edit] (5:08)
  8. Unfinished Sympathy (5:12)

met Shara Nelson

9. Risingson (4:57)
  10. What Your Soul Sings (6:37)

met Sinéad O'Connor

11. Future Proof (5:42)
  12. Five Man Army [Edit] (5:21)

13. Sly [Edit] (4:56)

met Nicolette

14. Live with Me (4:51)

met Terry Callier

15. False Flags * (5:40)
  16. Incantations * (3:19)

met Horace Andy

17. Silent Spring * (3:07)

18. Bullet Boy * (4:04)
  19. Black Melt * (5:12)

met Elizabeth Fraser

20. Joy Luck Club * (4:58)

met Debbie Clare

21. Small Time Shoot 'Em Up * (6:44)

met 2D

22. I Against I * (5:42)

met Mos Def

23. I Want You * (6:21)

met Madonna

24. Danny the Dog * (8:34)

met Lorna Marshall

totale tijdsduur: 1:18:38 (2:12:19)
avatar van Hans Brouwer
HiLL schreef:
Nou jij als Classicrocker.
Er meer dan Classicrock alleen...

avatar van meyer
Ik kende een aantal nummers van massive attack maar had nog geen enkel album.
Dat deze verzamelaar uitkwam kwam dan goed uit voor mij.
Er staan een aantal pareltjes op dit album (false flags ), massive attack creeert echt een eigen sfeer met hun muziek.

Ik heb dit album wel als dubbelcd met dus een andere (en langere) setlist waardoor dat het op den duur wel eentonig wordt, altijd maar in dezelfde sfeer...
Massive attack zen muziek is dan ook niet echt luistermuziek maar meer "sfeermuziek".

Pastichio Rocker
5 sterren voor de dubbel-cd.

avatar van Mimo
Zitten een paar erg goede B-Sides op de 2e disc, vooral Joy Luck Club en I Against I. En de clips zijn een erg leuke bonus, stuk voor stuk kunstwerkjes (favoriet: Angel)

avatar van GraveyardJunkie
geweldig album. Ze speelden op Lowlands 2006 de Alpha tent en alles eromheen in trance! Helemaal geweldig!!

EVANSHEWSON
musicfriek schreef:
Ik geef niet snel een 5 aan een verzamelaar, maar dit is wel een prachtwerkje hoor. Massive Attack vind ik in hun genre het beste wat de jaren 90 heeft voortgebracht.

Teardrop en Karmacoma zijn de favorieten hier.

Ik ben geen al te grote fan, en voor mij was een compilatie eigenlijk de beste keuze.

4 sterren, want zelfs hier vind ik al eens een minder leuk nummer.
* * * *

avatar van Shinobi
Leuke verzamelaar om te hebben, ik zelf de dubbel disc versie met DVD. Ik ben het wel eens met jullie dat het voornamelijk sfeermuziek is, ik draai deze dan ook voornamelijk om te ontspannen.

Ik geef 'm 4, 5 sterren.

Heerlijke muziek, vooral naar en terug van mn werk...effe relaxen,
Unfinished sympathy was alarmschijf in 91 toen ik in dienst lag....
Vond m meteen al super en wist dat het een grote hit zal worden....
Als ik hem hoor krijg ik nog steeds de kriebels... Heb deze geluidsdrager zelfs op LP!!!! super mooi om te hebben....

avatar van oruiz
krijg bij deze cover beetje Depeche Mode gevoel

avatar van vigil
De ene artisjokke is de andere niet

Feeder

avatar van LeRoi
...typisch een band waar een verzamelaar imo geen recht doet aan de geweldige individuele 'concept'platen die ze hebben uitgebracht...

avatar van iadpr
Collected is ook mijn eerste Massive Attack plaat, maar heb daarna wel de rest (de conceptplaten) aangeschaft! Banglijk! Vooral goed luid!

avatar van monique
ik blijf unfinished sympathy een geweldig nummer vinden,maar de rest is zeker het beluisteren waard

Father McKenzie
Leuke verzamelaar, ik doe er als maar klein beetje fan mijn voordeel mee, deze kan ik best helemaal uitzitten... best leuk voor zo af en toe.

avatar van FunkStar
Heerlijk verzameld werk van MA. Alle toppers op een rij!

