0118-Vier - Flessepost (2004)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Ga Boekeren (4:09)
  2. Zuidwest Thuis Best (3:36)
  3. Autobiografisch (4:07)
  4. Op een Rij (4:41)
  5. Petje Af (4:09)
  6. Moeilijke Liefde (3:23)
  7. Ik Blijf Rijmen (3:59)
  8. Praatgroep (3:55)

met Weks

9. Rookpauze (3:19)
  10. Type (2:50)
  11. Hoe Ik Wist Waar 't Was (3:25)
  12. Van Kattekwaad Tot Erger (3:02)
  13. Zanthem (3:03)
  14. Ster Allures (4:19)
  15. Geestverruimers (2:45)
  16. Maatschappij Is Feij (3:04)
  17. Lofdicht (2:16)
  18. 7 Mijlen (3:29)
avatar van WeSSeL..
Moet ik hier hetzelfde van verwachten als bij de EP Harde Schijf?

1 van Nederlands beste hiphop album ooit....

avatar van MJ_DA_MAN
Zeer goede beats, goede teksten, redelijke rappers. Vooral de eerste 3 nummers zijn van hoog niveau. Een goed album van onze eigen bodem. 4*.
Alleen voor de beats al aan te raden

Melle K
Kwam er vandaag achter dat Zuidwest Thuis Best dezelfde samples bevat als Szamar Madar van Venetian Snares.
Leuk album trouwens beats zijn duidelijk nog niet al te professioneel maar alle 4 de MC's zijn goed tot zeer goed, jammer dat KD weg is nu.

Gekkenhuis
Qua lyrics top van nederlandse hip-hop scene, jammer dat ze qua beats onderaan staan.

avatar van MJ_DA_MAN
Vind ik juist niet. Misschien hier en daar wat amateuristisch qua beats, maar het meeste is gewoon goed geproduceerd vind ik. Vooral Ga Boekeren vind ik een van de beste Nederhop-tracks ooit.

Melle K
De samples zijn opzich niet slecht, maar de drums zijn in de meeste nummers te simpel om het echt naar een hoger niveau te tillen.

Maarja zoals ik zei de MC's zijn zo goed dat het niet uitmaakt, kijk uit naar nieuw materiaal van deze mannen.

Harco
Beats zijn vaak te simpel, maar de emcees zijn echt dope.

taart
2 woorden.

FOKIN DOPE

Gasten rocken fokin hard, echt ziek

Melle K schreef:

Ik ook, maar dat betwijfel ik nu gezien dat nummer op een album staat afkomstig uit 2005. Kan natuurlijk een ouder nummer zijn dat pas later op een album kwam.

Het is gewoon van hetzelfde klassieke stuk gesampled

MJ_DA_MAN schreef:
Alleen voor de beats al aan te raden
Ben het hier totaal mee oneens . Vind de productie de zwakke schakel hierop. De teksten en de MC's zijn klasse. Erg vette teksten, wat ik het sterkste punt vind op deze plaat. Maar de beats lijken veel te veel op elkaar. Zijn wars van inventief of vernieuwend. En die productie maakt dat ik niet hoger uitkom dan 3*. Erg jammer, zonde van zulke emcee's.

Niek schreef:

Ook mijn probleem met 0118.

avatar van MJ_DA_MAN
Ja ik kan jullie mening begrijpen over de beats, maar je hoeft niet altijd super-profesioneel te zijn om een lekkere beat te maken. Maar dat is natuurlijk puur mijn mening.

Harco
Heeft niks met professionaliteit te maken, hoor. De beats lijken gewoon erg veel op elkaar, en zijn ook niet echt mijn stijl.

Ga Boekeren is dan wel weer keihard.

Harco schreef:

Ga Boekeren is dan wel weer keihard.

Mijn favoriet op deze plaat en ook een van mijn favoriete NL-hiphoptracks.

Harco
Dat laatste gaat ook voor mij op, ja.

Voor mij ook

Social_Mask
Ik vind de producties toch wel erg sterk. Dan heb ik het wel over Harde Schijf. Want, hoe prachtig is Overval wel niet geproduceerd.

Heb net dit album gedownload. En Ga Boekeren direct als eerste beluisterd. Ben nog niet overtuigd. Maar zal nog de rest gaan beluisteren, en ik verwacht iets goeds.

avatar van luc011190
Melle K schreef:
Het is gewoon van hetzelfde klassieke stuk gesampled

Welk ?

Social_Mask
Klinkt erg goed dit. Ga Boekeren is ook erg goed. Maar de absolute uitschieter is Moeilijke Liefde. Goed geproduceerd en uitstekende MC's. Ik vind dit nog beter klinken dan Opgezwolle.

Social_Mask schreef:
Maar de absolute uitschieter is Moeilijke Liefde.

Niet dé absolute uitschieter als je het mij vraagt, maar zeker een van de betere ja.

Je was m'n alles, maar aan alles komt een einde.

Social_Mask
En die beat is zo mooi. Echt prachtig.

MJ_DA_MAN schreef:

Je was m'n alles, maar aan alles komt een einde.

Prachtige zinnetjes. Daar blinken deze mannen toch wel heel erg in uit. Dat is de enige reden dat ik deze plaat nog wel eens opzet.

Gekkenhuis
Inderdaad. Mijn favoriet is Zo Wist Ik Waar Je Huis Was. Qua lyrics gezien een van de beste verses ooit gespit in het Nederlands.

Niek schreef:

Alleen om dat soort zinnen? Niet om de beats dan, of om hun skills?

Social_Mask schreef:

Alleen om dat soort zinnen? Niet om de beats dan, of om hun skills?
Daar ben ik niet van onder de indruk nee. Productie vind ik zelfs het grote minpunt op deze plaat. Te eenzijdig naar mijn idee. Elk nummer opzich is aardig geproduceerd, maar het werkt teveel volgens hetzelfde concept. Maar heb ik al eens over gehad. Check vorige berichten maar.

Social_Mask
Ik vind die beats juist goed. Denk aan Overval, Moeilijke Liefde, Ga Boekeren en nog een aantal. Vind ik zelf allemaal uitstekend geproduceerd en vind het niet echt veel opelkaar lijken. Ik vind zelfs dat Overval het best geproduceerd nr uit Nederhop is. Prachtig. Maar jah, dat vind ik dan.

raffael77
Lekkere album. 4

Social_Mask
Klinkt erg goed dit. Lekkere beats, maar vooral de MC's zijn geweldig. Vind ze beter dan Opgezwolle.