0118-Vier - Flessepost (2004)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Ga Boekeren (4:09)
  2. Zuidwest Thuis Best (3:36)
  3. Autobiografisch (4:07)
  4. Op een Rij (4:41)
  5. Petje Af (4:09)
  6. Moeilijke Liefde (3:23)
  7. Ik Blijf Rijmen (3:59)
  8. Praatgroep (3:55)

met Weks

9. Rookpauze (3:19)
  10. Type (2:50)
  11. Hoe Ik Wist Waar 't Was (3:25)
  12. Van Kattekwaad Tot Erger (3:02)
  13. Zanthem (3:03)
  14. Ster Allures (4:19)
  15. Geestverruimers (2:45)
  16. Maatschappij Is Feij (3:04)
  17. Lofdicht (2:16)
  18. 7 Mijlen (3:29)
avatar van Boris91
Tevens is hun andere werk ook zeer aan te raden. Natuurlijk de EP Harde Schijf, maar heb ook nog enkele andere tracks, zoals ik net al las bij dit album ''Sorry Schatje'', vet maar haalt het niet bij de tracks hierop. ''Op Westerse Wijze'', ik geloof een track van de Hagenees Jimmy G, wordt de show weer gestolen door 0118-Vier. (een punchline nooit uitleggen is de ongeschreven regel, maar deze is toch wel zo vet:p, Wendy van Dijk speelde in een Lays reclame en het alter ego van Neger R. De Vries is LostLay) ''Wendy Van Dijk is ''Hart in Actie'' om ''Lays'' zakken te legen, nadat Daphne Dekkers klaar is met m'n Chupa Chup te spelen''. Ook oudere tracks van 0118-Vier: ''Uit gezondheidsredenen moet ik moet stoppen met bier maar, gezond verstand zegt dat het ten koste van plezier gaat''.

Wel offtopic, daarom nog een line van dit album: ''M'n stijl zo steil, daar kan niemand tegenop'''.

avatar van 'State Of Mind'
'' Ik neem een kleine stap, maar wijdbeens voor de meeste, mijn rijms zijn slijpstenen voor de geest, feit is; Ik word per seconde''wijzer'' dus ik weet dat de tijd dringt! ''

Geniaal.

avatar van J.M.
hè he, ik heb hem eindelijk kunnen vinden. Ik ben benieuwd, verwachtingen zijn iig torenhoog.

MAS
Heb je hem orgineel kunnen vinden ??

avatar van J.M.
nein, op het net, daar kon ik hem al niet vinden

Die teksten

Ik vind alleen de stemmen en flows van de mannen even wennen. Beats vind ik ook niet heel erg bijzonder.

avatar van Fidelodelientje
Eindelijk heb ik deze 'ns opgezet en shit! Dat had ik veel eerder moeten doen! 4,5*, alles klinkt gewoon lekker en daarbij komen ze soms met erg goede lines.

avatar van Niek
J.M. schreef:
Die teksten

Vier sterren voor alleen de teksten. Dat is op zijn minst gul.
Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. Goede teksten, verder weinig bijzonders: 2,5*

avatar van Sjaakspeare
Ik erger me enigszins aan de stemmen van deze gasten. Één van hen, die het meest aan bod komt, heeft bijvoorbeeld een hele houterige flow, simpelweg omdat hij een stem heeft waarmee hij weinig intonatie kan genereren, en bovendien lichtelijk overdreven duidelijk articuleert. Een van de andere rappers klinkt, alsof dit nog niet genoeg was, nog haast identiek ook. Nee, de flows van deze gasten zijn niet van wereldniveau.

De beats vind ik over het algemeen wel te pruimen. Nummers als 'Zuidwest Thuis Best' en 'Autobiografisch' hebben vette samples, maar daar blijft het, net als eigenlijk overal op het album, behoorlijk oppervlakkig. De beats zijn ook nergens origineel of sfeerbepalend. Ook van het geluid op zich ben ik dus niet echt weg.

De teksten zijn inderdaad niet slecht. Geweldig zou ik ze niettemin niet willen noemen. Daarvoor mist de kunstzinnigheid, evenals de waarlijke diepzinnigheid. Maar woordspelingen en punchlines zijn wel de moeite waard op zijn tijd. 'Goed' vind ik echter een wat te sterke uitdrukking.

3 sterren. Eigenlijk is dit ook zo'n album dat ik normaal gesproken niet uitgebreid zou gaan beluisteren. Waar pindakazende broertjes al niet toe leiden...

avatar van 'State Of Mind'
Neger R. De Vries is KEIHARD

Social_Mask
Rookpauze - denk ik - bevat een sample van The End van The Doors - goed nummer is dat. Ook knap gedaan door 0118, is perfect voor de sfeer die ze wilden creeëren.

avatar van Pooiertje
Het is idd een sample van The End
Leuk nummer trouwens.