Pastichio Rocker
Dit is een prima voorbeeld van hoe een verzamelaar hoort te zijn: (bijna) alle singles (alleen Any Love ontbreekt), een schijf met b-kantjes en andere nummers, en dan ook nog eens een DVD met alle videoclips! Dit alles verpakt in een mooie digipack. Maak me gek! 5*

avatar van Leonard91
Goede collectie van een geweldige act. Maar inderdaad mis je hier iets van de samnhangendheid van de albums, hoewel de tracks van Massive Attack over het algemeen wel goed samen gaan.

De eerste cd is natuurlijk goed, alleen maar goede nummers. Maar de samenhang van een plaat als Mezzanine ontbreekt ja. However, de 2e cd met nieuwe/extra nummers is geweldig.

Pastichio Rocker
Wat wil je met een verzamel-cd?

Pastichio Rocker schreef:
Wat wil je met een verzamel-cd?

Elke cd van Massive Attack heeft zijn eigen sfeer en eigen stijl en deze plaat daardoor niet.

Niet dat dat heel erg is, maar ik zou hem niet kopen voor cd 1, dan luister ik de losse cds wel.

avatar van Kill_illuminati
I Against I Wat een beat, de opbouw, sfeer en vocals gewoonweg perfect!

avatar van Arrie
Live With Me Dat nummer is één van mijn all-time favo's
Wat een emotie! Prachtig!

avatar van Helicon
Aangezien ik alle studio albums al van de heren had, heb ik dit album ingecashed voor de 2e cd met rarities en de twee extra nummers plus daarbij nog een dvd'tje met de clips.

Ik sluit mij aan bij Arrie hierboven wat is Live with me een ONTZETTEND mooi nummer zeg, wat een prachtige stem heeft die Terry Callier.

En op de rareties cd is I against I toch wel favoriet, wat een heerlijke bas zit daarin zeg . Hoog hoofdschudgehalte!

Father McKenzie
1-2-4-6-8

Dat zijn 5 songs die me kunnen bekoren.

Met de rest kan ik niet zoveel.

Het mag U dus niet verbazen dat ik
behalve een best of, waar ik eigenlijk maar
5 nummers genietbaar vind...
niet méér in huis heb.
*** wat niet slecht is voor 5 songs of geluidscollages, want echte songs, tja, dat is niet waar dit soort muziek voor staat.

Waarmee ik deze band niet afbreek, enkel; ik heb er niet zoveel mee.

Pastichio Rocker
Overigens is dit album wel achterlijk hard gemasterd. Als ik de tracks in Audition laadt dan is het gewoon één blok.

Hoe bedoel je? Dat het zo hard klinkt dat je de instrumenten niet meer van elkaar kunt onderscheiden? We zien hier niet allemaal audio-engineers.

Juistem.

Op de platenbeurs de dubbelaar gekocht: CD + duel-layer DVD (oid, geen verstand van dat soort hi-tech).

Ik vind het wel een minpunt dat de nummers er niet chronologisch opstaan (gelukkig wel op de DVD). In het begin werkt de alternatieve volgorde wel, maar vind het nergens opslaan om Unfinished Sympathy achter een nummer van The 100th Window te zetten.

De muziek blijft natuurlijk geniaal, maar ik luister liever de studio-albums.

avatar van Arrie
Heb je niet de bonus-cd? Want die vind ik wel de moeite waard. En persoonlijk vind ik Live With Me het mooiste Massive Attack-nummer. Echt prachtig. Dus dat maakt deze verzamelaar sowieso al de moeite waard.