††† (Crosses) - ††† (2014)

Alternatieve titel: Crosses

Rock / Electronic
Label: Sumerian

1. †his Is a †rick (3:06)
  2. †elepa†hy (3:35)
  3. Bi†ches Brew (3:28)
  4. †hholyghs† (4:26)
  5. †rophy (3:53)
  6. †he Epilogue (3:55)
  7. Bermuda Locke† (3:42)
  8. Fron†iers (4:01)
  9. Nine†een Nine†y Four (4:17)
  10. Op†ion (4:24)
  11. Nine†een Eigh†y Seven (3:11)
  12. Blk S†allion (3:06)
  13. (2:52)
  14. Prurien† (4:06)
  15. Dea†h Bell (4:12)
avatar van laboomzaa
Staat op luisterpaal...klinkt best leuk!!

avatar van Don Cappuccino
Dit is een zeer aangename CD. Ontzettend lekkere muziek die liefhebbers van bands als Nine Inch Nails, Depeche Mode, Portishead, Massive Attack en M83 wel eens zal gaan bekoren. Heel anders dan Deftones, meer in de trant van Team Sleep, een eerder project van Chino Moreno.

avatar van Edwynn
Maar goed dat al die winkels verdwijnen. Ik zie me al vragen naar dit aan zo'n goof achter de balie. "Mag ik drie kruisjes alstublieft?"

avatar van CWTAB
De bandnaam wordt uitgesproken als Crosses

avatar van king_pin
Zo kan je deze band anders niet vinden op musicmeter. Hoe moet men dit vinden?
Option was van de EP het enige nummer wat mij aansprak en dat is bij dit debuut nu weer.
Ben altijd wel geïnteresseerd in de uitstapjes van Chino maar Crosses resoneert niet echt met mij.

avatar van Fluvver
Hoe krijg ik deze in mijn rotatielijst??

avatar van -SprayIt-
Als je Crosses intikt, staat ie er gewoon bij, als 4e of 5e. Hij geeft alleen dan niet de tekens aan. Bijdehand zo'n naam, vervelend en onnodig, maar goed. Die kruizen ook in elke tracknaam, vermoeiend. Had meer een soort witchhouse achtig album zoals Salem verwacht. Bleek meer een soort emo soft rock pop prog light metal te zijn. Luistert best lekker weg, maar overtuigd niet echt. Gevarieerd, fris, maar enigszins onbestemd qua sound en inhoud.

avatar van james_cameron
Dit album is feitelijk niets meer dan een combinatie van de drie eerder uitgebrachte EP's. Geen nieuwe songs dus, maar dat neemt niet weg dat dit prima muziek is en dat de vijftien songs achter elkaar geprogrammeerd goed samengaan en een overtuigend geheel vormen. De mengeling van electronische pop en alternatieve rock gaat er in ieder geval in als koek. De zang- en melodielijnen werken behoorlijk aanstekelijk; Chino Moreno is hier uitstekend op zijn plaats met zijn bezwerende zangpartijen. Deftones blijft verreweg de meest memorabele band waar hij bij betrokken is, maar van zijn vele nevenprojecten is deze Crosses wel de meest interessante.

avatar van dix
dix
Wat flauw zeg, die grap met die naam. Die kenden we al ...

avatar van Don Cappuccino
Lees mijn recensie van Crosses op Zware Metalen.

Bij deze Zware Metalen-redacteur is het zeker niet alleen maar metal wat de klok slaat. Ik luister graag naar triphop: Massive Attack, Portishead, DJ Shadow, muziek met een mysterieuze en gure sfeer en tegelijkertijd ontzettend rustgevend. Chino Moreno (bekend als zanger van Deftones) heeft zijn waardering voor dit soort bands nooit onder stoelen of banken gestoken en in 2000 begon hij ook met het project Team Sleep. Nu is hij bezig met Crosses waarin meer aspecten van electronic worden behandeld...

avatar van Fluvver
Matig album. Teveel tracks die geen geheel tonen. 15 matige en goeie songs maar geen 1 meesterwerk.

avatar van nognooit
Dit album is ook eerder een compilatie van de twee eerder verschenen EP's plus vijf nieuwe nummers.

avatar van frolunda
Goede plaat en een mooie aanvulling op het oeuvre van Chino Moreno.