The Opinionated
Heel dope album, vooral tekstueel en qua flow. Sommige producties zijn nogal matig. Hoe dan ook 4*

Las net ook dat er een nieuw project van de mannen aankomt, genaamd: 'Kapers op de kust' Op deze site vind je meer informatie: http://0118hiphop.nl/
Hier is een voorproefje 'Boswandeling': YouTube - Nul Elf Acht - Boswandeling

avatar van dilladawg
Sjaakspeare schreef:

...

Kan ik me erg goed in vinden, ik stemmen vind ik echt enorm irritant. Ik vind de producties wel erg goed daarom vind ik dit wel het luisteren waard. 3*

avatar van Maricken
Ik heb ze ooit op Definitie van Dopeheid gezien, editie 8 ofzo? Ik luister nu in ieder geval nog steeds met véél plezier naar dit album! Vooral '4 op een rij' en 'Hoe wist ik waar 't was?'

festus
Social_Mask schreef:

Pooiertje schreef:
Het is idd een sample van The End
Leuk nummer trouwens.

klopt The Doors - The End, leuk gesampled
maar er zit geen drumline in die track man wtf

avatar van nuf
nuf
Maricken schreef:

Smaken verschillen, dit vind ik echt de minste tracks!

Nieuwe album is te downloaden op de site van 0118... Kapers op de kust.

MAS
Dit op vakantie weer vaak gehoord en verhoogd naar een 5. Echt een geweldig album.

avatar van MJ_DA_MAN
Ook verhoogd met een half, iets wat ik al veel eerder (lees: jaren eerder) had moeten doen. 0118-Vier murdert iedereen, zowel als groep als individueel.

Voor degenen die btw deze CD heeft en hem kwijt wil (of een flinke zak geld wil verdienen): MELDEN BIJ MIJ.

MAS
Of bij mij. Ik ben ook al lang op zoek naar deze cd maar hij is praktisch onvindbaar.

avatar van niels94
Ik heb nu een paar nummers van dit album gehoord, tot nu toe is dit één van de beste Nederhop albums die ik ooit heb gehoord

avatar van niels94
Ik ga precies op het gemiddelde zitten. De producties zijn veelal werkelijk om van te smullen en ook veel van de raps zijn super, maar ik vind het niveau niet superconstant. En bij het nummer 'Maatschappij Is Feij' krijgt ik echt de kriebels

avatar van MJ_DA_MAN
Goede of slechte? Vind de titel van dat nummer wel geinig gekozen.

avatar van niels94
Slechte. Dat ligt puur aan de tekst, het is zo'n track die graag maatschappijkritisch wil zijn maar dat doen ze op zo'n kinderachtige en slechte manier dat de rillingen over mijn rug lopen.

Ze dragen de problemen aan op een manier die echt dramatisch cliché is. Daarnaast is de helft van wat ze zeggen echt hopeloos overdreven. Ik kan ze op die track echt niet serieus nemen.

Dat 'intro stukje' is trouwens al helemaal dramatisch, 'yo, het gaat bergafwaarts, check die shit uit'. Maar goed, dat doen rappers wel vaker, dat vergeef ik ze meestal, maar het draagt niet bepaald bij aan hoe ik de track vind.

avatar van MJ_DA_MAN
Ze? Dat is een solotrack van Vinnie .

avatar van niels94
Hij dan Ik had het eigenlijk over 0118-vier, daarom zei ik 'ze', maar het inderdaad maar door één persoon gerapt. Het is duidelijk genoeg wat ik bedoel. Gewoon een minkukel op een verder geweldig album.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik vind de tekst ook vrij cliché maar hij heeft verder wel gelijk en het is gewoon op ieder punt duidelijk. Verder vind ik de beat mooi, Vinnie goed flowen en het refrein leuk bedacht.

avatar van Frank White
Wat een album! Niemand overtreft deze heren qua tekst,ook niet Opgezwolle.
Vind het echt jammer dat ze uit elkaar zijn,vond JR een geweldige rapper en natuurlijk KD,hij is voor mij Dé mc. Zijn rauwe aparte stem vind ik echt een genot voor mijn oren.
Moeilijke Liefde is misschien wel de beste tekst van Kevin...Raakt me iedere keer dat ik hem hoor weer.

4,5 sterren

avatar van nuf
nuf
niels94 schreef:

inderdaad slecht en cliche helaas. De woordkeuze is wel mooi maar de inhoud is echt crap.

MAS
Ik lees met op hiphopleeft dat hier maar 300 exemplaren van zijn verschenen. Ik wist dat er maar weinig van waren gedrukt maar dit maakt de kans dat ik hem vind nog kleiner dan ik al dacht.